80% dintre clienții magazinelor online renunță la cumpărăturile din coș. De ce? 80% dintre clienții magazinelor online renunță la cumpărăturile din coș. De ce?
În România, rata medie de abandon a coșului de cumpărături se ridică în prezent la 60% – 80%, pentru magazinele online, arată datele Teamshare,... 80% dintre clienții magazinelor online renunță la cumpărăturile din coș. De ce?

În România, rata medie de abandon a coșului de cumpărături se ridică în prezent la 60% – 80%, pentru magazinele online, arată datele Teamshare, una dintre cele mai importante platforme de e-commerce integrate din România.

Procentul este unul similar cu cel întâlnit în magazinele offline, unde clienții testează, probează și analizează mai multe produse înainte de a cumpăra, însă, în mediul online retailerii pot aplica o serie de măsuri pentru a preîntâmpina acest lucru.

Potrivit specialiștilor Teamshare, magazinele online au un avantaj în raport cu cele offline, care le ajută să reducă rata abandonului coșului de cumpărături. Astfel, retailerii online pot implementa strategii de remarketing personalizate pe un singur client, cu costuri relativ mici și fără a afecata prețurile standard ale produselor. 

Totuși, în perioadele de vârf, precum campaniile de Black Friday sau de Sărbători, procentul de renunțare la coșul de cumpărături scade, mai ales în cazul site-urilor cu trafic ridicat, care au pregătit din timp aceste campanii, potrivit Teamshare. De regulă, în perioadele de vârf utilizatorii știu produsele, s-au documentat înainte și doar așteptă momentul potrivit sau prețul bun.

”Adăugarea produselor în coș nu presupune neapărat intenția de cumpărare. Mulți utilizatori folosesc coșul de cumpărături pe post de wishlist. Ei sunt încă în etapa de ”vânare a prețurilor”, evaluează alte oferte sau condiții de livrare mai rapide. Decizia vine mai târziu, după ce probabil utilizatorul a adăugat același produs în coșurile de pe mai multe site-uri. Odată ce utilizatorul a decis să achiziționeze, mici obstacole, precum un formular de comandă cu două-trei câmpuri în plus de completat nu duc la abandonarea coșului”, spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.

Este adevărat, adaugă acesta, că procesele de checkout complicate pot face utilizatorul să se răzgândească, mai ales dacă are și alte opțiuni.

De ce renunță clienții magazinelor online la coșul de cumpărături

Potrivit experților Teamshare, motivele care îi determină pe 6 până la 8 din 10 vizitatori ai site-urilor să renunțe la coșul de cumpărături sunt numeroase. Printre acestea se numară prețul, indecizia față de achiziție sau lipsa tuturor detaliilor despre produs.

Nr. crt.   Motivul renunțării la coșul de cumpărături Argumente
1. Decizia de cumpărare încă nu este luată Vizitatorul este încă în faza de prospectare
2. Lipsa detaliilor despre produs necesare luării decizei Site-urile cu renume documentează foarte bine, cu multe detalii, produsele: imagini, video, descriere, specificații. Ex: Un client care caută un cuptor electric dar nu găsește pe site specificate dimenisunile la interior ale cuptorului, ci doar la exterior, se orientează către achiziția produsului dintr-un magazin offline, unde poate vedea aceste detalii.
3. Prețul Deși este un factor determinant, el trebuie corelat cu disponibiltatea produselor și viteza de livrare. Utilizatorii sunt dispuși să plătească ceva în plus pentru un serviciu complet, sigur și rapid.
4. Informații neclare despre costul total de transport Mesajele de tipul “pentru confirmare cost transport vă vom contacta noi ulterior” îl descurajează pe utilizator. Magazinul online trebuie să implementeze o formulă de calcul cost transport oricât de complicată, dar să îți asume la final și situațiile în care costul real nu este acoperit de ceea ce utilizatorul a văzut pe ecran și a plătit deja.
5. Recunoașterea magazinului online Brand-ul unui retailer poate influența decizia de achiziție

Cum pot reduce retailerii rata abandonului coșului de cumpărături

Cumpărătorii pot fi motivați să nu mai abandoneze coșul de cumpărături prin câteva metode și instrumente esențiale pentru cumpărător.

Unul dintre cele mai importante este un checkout simplu, cu date minime de creare cont, eventual și logare imedită prin rețele sociale. Și  chat-ul online este important, oferindu-i utilizatorului posibilitatea de a intra rapid în legătură cu departamentul de suport, în cazul în care întâmpină greutăți.

Numărul de telefon și adresa fizică specificate clar în pagina de contact sunt esențiale, dat fiind faptul că utilizatorii evită să cumpere de pe site-urile care se limitează la un formular de contact și cel mult o adresă de e-mail.

De asemenea, implementarea unor instrumente de remarketing prin e-mail, bannere, reclame text sau video vor ajuta clientul să revină în magazinul online pentru fiealizarea comenzii.  Iar în cazul în care achiziția se face într-un interval limitat de timp, voucherele și  cupoanele de reduceri vor convinge rapid cumpărătorul. Un alt factor esențial pentru achitarea coșului este politica de retur și garanție clară și simplă pentru utilizator, care va avea un plus de încredere în comerciant.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *