TOP 10 retaileri: Lidl, Billa si Carrefour, brandurile cu cel mai mare volum de publicitate TOP 10 retaileri: Lidl, Billa si Carrefour, brandurile cu cel mai mare volum de publicitate
Lidl, Billa şi Carrefour sunt retailerii cu cel mai mare volum de publicitate pe segmentul lor de activitate, înregistrat pe parcursul anului 2015. Top... TOP 10 retaileri: Lidl, Billa si Carrefour, brandurile cu cel mai mare volum de publicitate

Lidl, Billa şi Carrefour sunt retailerii cu cel mai mare volum de publicitate pe segmentul lor de activitate, înregistrat pe parcursul anului 2015.

Top 10

În clasamentul celor mai activi retaileri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, Lidl ocupă locul întâi cu 51.890 reclame.

Cea mai difuzată reclamă de la Lidl este: “Draga mea, ştii ce zi e azi? … buchet de 15 trandafiri, 9,99lei” – 476 de difuzari.

Billa este cel de-al doilea retailer cu cel mai mare număr de spoturi/machete publicitare înregistrate, 23.033, în intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2015.

Cel mai difuzat spot de la Billa este: “Hei, sunt Corina…înscrie coduri de pe bonuri, mă poţi aduce să cânt în şcoala ta.” – 756 difuzari

Pe locul trei în clasamentul este Carrefour. Retailerul a înregistrat în perioada analizată 21.987 de reclame.

Cea mai difuzată reclamă de la Carrefour în 2015 a fost  “Carrefour şi CCR Rebat încurajează reciclarea bateriilor…vino cu 4 baterii uzate sau 4 acumulatori vechi, primeşti cadou o baterie nouă de tip R6 marca proprie Carrefour… 01.04-31.12” – 739 difuzari

Următorii în top sunt Metro Cash & Carry – 21.273 reclame difuzate, Penny Market (18.812 reclame), Selgros (16.659 de reclame), Mega Image (14.295 reclame), Profi (13.284 reclame), Kaufland (2.400 reclame), LaDoiPași (1.782 reclame).

686_wykres_mtr_01

Distribuţia reclamelor în funcţie de tipul media

În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe tipurile de media monitorizate, observăm că Lidl a ales difuzarea unui număr mai mare de reclame la TV (29.951), urmate de cele la radio (19.759) şi 2.180 în presa scrisă.

Billa a mizat pe TV și radio, cu 19.379 de reclame difuzate la TV şi 3.653 de reclame difuzate la radio.

Carrefour  a înregistrat cel mai mare număr de difuzări la radio, 14.972, urmate de 6.400 de diuzări la TV şi 615 în presa scrisă.

686_wykres_mtr_02

Topul celor mai folosite canale media de către lanţurile de retail

Posturile de radio preferate de marii retalieri pentru difuzarea reclamelor sunt Europa FM (15.039 reclame difuzate), Radio Zu (14.954 reclame difuzate) şi Kiss FM (14.262 reclame difuzate).

La capitolul posturi de televiziune, Național TV este pe primul loc în difuzarea spoturilor publicitare pe categoria retail, 9.865. Urmează Prima TV cu 9.621 de reclame, Kanal D (9.575).

În ceea ce priveşte presa scrisă, Libertatea este publicaţia cu cele mai multe reclame tipărite, 2129, urmată de Ciao (97 machete) şi Taifasuri cu 87 reclame.

686_wykres_mtr_03

Despre raport

Monitorizare publicitate 1 ianuarie – 31 decembrie 2015, surse admonit: 21 posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Raportul a luat în calcul reclamele difuzate pentru categoriile: hipermarketuri, supermaketuri, furnizori en-gros și magazinele de proximitate. Costul estimat în euro a fost calculat pe baza valorii de advertising (AVE).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *