Studiu GfK: Ce impact are scăderea TVA în piața de FMCG Studiu GfK: Ce impact are scăderea TVA în piața de FMCG
Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? În primul rând, conform datelor INSSE,... Studiu GfK: Ce impact are scăderea TVA în piața de FMCG

Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? În primul rând, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în perioada iunie – septembrie 2015.

Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu acești bani?”

Avem mai multe ipoteze:

  • Românii au avut același comportament de cumpărare, păstrând astfel suma rămasă în portofelul lor
  • Au cumpărat mai mult
  • Au cumpărat mai scump
  • S-au reorientat către alte categorii

Cu ajutorul studiului Panel de Gospodării, GfK România a urmărit modificările din structura coșului de cumpărături.

În concluzie, din suma totală pe care românii ar fi putut să o economisească în urma unor prețuri mai mici, 76% a fost reintrodusă în circuitul cumpărăturilor de larg consum.

Mai exact:

  • Mai mult de jumătate din această sumă a fost direcționată către produsele alimentare și băuturile non alcoolice.
  • 17 procente au mers către zona produselor ne-alimentare – produse de îngrijire personală și de îngrijire a casei.
  • Restul sumei a rămas în buzunarul românilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire.

Comportamentul de cumpărare a suferit modificări față de momentul prim al impactului scăderii prețurilor. La început, deși tot aproximativ 70% reveneau în FMCG, proporția dintre produsele alimentare și cele ne-alimentare a fost aproximativ egală (iunie – iulie 2015).

Studiul GfK remarcă, în special pentru produsele de îngrijirea personală, tendința de a cumpăra produse dintr-un segment de preț superior. Între timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind în cea mai mare parte către bunurile alimentare.

Studiul are la bază date din Panelul de Gospodării GfK România, fiind analizate 3.000 gospodării, reprezentative la nivel național.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *