Interactive Cities: Alba Iulia în Social Media. Cum să atragi turiști în era digitală Interactive Cities: Alba Iulia în Social Media. Cum să atragi turiști în era digitală
150 de milioane de euro. Aceasta este suma pe care a atras-o în ultimii ani orașul Alba Iulia pentru a-și schimba înfățișarea și a... Interactive Cities: Alba Iulia în Social Media. Cum să atragi turiști în era digitală

150 de milioane de euro. Aceasta este suma pe care a atras-o în ultimii ani orașul Alba Iulia pentru a-și schimba înfățișarea și a le arăta vizitatorilor din întreaga lume că un oraș românesc poate renaște din punct de vedere turistic prin investiții europene.

Pe lângă lucrările de restaurate ale cetății, care au durat cinci ani și au fost finalizate în 2014 după o investiție de peste 50 de milioane de euro, autoritățile din Alba Iulia au mers chiar mai departe, transformând orașul într-un adevărat brand turistic digital. Astfel, Alba Iulia se promovează în engleză pe Facebook, Twitter, prin aplicații special create pentru gadgeturi mobile, dar și prin blogul de turism al orașului – în limba română, www.viziteazaalbaiulia.ro – dar și în limba engleză – www.visitalbaiulia.com.

Orașul Marii Uniri s-a remarcat la nivel național prin primul “welcome pack” online, pus la dispoziția potențialilor vizitatori, un set complet de materiale informative care va întâmpina turiștii interesați să includă orașul pe harta destinațiilor preferate.

Mai mult decât atât, pe lângă proiectele europene au au atras sume importante pentru investiții în infrastructura orașului și în restaurarea celei mai mari Cetăți din România, Alba Iulia încheie parteneriate cu orașe europene care pot influența în vreun fel dezvoltarea orașului.

alba iulia Fotografii: Romulus OprișcanInteractive Cities este un proiect finanţat de Uniunea Europeană în cadrul  programului european de cooperare interregională URBACT III (2014-2020) prin FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională), în cadrul căruia Primăria Municipiului Alba Iulia este partener în cadrul consorţiului transnaţional coordonat de Municipalitatea Genova – ITALIA.

Din structura acestui consorţiu mai fac parte în calitate de parteneri orașul Tartu  – ESTONIA, orașul Murcia – SPANIA, Municipalitatea Liverpool – Marea Britanie,  Orașul Lausanne – ELVEȚIA, Municipalitatea Gent- Belgia, Municipalitatea Lisabona-Portugalia, Municipalitatea Varna- Bulgaria, Municipalitatea Palermo- Italia și doi alți parteneri de utilitate publica EDC Debrecen Varos – Ungaria, SEMAEST în Paris  – Franța.

Ce se întâmplă mai exact în cadrul acestui proiect?

Alba Iulia își propune să devină un oraș interactiv și are ca scop promovarea dezvoltării urbane durabile, prin instrumente menite să cerceteze modul în care componenta digitală, mijloacele de mass-media sociale și conținutul generat de utilizatori pot îmbunătăți managementul urban al orașelor europene, indiferent de dimensiunea acestora. alba iulia Fotografii: Romulus Oprișcan

Totodată, va urmări creșterea vizibilității potenţialului turistic al Municipiului Alba Iulia şi atractivitatea  acestuia pentru investitori, turiști, promovând oraşul într-un mod sustenabil şi eficient. Cetatea va avea posibilitatea să adopte modele de bune practici de la alte orașe europene care au implementat cu succes proiecte în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, respectiv proiecte cu impact în dezvoltarea „digitală” a comunităților şi care pot fi transferabile la nivelul Municipiului Alba Iulia.

Citește și: 

Alba Iulia, răsplătită de TripAdvisor. 300.000 de turiști au vizitat cetatea în 2014 

Alba Iulia prezentată ca un „oraș model” în Corriere Della Sera 

Alba Iulia se promovează în engleză pe Facebook, Twitter și gadgeturi mobile

Nu în ultimul rând, va identifica instrumente care să asigure un management eficient al promovării identităţii oraşului la nivel naţional şi internaţional în trend cu noile tehnologii inovatoare şi să devină competitiv la nivel internaţional alături de oraşe promotoare ale unor strategii pentru orașe digitale.

Mai simplu spus, Alba Iulia stă la dispoziția românilor și străinilor, turiști sau localnici, cu toate instrumentele necesare pentru a le ușura și amplifica bucuria experienței.

Cetatea Alba Carolina a fost recunoscută de către turiști ca fiind unul dintre locurile ce merită cu adevărat să fie vizitate in România.

Astfel, ca rezultat al recenziilor pozitive exprimate de către turiștii care au vizitat în ultimul an Cetatea Alba Carolina, TripAdvisor, cel mai mare site de recomandări turistice din lume, a acordat municipiului Alba Iulia un certificat de excelență.

În 2014, peste 300.000 de turiști, români și străini, au vizitat Cetatea Alba Iulia.

Oraș al Marii Uniri a Românilor și ,,Cealaltă Capitală’’ a României, Alba Iulia și-a început călătoria ca ,,destinație turistică” imediat după intrarea României în Uniunea Europeană. Întregul Centru Istoric al orașului a fost refăcut, cetatea orașului a fost renovată din fonduri europene, iar anual noi evenimente și spații comerciale populează această zonă.

Interactive Cities este un proiect care vorbeste despre oameni, despre dezvoltare urbana, despre mediu, economie si evolutie. Iata ce spune programul de finantare al acestui proiect:

URBACT enables cities to work together and to share good practices and lessons learned with all professionals involved in urban policy throughout Europe. Alba Iulia is a partner in Interactive Cities, one of the projects of URBACT, which aims at exploring how digital, social media and user generated content can improve today’ s urban management in the European cities. Find out more on www.urbact.eu.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *