Campania IKEA „O viață mai bună pentru refugiați”, 30,8 mil. euro pentru soluții de energie regenerabilă Campania IKEA „O viață mai bună pentru refugiați”, 30,8 mil. euro pentru soluții de energie regenerabilă
La finalul lunii noiembrie vă povesteam despre campania “O viață mai bună pentru refugiați”, inițiată de IKEA Foundation alături de UNHCR (Agenția Naţiunilor Unite... Campania IKEA „O viață mai bună pentru refugiați”, 30,8 mil. euro pentru soluții de energie regenerabilă

La finalul lunii noiembrie vă povesteam despre campania “O viață mai bună pentru refugiați”, inițiată de IKEA Foundation alături de UNHCR (Agenția Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi). Campania își propunea să strângă fonduri pentru a oferi lumină și energie regenerabilă oamenilor care locuiesc în taberele de refugiați, transformându-le în locuri mai sigure și potrivite vieții de zi cu zi.Azi au venit și rezultatele campaniei. La nivel global, IKEA a contribuit la strângerea a 30,8 milioane de euro pentru ca UNHCR, Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru Refugiați, să le poată oferi lumină și surse de energie regenerabilă familiilor de refugiați care locuiesc în tabere din Asia, Africa și Orientul Mijlociu.

Suma totală a fost strânsă din vânzarea ledurilor și lămpilor cu led în cadrul campaniei desfășurate în magazinele IKEA din toată lumea, în trei etape,  între februarie 2014 și decembrie 2015. Clienții și angajații IKEA din peste 300 de magazine din 40 de țări au transformat această inițiativă într-un succes. IKEA Foundation a donat un euro pentru fiecare produs cu led vândut în magazinele IKEA și online.

Cea mai recentă etapă a Campaniei „O viață mai bună pentru refugiați” s-a desfășurat în perioada 29 noiembrie – 19 decembrie 2015 și a contribuit la strângerea a 12,4 milioane de euro la nivel global – sumă ce va fi donată de către IKEA Foundation către UNHCR. Astfel, UNHCR va putea să ofere în continuare lumină și energie pentru sute de mii de refugiați din Asia, Africa și Orienul Mijlociu. În plus, banii strânși vor ajuta mii de copii ai familiilor din taberele de refugiați să meargă la școală.

Ştiaţi că refugiaţii trăiesc în medie 17 ani în tabere? IKEA vrea să îi ajute. Cum putem contribui?

Clienții Magazinului IKEA din București au cumpărat 61.254 de LEDARE între 29 noiembrie – 19 decembrie 2015, sprijinind astfel campania “O viață mai bună pentru refugiați”. La nivel global, magazinul IKEA din zona comercială Băneasa s-a clasat pe locul 16 în funcție de numărul de leduri vândute. Astfel, 61.254 de euro din donația totală a IKEA Foundation către UNHCR sunt contribuția companiei IKEA România la îmbunătățirea condițiilor de viață ale refugiaților din toată lumea.

Resursele de lumină și energie din surse regenerabile vor face taberele de refugiați mai sigure și mai confortabile pentru familiile care locuiesc acolo. Războiul și persecuțiile sunt principalele cauze care îi fac pe oameni să caute refugiu, însă pentru UNHCR schimbările climatice care provoacă dezastre naturale ca seceta, inundațiile și lipsa resurselor naturale sunt motive importante de îngrijorare.

Dollo Ado, RefugeesUNHCR caută soluții adaptate la condițiile locale, precum ferma susținută de lumină solară din tabăra de refugiați Azraq din Iordania. Construită cu finanțare obținută în urma campaniei „O viață mai bună pentru refugiați”, ferma va acoperi nevoia de energie a 60.000 de refugiați. De asemenea, va reduce emisiile de dioxid de carbon, care ar fi fost generate de folosirea de combustibil fosil, cu 3.500 de tone pe an.

„Numărul persoanelor forțate să se refugieze din cauza conflictelor și a violenței, a atins cote nemaiîntâlnite de la finele celui De-al Doilea Război Mondial. Acum, mai mult ca oricând, sprijinul pe care l-am primit de la IKEA Foundation pentru a comunica și pentru a implica publicul este de neprețuit. Apreciem eforturile sutelor de mii de angajați și clienți IKEA care au participat în această campanie,” declară Kelly T. Clements,  Adjunctul Înaltului Comisar ONU pentru Refugiați.

La nivel global, există peste 19,5 milioane de refugiați, iar jumătate dintre ei sunt copii. Războiul și persecuțiile sunt principalele cauze care îi fac pe oameni să caute refugiu, însă, pentru UNHCR, schimbările climatice care provoacă dezastre naturale ca seceta, inundațiile și lipsa resurselor naturale sunt motive importante de îngrijorare.

Potrivit oficialilor UNHCR, una dintre cele mai mari tabere de refugiați din Orientul Mijlociu (în Iordania) adăpostește 80.000 de persoane. În plus, deși taberele ar trebui să fie soluții temporare, pentru cei mai mulți dintre refugiați ajung să fie “casă” pentru 17 ani, în medie. Cei mai mulți dintre ei își petrec în exil aproape toată viața, până când ajunge să se găsească o soluție la problema lor. Totodată, 9 din 10 refugiați se opresc în țările vecine, sperând că se vor putea întoarce acasă odată cu încheierea conflictelor, taberele fiind amplasate în apropierea granițelor țărilor. Dollo Ado, Refugees

Agenția pentru Refugiaţi a Naţiunilor Unite a fost înființată pe data de 14 decembrie 1950, de către Adunarea Generală a Națiunilor Unite. Agenția are mandatul de a conduce și coordona acțiunile internaționale pentru protejarea refugiaților și pentru a rezolva problemele refugiaților din lume.

Principalul său obiectiv este de a garanta drepturile și bunăstarea refugiaților. Depune eforturi pentru a se asigura că oricine își poate exercita dreptul de a cere azil și să găsească un refugiu cu opțiunile de a se întoarce acasă voluntar, de a se integra în comunitatea locală sau să se stabilească în o terță parte. În plus, are mandatul de a ajuta oamenii fără un stat de proveniență. În cele peste șase decenii de activitate, UNHCR a apărat drepturile refugiaților și a ajutat milioane de oameni să își reînceapă viața. Astăzi, o echipă formată din 9.300 de persoane în peste 127 de țări ajută constant 50 de milioane de oameni.

IKEA Foundation (Stichting IKEA Foundation) este fundația filantropică a INGKA Foundation, care deține companiile din IKEA Group. Aceasta îşi propune să îmbunătăţească oportunităţile pentru copiii şi tinerii din ţările în curs de dezvoltare, finanţând programe pe termen lung, care creează o schimbare substanţială şi de durată.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *