Business Trends: BILKA crește investițiile și înregistrează la 9 luni un plus de 40% Business Trends: BILKA crește investițiile și înregistrează la 9 luni un plus de 40%
BILKA, unul din liderii pieței de acoperișuri, a înregistrat în primele 9 luni ale lui 2015 afaceri de 140 milioane lei, în creștere cu... Business Trends: BILKA crește investițiile și înregistrează la 9 luni un plus de 40%

BILKA, unul din liderii pieței de acoperișuri, a înregistrat în primele 9 luni ale lui 2015 afaceri de 140 milioane lei, în creștere cu 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Peste 4,3 milioane de mp de învelitori metalice au fost produse și comercializate în această perioadă de BILKA. Compania a reușit în primele 9 luni ale acestui an, să depășească ca volum și valoare, performanțele înregistrate la nivelul întregului an 2014 când a înregistrat un rulaj de 134 milioane lei.

”Creșterea BILKA din această perioadă a anului are la baza trei factori principali. In primul rând  investițiile realizate de companie, ȋn al doilea rând creşterea volumului construcțiilor şi implicit a cererii pentru acoperişuri şi schimbarea comportamentul de consum a clienților.

Horatiu TepesFoarte interesant anul acesta, a fost sǎ constatam cǎ am ȋnregistrat cereri considerabile ȋn toatǎ perioada anului, perioada de sezonalitate se extinde de la an la an. Motoarele vânzărilor de acoperișuri rămân lucrările de renovare, peste 50% din vânzări. Totuși se simte un reviriment atât în zona lucrărilor rezidențiale noi, cât și industriale care se va reflecta consistent în piața de acoperișuri. Dacă această tendință se menține, cel mai probabil vom încheia anul cu peste 5 milioane metri pătrați de învelitori produși și 40.000 tone de oțel prevopsit procesat”, a declarat Horațiu Țepeș, proprietar BILKA.

Plan investițional ridicat la 10 milioane euro

BILKA a demarat anul trecut un plan investițional cu finalizare în 2016 estimat la 7 milioane de euro. În a doua parte a acestui an compania a ridicat bugetul la 10 milioane de euro.

În perioada 2014 – 2015 investițiile totale s-au ridicat la peste 7 milioane de euro, investiție în urma cărora s-au adăugat în portofoliu 13 noi linii de producție de țiglă metalică, sistem pluvial și accesorii pentru acoperiș și o suprafață de peste 27.000 mp de teren cu destinație depozit, linii de producție și spațiu de birouri. În 2016 investițiile bugetate se ridică la 3 milioane de euro și vizează în principal achiziția de noi linii de producție necesare închiderii seriei de investiții pentru produsele cu destinație rezidențial.

”Creșterea neașteptată a vânzărilor, oportunitățile identificate în piață anul acesta și previziunile pozitive pentru următorii ani, sunt factorii care ne-au făcut să ne regândim strategia, să accelerăm ritmul procesului de investiții și să ridicăm planul investițional la 10 milioane euro. Adaptabilitatea imediată a companiei la condițiile pieței și investițile totale de peste 13 milioane euro realizate în cei 8 ani de activitate au fost principalul factor care ne-au dus pe primul loc în topul producătorilor de acoperișuri. În domeniul nostru o creștere medie anuală de 30-40% poate fi susținută doar cu investiții constante,” a completat Țepeș.

Piața de acoperișuri în 2015 la nivelul lui 2008

Conform studiilor oficiale, în 2008 piața totală a învelitorilor s-a ridicat ca volum la peste 32 milioane mp, ca în 2009 să se prăbușească și să ajungă la 27 milioane mp. În ultimii ani piața înregistrează creșteri mici dar constante. Compania estimează că în 2015, piața poate ajunge ca și volum aproape de nivelul din 2008.

”Previziunile noastre se bazează în principal pe evoluția pieței în primele 9 luni ale anului când cererile pentru acoperișuri au crescut neașteptat de mult. O contribuție importantă la această creștere consider că a avut-o optimisul de la începtul anului care s-a menținut si bineinteles creșterea economică care are un efect pozitiv asupra consumului. Mediul de business și în special sectorul de construcții a fost dominat de noi investiții, noi proiecte demarate și angajări masive. De asemenea au existat perioade ale anului când băncile au acordat clienţilor persoane fizice credite și cu 50% peste nivelul perioadelor anterioare și cu dobânzi minime istorice ceea ce le-a oferit consumatorilor resursele finanicare necesare pentru realizarea lucrărilor de renovare amânate. Toate acestea sunt premise care ne fac să estimăm o creștere a pieței pentru sfârșitul lui 2015 cu aproximativ 10 procente”, a precizat Horațiu Țepeș.

BILKA a înregistrat în 2014 afaceri de 134 milioane de lei. Fabrica BILKA se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 mp cu destinație hale de producție, depozitare și birouri. Pe poarta fabricii au ieșit doar anul trecut peste 4 milioane mp de țiglă metalică. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

BILKA își comercializează produsele la nivelul întregii țări prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție BILKA acoperă integral teritoriul României.

Your email address will not be published. Required fields are marked *