Vine Black Friday –  ești  pregătit să alegi oferta de telefonie sau internet potrivită? Vine Black Friday –  ești  pregătit să alegi oferta de telefonie sau internet potrivită?
Întrucât urmează o perioadă în care furnizorii de servicii de comunicații electronice lansează oferte promoționale, ANCOM îi sfătuiește pe utilizatori să se informeze înainte... Vine Black Friday –  ești  pregătit să alegi oferta de telefonie sau internet potrivită?

Întrucât urmează o perioadă în care furnizorii de servicii de comunicații electronice lansează oferte promoționale, ANCOM îi sfătuiește pe utilizatori să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de telefonie sau internet și să aleagă oferta care corespunde cel mai bine nevoilor lor de comunicare.  

Fie că este vorba de un smartphone sau o tabletă cu o reducere substanțială, la achiziționarea unui  abonament  pentru servicii de  telefonie sau internet ar fi bine ca utilizatorii să verifice următoarele lucruri:

  • gradul de acoperire, în cazul telefoniei și internetului mobil, informație care poate fi obţinută direct din magazinele/casieriile furnizorului sau consultând hărţile de acoperire disponibile pe site-ul acestuia. Hărţile reflectă acoperirea din exteriorul clădirilor şi valorile sunt orientative, nefiind garantate. Utilizatorii pot verifica și valoarea medie națională a vitezei serviciului de internet sau valoarea medie a acesteia pe localitate pe netograf.ro, la secțiunea Statistici;
  • dacă serviciul este disponibil în zona lor, în cazul telefoniei și internetului la punct fix;
  • tarifele: valoarea abonamentului lunar, dacă aceasta este disponibilă doar pentru un serviciu sau pentru un pachet de servicii, tariful pentru utilizarea/închirierea unor echipamente adiţionale (dacă este cazul), tarife pentru apeluri internaţionale;
  • câte minute/SMS-uri/trafic include abonamentul, în ce reţele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate şi ce tarife se aplică după consumarea lor;
  • perioada minimă pentru care se angajează să nu renunţe la contract;
  • taxele pe care ar trebui să le plătească dacă renunţă la contract înainte de termen;
  • termenul de instalare/activare a serviciului;
  • cum poate fi anunţată o defecţiune şi în ce termen se remediază;
  • la ce despăgubiri au dreptul dacă furnizorul nu respectă anumite clauze contractuale;
  • dacă telefonul achiziţionat împreună cu serviciul este codat în reţea;
  • unitatea minimă de taxare a traficului de internet (de exemplu, 1 KB, 10 KB, 1 MB etc.);
  • dacă şi în ce condiţii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicaţii (de tip VoIP, file-sharing etc.);
  • condiţiile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului în caz de suspendare, precum şi tarifele aplicabile.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *