Anca Sucală, Managing Partner Roedl & Partner Romania: majoritatea cunoştinţelor acumulate în facultate sunt preponderent teoretice Anca Sucală, Managing Partner Roedl & Partner Romania: majoritatea cunoştinţelor acumulate în facultate sunt preponderent teoretice
Între 2014 și 2015, 500 de studenți din București beneficiau de stagii de internship și sesiuni de orientare profesională în cadrul companiei germane de... Anca Sucală, Managing Partner Roedl & Partner Romania: majoritatea cunoştinţelor acumulate în facultate sunt preponderent teoretice

Între 2014 și 2015, 500 de studenți din București beneficiau de stagii de internship și sesiuni de orientare profesională în cadrul companiei germane de consultanță financiară și audit Roedl & Partner Audit, prin proiectul „Fiecare student are nevoie de Practică, Remarcare, Organizare, Evoluție, Direcție, Lansare – pRoedl”.

Dintre aceștia, 200 au ajuns să facă practică în departamentele de audit financiar, contabilitate, consultanță fiscală, salarizare și resurse umane ale unora dintre cele mai mari companii de la noi, iar 30 dintre interni au fost angajați atât în cadrul Roedl & Partner România, cât și la partenerii acestora.

Proiectul inițiat de compania germană, care oferă servicii integrate de audit, contabilitate şi resurse umane, consultanţă fiscală, juridică şi de afaceri, a fost cofinanțat de Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investește în oameni!”.

În contextul în care 89,5% dintre studenți consideră că nu există suficiente oportunități de practică și locuri de muncă în România, iar doar 7% dintre ei cred că informațiile acumulate pe parcursul studiilor sunt în concordanță cu cerințele actuale ale pieței muncii, am vrut să aflăm mai multe despre despre nevoile pieței de outsourcing din punct de vedere al resurselor umane.

Anca Sucală, Managing Partner Roedl & Partner Romania, ne-a dat detalii și despre atragerea de fonduri europene la nivelul țării noastre, dar și despre atractivitatea României în rândul investitorilor străini.

TheTrends.ro: Ce proiecte cu finanțare europeană aveți în derulare în acest moment? Care sunt cele pe care le veți desfașura din 2016?

Anca Sucală: În acest moment, ne aflăm în așa-numita perioadă de sustenabilitate a proiectului „Fiecare student are nevoie de Practică, Remarcare, Organizare, Evoluţie, Direcţie, Lansare – pRoedl” cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 “Investeşte în oameni!”.

Mai exact, în această fază de sustenabilitate, avem obligația să ne asigurăm că rezultatele proiectului pot fi de folos și altor grupuri țintă. În acest sens, vom menține pagina web pe care am realizat-o pentru proiect deoarece reprezintă un instrument foarte bun de informare, în special datorită ghidului de bune practici pe care l-am publicat la finalul proiectului. Tot în această etapă, vom monitoriza și observa modul în care studenții participanți la proiect aplică cunoștințele acumulate, dar și activitatea lor academică pe parcursul următorului semestru.

Consiliere profesională și stagii de internship pentru 500 de studenți din București

În ceea ce privește alte posibile proiecte viitoare, în acest moment așteptăm publicarea ghidurilor pentru programele finanțate din fonduri europene nerambursabile. În principal, ne propunem să ne orientăm către Programul Operațional Capital Uman (PO CU), dar și către programe similare cu proiectul POSDRU pe care l-am desfășurat deja.

TheTrends.ro: Cum pot contribui proiectele educaționale finanțate prin fonduri europene la dezvoltarea companiilor de consultanță financiară?

A.S (foto): În primul rând, acest gen de proiecte ne pot ajuta să atragem mai ușor talentele din piață, să le reținem și integrăm în organizație. Lucrând  îndeaproape cu studenții pe o perioadă de mai multe luni, am avut oportunitatea să evaluăm nu doar cunoștințele și abilitățile lor profesionale, dar și interesul manifestat față de profesia aleasă, potențialul lor, cât de ușor s-au acomodat cu specificul culturii noastre organizaționale și cum au pus în aplicare cunoștințele efectiv în activitatea lor profesională. Astfel, ne-a fost mai ușor să ne găsim viitorii colegi printre aceștia. Dintr-un alt punct de vedere, acest tip de proiect a reprezentat și o nouă provocare pentru echipa existentă, ai cărei membri și-au asumat rolul de tutori, iar implicarea lor în acest proiect i-a ajutat să-și dezvolte abilitățile profesionale și interpersonale.

Anca Sucala, Managing Partner Roedl & Partner RomaniaÎn același timp, proiectul a contribuit și la creșterea vizibilității companiei noastre, atât în mediul universitar, cât și mediul de afaceri. Potrivit sondajului de opinie realizat de Graduate Barometer, care prezintă opțiunile profesionale ale absolvenților cu studii superioare, Rödl & Partner se situează în Europa în primele 500 de firme preferate de studenți, iar în Germania se clasează în primele 100.

Nu în ultimul rând, proiectul ne-a oferit posibilitatea să dezvoltăm noi linii de business dedicate accesării fondurilor europene, consultanță, scriere proiecte și cursuri pentru cei care doresc să dezvolte astfel de proiecte, pe care vom continua, cu siguranță, să le creștem.

TheTrends.ro: Care sunt nevoile de resurse umane ale acestei piețe?

A.S: Companiile care activează pe piața de business process outsourcing și audit sunt din ce în ce mai interesate de atragerea și valorificarea potențialului tinerelor talente. Cu toate acestea, experiența proiectului pRoedl ne-a demonstrat că majoritatea cunoştinţelor acumulate în facultate sunt preponderent teoretice. Tocmai de aceea, căutăm tineri care au capacitatea nu doar de a aplica cunoștințele teoretice la locul de muncă, ci și să deprindă ușor cunoştinţele practice care sunt strâns legate de realitatea din economie. De aceea, programele de internship sunt foarte importante pentru industria noastră, mai ales că tinerii au astfel oportunitatea să înveţe într-un mediu profesional real exact ceea ce presupune meseria de contabil, consultant și auditor și vor putea fi mai bine pregătiți pentru o carieră în domeniu.

TheTrends.ro: Cât de dificilă este accesarea fondurilor europene la nivelul țării noastre?

A.S: În primul rând, trebuie analizate în detaliu avantajele, dezavantajele, oportunitățile și riscurile care pot apărea în urma unui astfel de proiect. În al doilea rând, cei care doresc să acceseze fonduri europene trebuie să aibă capacitatea să susțină financiar un astfel de proiect. Deoarece fondurile europene se rambursează de abia la finalul unui proiect, companiile trebuie să fie sigure că au deja la dispoziție suficiente resurse financiare pentru a acoperi costurile proiectului.

bani moneyDe asemenea, alte provocări pot fi legate de selectarea partenerilor, lipsa experienței manageriale în proiecte finanțate din fonduri europene, organizarea efectivă a implementării proiectului, promovarea acestuia și a beneficiilor pe care le oferă participanților, mediul concurențial (multe universități și/sau companii care derulează proiecte similare), selectarea și relația cu grupul țintă.

Mai mult decât atât, instabilitatea și contradicțiile din legislație (proiectul poate începe pe o anumite lege, iar pe parcurs se pot schimba anumite reglementări), birocrația excesivă și întârzierile foarte mari între validarea și încasarea cererilor de rambursare pot constitui adevărate bariere în accesarea fondurilor europene.

TheTrends.ro: Care sunt pașii necesari pentru ca o companie de dimensiuni mici și mijlocii să poată accesa fonduri europene?

A.S: Prima etapă este analiza atentă a oportunităților și riscurilor pe care le presupune accesarea fondurilor europene pentru o companie. În al doilea rând, este foarte important ca orice companie ce dorește să acceseze aceste fonduri să studieze cu atenție  toate ghidurile, manualele și legile aplicabile pentru fiecare proiect în parte. De mare ajutor este și implicarea unuia sau mai multor experți în fonduri europene în proces, aceștia contribuind în mod  semnificativ la scrierea corectă a propunerii de proiect sau la selectarea partenerilor. Bineînțeles, trebuie tot timpul avut în vedere partea de susținere financiară a proiectului. De asemenea, un rol important îl au organizarea echipei de proiect pentru etapa de implementare și promovarea proiectului și a beneficiilor sale.

În ghidul de bune practici pe care l-am publicat pe website-ul proiectului, se pot găsi detaliat toate etapele prin care am trecut  noi pentru a implementa proiectului, cât și recomandări concrete, din experiența noastră, pentru toți cei care doresc să acceseze fonduri europene.

TheTrends.ro: Care este strategia de dezvoltare a Roedl & Partner pentru 2016? Veți extinde prezența în România?

A.S: Anul acesta, ne-am  propus să se aliniem celor mai importante tendințe de pe piața de business process outsourcing și audit din România și să ne dezvoltăm birourile existente din București, Cluj-Napoca și Timișoara, precum și cel mai nou birou al companiei deschis în Sibiu. Strategia companiei se va concentra și pe dezvoltarea unor noi linii de business, pe diversificarea gamei de servicii oferite și pe orientarea către nevoile specifice ale fiecărui sector de business în care activează partenerii noştri.

TheTrends.ro: Care sunt provocările cu care v-ați confruntat sau încă vă confruntați în găsirea forței de muncă în acest domeniu?

A.S: Principalele provocări au fost legate de lipsa experienței practice în domeniu, mai ales în rândul tinerilor, oferta de joburi ce depășește cererea,  dar și migrarea resursei umane către alte domenii de activitate din dorința de a evita gradul mare de responsabilitate asociat specificului serviciilor din acest domeniu. job-wanted

TheTrends.ro: Care sunt cei mai mari clienți ai companiei la nivel local? Din ce domenii de activitate sunt?

A.S: Majoritatea clienţilor noştri sunt companii internaționale medii şi mari care își desfășoară activitatea în industria auto, alimentară, farmaceutică, industria chimică și petrochimică, industria textilă şi de confecţii, industria electronică şi electrotehnică, energie, agricultură, comerț, imobiliare, construcții şi IT.

TheTrends.ro: La ce nivel a ajuns România din punct de vedere al atragerii investițiilor străine?

A.S: România rămâne una dintre cele mai atractive destinaţii pentru investitorii străini din sud-estul Europei, mai ales datorită forței de muncă bine pregătite. Cu toate acestea, birocrația din țara noastră și lipsa infrastructurii reprezintă unele cele mai  mari provocări în decizia investitorilor străini de a accesa piața locală.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *