Marriott cumpără Starwood și creează cel mai mare operator hotelier: peste 1 mil. de camere în 5.500 de hoteluri Marriott cumpără Starwood și creează cel mai mare operator hotelier: peste 1 mil. de camere în 5.500 de hoteluri
Mariott International a anunțat achiziția Starwood Hotels & Resorts pentru suma de 12,2 miliarde de dolari repartizată în 11,9 miliarde de dolari în acțiuni... Marriott cumpără Starwood și creează cel mai mare operator hotelier: peste 1 mil. de camere în 5.500 de hoteluri

Mariott International a anunțat achiziția Starwood Hotels & Resorts pentru suma de 12,2 miliarde de dolari repartizată în 11,9 miliarde de dolari în acțiuni Marriott și 340 milioane de dolari cash.

Tranzacția duce la formarea celei mai mari rețele hoteliere a lumii, noua entitate punând la dispoziția oaspeților 1,1 milioane de camere în peste 5.500 de hoteluri deschide în mai mult de 100 de țări.

“Este o oportunitate foarte mare de a aduce un plus de valoarea pe piață prin combinarea atuurilor Marriott și Starwood. De asemenea, putem crește competitivitatea noastră pe un segment de piață în continuă schimbare”, au declarat oficialii celor două rețele.

Conform acestora, Arne Sorenson, CEO-ul Marriott, va conduce și operațiunile noii entități.

Miza tranzacției constă în prezența sporită pe care Marriott o va căștiga pe piețe din Europa, America Latină sau Asia. În prezent, trei sferturi din camerele rețelei americane sunt pe teritoriul Statelor Unite. Totodată, jumătate dintre camerele Starwood sunt în afara Americii de Nord, acestea aducând rețelei aproape două treimi din veniturile din 2014.

Starwood anunța încă din aprilie posibilitatea unei vânzări, negocierile fiind purtate cu o serie de potențiali cumpărători, printre care InterContinental Hotels și Wyndham Worldwide.

Portofoliul Starwood cuprinde branduri precum Sheraton, St. Regis, Luxury Collection, Le Meridien, Aloft sau Element. Rețeaua este prezentă și în România, primul hotel fiind deschis în Capitală în luna august prin rebrandingul Howard Johnson Grand Plaza Hotel.

În același timp, Marriott are o prezenţă mult mai îndelungată la nivel local, prin brandul JW Marriott. Unitatea din București a fost inagurată la începutul anilor 2000 și este operată în sistem de franciză de către Societatea Companiilor Hoteliere Grand, controlată de constructorul austriac Strabag.

La nivel international, Marriott controlează peste 4.300 de proprietăți sub branduri precum Ritz-Carlton, Courtyard, Autograph Collection, Marriott Hotels, JW Marriott sau Protea Hotels.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *