foodpanda mizează pe mobile, plăți online și comenzi de grup foodpanda mizează pe mobile, plăți online și comenzi de grup
Conform informațiilor furnizate de reprezentații locali ai platformei de food ordering foodpanda, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de profil, România... foodpanda mizează pe mobile, plăți online și comenzi de grup

Conform informațiilor furnizate de reprezentații locali ai platformei de food ordering foodpanda, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de profil, România se află pe locul 5 în clasamentul țărilor europene în care este prezentă compania pe segmentul comenzilor efectuate de pe dispozitive mobile.

“Este lesne de înțeles de ce: avem internet ieftin și rapid. În plus, românii sunt familiarizați cu aplicațiile mobile”, spune Radu Bălăceanu, country manager foodpanda România.

Astfel, din ultimele date ale foodpanda, în prezent, 63% dintre clienții platformei plasează comenzi pentru mâncare de pe gadgeturile mobile (în 2014, procentul acestora era de 64%).

“Dacă știi ce dorești să comanzi, trebuie să apești ecranul smartphone-ului doar de 9 ori ca să plasezi o comandă. Noi credem că în 2016, peste 70% din totalul comenzilor foodpanda România vor fi generate prin intermediul aplicației”, mai spune Bălăceanu. Potrivit acestura, rata de retenție în acest moment pentru cei care comandă din aplicația mobilă este de 50%.

Astfel, cea mai mare pondere în totalul comenzilor mobile vin de pe gadgeturi care rulează sistemul de operare Android (52,1%). Urmează comenzile de pe iPhone (iOS- 45,88%) dar și cele de pe telefoanele cu Windows și cu alte sisteme de operare (1,62%).

foodpanda

Paradoxal, însă, valoarea medie a unei comenzi plasate prin iOS este mai mare decât cea a comenzilor realizate de pe terminalele cu Android: 55 de lei față de 50 de lei (Windows Phone – 45 de lei).

Din datele foodpanda reiese faptul că 78% dintre comenzile prin aplicație sunt făcute din București, în timp ce 14% sunt realizate din Cluj. Iași, Timișoara și Brașov au câte o pondere de 2% în totalul comenzilor plasate prin dispositive mobile, în timp ce alte orașe foodpanda ajung la 6 procente.

Tinerii nu mai vor cash

În ceea ce privește modalitatea de plată a comenzilor, se observă, de asemenea, un trend ascendent al plății online, cu cardul. Astfel, dacă în 2014 ponderea comenzilor achitate online era de circa 10%, anul acesta se ridică la 15%, urmând ca media pentru anul 2016 să se ridice la 20%.

Astfel, 80% dintre bucureșteni preferă să achite online comanda (și plătesc în medie pentru ea circa 60 de lei), această metodă de plată fiind preferată de circa 14% dintre clujeni (prețul mediu al unei comenzi variază între 50 și 60 de lei).

“Este o schimbare a generațiilor. Cei cu vâste cuprinse între 25 și 45 de ani își doresc să plătească cu cardul și nu mai lucrează atât de mult cu cash”, completează reprezentantul foodpanda.

Totodată, în raport cu anul trecut, valoarea medie a comenzii a crescut cu 50%, ajungând la 15 euro, față de o sumă medie de 10 euro per comandă, în 2014. Pentru 2016, reprezentanții platformei foodpanda.ro estimează creșterea comenzii medii până la 16 euro.

Corporații, comenzi de grup

Dacă în acest moment circa 5% dintre comenzile platformei sunt realizate de clienții din companii (aplicația are opțiunea ca un client sa se înregistreze ca fiind corporate), oficialii platformei vor lansa în curând și opținea comenzilor de grup. Aceasta va fi disponibilă exclusiv în aplicația mobilă foodpanda și va permite comunicarea între utilizatori în vederea plasării mai multor comenzi, de la același restaurant, pe contul de utilizator al inițiatorului comenzii.

”Comanda de grup este o opțiune pe care am gandit-o tot în jurul ideii de comenzi corporate. Se adresează aceluiași target, angajații care comandă de la birou. Estimarea noastră este ca, până la finalul lui 2016, circa 10% din totalul comenzilor foodpanda să fie generate de comenzile de grup”, adaugă Country Manager-ul foodpanda România (foto).Radu Balaceanu_foodpanda

În plus, foodpanda România se va alătura unui proiect global al companiei, ce urmează a fi implementat din luna noiembrie, ce vizează atragerea de noi clienți pe segmentul corporate.

”După doi ani în care ne-am concentrat pe obținerea unei cote de piață cât mai ridicate și atragerea unui număr considerabil de orașe și restaurante în portofoliu, 2016 va fi anul consolidării. În prezent, suntem liderul pieței de food ordering și delivery. Anul viitor, obiectivul principal va fi inovarea. Vrem să le oferim utilizatorilor cea mai facilă și completă platformă de comenzi. După opțiunea de comenzi corporate, serviciul de livrare propriu și plata cu tichete de masă, pregătim o nouă funcționalitate, care le va permite utilizatorilor să facă, la fel de simplu, comenzi de grup, indiferent de locația în care se află cei care vor să comande împreună”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România.

Varietate

Numărul restaurantelor listate pe foodpanda, cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România, prezentă de 2 ani pe piața locală, a ajuns, în prezent, la 500, față de 250, în 2014. În același interval, numărul orașelor în care este prezentă platforma a crescut cu 45%. Pentru 2016, obiectivul companiei este de a-și consolida poziția de lider pe piața locală de food delivery, precum și lansarea de noi funcționalități, printre care opțiunea de plasare a comenzilor de grup.

foodpandafoodpanda este liderul pieței locale de food ordering, deținând peste 50% din cota de piață în 2015. Compania a dublat, anul acesta, numărul restaurantelor listate, atrăgând, într-un singur an, peste 250 de noi restaurante partenere.

În același timp, numărul orașelor în care este prezentă platforma a crescut cu 45% față de 2014, compania extinzându-se în 13 orașe din țară. Astfel, pe lângă București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Constanța, Ploiești, Oradea, Brașov și Arad, românii din Galați, Craiova, Sibiu și Buzău au, de anul acesta, acces la platforma foodpanda.

În scopul îmbunătățirii serviciilor oferite clienților, a mai precizat acesta, foodpanda a lansat, în 2015, propriul serviciu de livrare, în București și Cluj-Napoca, iar Capitala a fost primul oraș în care a implementat, în premieră, meniurile la jumătate de preț, dedicate segmentului corporate. Tot de anul acesta, clienții foodpanda pot plăti mâncarea comandată online cu tichete de masă Gusto Pass de la Sodexo.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *