Cum va funcționa noul sistem de impozitare pe locuintele folosite ca sedii de firme Cum va funcționa noul sistem de impozitare pe locuintele folosite ca sedii de firme
Noul sistem de impozitare pentru locuintele folosite ca sedii de firme, fie ca sunt apartamente, fie ca sunt vile, sistem aplicabil de anul viitor,... Cum va funcționa noul sistem de impozitare pe locuintele folosite ca sedii de firme

Noul sistem de impozitare pentru locuintele folosite ca sedii de firme, fie ca sunt apartamente, fie ca sunt vile, sistem aplicabil de anul viitor, va avea drept efect o crestere de circa 25% a cererii pentru spatiile din cladirile de birouri.

Noile impozite pe locuinte, ce vor intra in vigoare din 2016, nu vor mai tine cont de calitatea proprietarului, persoana fizica sau persoana juridica, ci de scopul utilizarii cladirii. In cazul cladirilor detinute de persoane fizice si utilizate in scopuri de afaceri, precum sedii de firme, impozitele vor creste dupa cum urmeaza.

Pentru utilizarea cladirii in activitati economice procentul de impozitare va fi intre 0,2% si 1,3%, cu conditia ca imobilul respectiv sa fie reevaluat/construit/achizitionat in ultimii cinci ani. In cazul in care constructia nu este reevaluata/construita/achizitionata in ultimii cinci ani, procentul de impozitare va fi de 2% din valoarea cladirii, situatie in care impozitul poate sa depaseasca si de 20 de ori nivelul actual.

 “Majorarea considerabila a impozitelor ii va determina automat pe proprietari sa ridice direct proportional nivelul chiriei. Practic va fi mult mai avantajos pentru companii sa inchirieze spatii in cladirile clasice de birouri, decat in apartamente sau vile. Marea provocare pentru dezvoltatori va fi sa construiasca  spatii de birouri de dimensiuni mai reduse decat cele dezvoltate pana acum, in locatii cu acces la infrastructura, in special la metrou – sau sa le recompartimenteze pe cele déjà existente. De asemenea, ne asteptam la o crestere a cererilor pe segmentul de evaluare a cladirilor, segment pe care il deservim si noi”, spune Eduard Uzunov, presedintele Regatta Real Estate.

Regatta Real Estate are un portofoliu variat de cladiri de birouri, cu un nivel al chiriei ce pleaca de la 5 euro si urca pana la 20 de euro pe metru patrat. Pe langa spatiile bine echipate, cladirile traditionale de birouri dispun de nenumarate facilitati, precum parcare, paza, lift, receptie, sistem de climatizare, supraveghere video, bancomat sau restaurant.

Din portofoliul Regatta Real Estate fac parte cladiri de birouri potrivite pentru companii mici si mijlocii, cum sunt de exemplu Nord City Tower (Pipera), World Trade Center (PIata Presei Libere) sau Floreasca Business Park (Calea Floreasca 169A). De asemenea, companiile care au nevoie de spatii mai generoase le pot gasi in proiecte precum Bucharest One, Sky Tower sau Hermes Business Campus.

  • Ciprian Lohan

    November 16, 2015 #1 Author

    Un adevăr spus parțial e aproape o minciuna.
    Art. 459 din noul Cod Fiscal alin. 3 lit. B spune așa: În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar CHELTUIELILE CU UTILITĂȚILE SUNT ÎNREGISTRATE ÎN SARCINA PERSOANEI CARE DESFĂȘOARĂ ACTIVITATEA ECONOMICĂ, impozitul pe clădiri se calculează conform art. 458 (adică majorat). ESTE UN NOU ARTICOL CARE ESTE CU ROL DE MARKETING, ADICĂ SA CREEZE CERERE și în alta ordine de idei sa dezinformeze cu diferite scopuri. Oameni buni citiți legile ca sunt pe toate siturile și sunt și gratuite.

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *