Știu ce faci la MICUL DEJUN – Mănâncă dimineața ca un rege, la prânz ca un prinț și seara ca un cerșetor Știu ce faci la MICUL DEJUN – Mănâncă dimineața ca un rege, la prânz ca un prinț și seara ca un cerșetor
Rutina și, de cele mai multe ori, programul încărcat mă obligă să trec în grabă peste micul dejun și să mă mulțumesc cu un... Știu ce faci la MICUL DEJUN – Mănâncă dimineața ca un rege, la prânz ca un prinț și seara ca un cerșetor

Rutina și, de cele mai multe ori, programul încărcat mă obligă să trec în grabă peste micul dejun și să mă mulțumesc cu un covrig de la colțul străzii și cu o cafea tare. Zi de zi, același lucru. Prânzul îl iau pe fugă, dar masa de seara este un adevărat festin caloric. Pun pariu că nu sunt singurul!

Cunoaștem cu toții că micul dejun este denumit în mod obișnuit “cea mai importanta masă a zilei”, însă puțini ținem cont de acest lucru. Și mai știm că, astăzi, pentru un „young professional” de success – nevoia de a fi în formă (energie, prezență de spirit, gândire rapidă) atât la serviciu, pentru a se afirma, cât și în viața socială de după job, sunt impetuos necesare. Trebuie să vă spun că pentru mine ziua începe la 7.30 dimineața odată ce telefonul începe să îmi streseze auzul. Prima întâlnire, undeva în jurul orei 9.30-10.00. Timp berechet pentru a pregăti un mic dejun copios.

Însă, cum spuneam mai sus, rutina e de vină. Așa zic eu pentru a încerca, astfel, să îmi justific cumva această lipsă de inițiativă de a lua micul dejun acasă sau mai simplu spus: de a lua un mic dejun sănătos. Mă consolez de cele mai multe ori cu un covrig prins în fuga spre metrou și cu o cafea. Și știu că nu sunt singurul care alege acest “astfel”. Gașca mea de amici îmi ține, parcă, isonul și nu vrea să iasă din tipare: covrigi, cafea, țigări… unii dintre ei. Și greul abia acum începe. Foame mare până la prânz și o amorțeală din care ieși doar pentru că trebuie să respecți programul. Nimic nou pentru voi, nu?

Specialiștii susțin că absența micului dejun determină scăderea nivelului de zahăr în sânge sub nivelul normal, generând nevoia de a mânca ceva la repezeală (exact ce se întămplă în cazul meu), de obicei ceva pe bază de carbohidrați. Acest ciclu se repetă în timpul zilei, creându-se un cerc vicios ce poate duce în timp la apariția problemelor de sănătate și la acumularea dekilograme nedorite.

Nici excesele nu sunt bune, iar dimineața, carbohidraţii simpli (cereale cu lapte, pâine albă, cafea cu zahăr, covrigi etc.) provoacă creşterea imediată a nivelului de zahăr în sânge şi eliberarea sporită de insulină. Insulina elimină zahărul din sânge, transformând excesul acestuia în grăsime, ceea ce duce la scăderea nivelului de zahăr din sânge sub nivelul normal, apariţia „nevoii de dulce sau de a ronțăi ceva”. Și astfel se repetă ciclul descris în cazul absenței micului dejun. Ce efecte pot avea asupra ta aceste alegeri?

Vei pofti la gustări pline de zaharuri

Vei avea dificultăți de concentrare

Vei fi obosit, iar memoria îți va fi slabă

Vei fi iritabil și vei avea schimbări bruște de dispoziție 

Întotdeauna există și o alternativă care merită încercată. Și, cum nu aveam nimic de pierdut, am trecut la fapte. Am făcut un scurt research, m-am documentat temeinic și chiar am făcut un pariu cu prietenii mei că o să încep să iau un mic dejun echilibrat, care să îmi mențină un nivel de energie stabil în timpul zilei. Am găsit soluția și de câteva săptămâni încerc micul dejun Herbalife care vine cu un aport controlat de calorii, ce conține o combinație echilibrată de proteine, carbohidrați și alte substanțe nutritive importante.

Dacă vă întrebați despre ce este vorba, trebuie să știți că nu e deloc complicat. Am ales un shake Formula 1 cu aromă de ciocolată care se prepară rapid și ușor (2-3 minute), iar la mai puțin de 220 kcal per porție, reprezintă o alternativă mai sănătoasă decât un covrig mâncat în grabă dimineața, atunci când ești pe fugă. Cât de simplu este? Am amestecat două linguri de pudră Formula 1 (26 grame) cu 250 ml de lapte semidegresat (cu conţinut scăzut de grăsimi) și … cam asta este.

Concurs: Eu știu ce fac la MICUL DEJUN. Tu?

Trebuie să vă mai spun că eu am adăugat în blender și câteva fructe (piersici, afine, banane, căpșuni) și a ieșit pe gustul meu. Shake-ul este foarte soft și gustos și îl găsiți în șase arome delicioase, dar și în varianta: F1 fără alergeni – fără lactoză, soia și gluten, când se prepară conform instrucţiunilor; potrivit și pentru vegetarieni.

skake

În aceste ultime două săptămâni am simțit că mi-a oferit aceea senzație de sațietate, iar până la prânz nu am mai simțit nevoia de a ronțăii altceva. În plus, mi-am dat seama că folosirea zilnică a unui shake înlocuitor de masă ca parte dintr-o dietă cu puţine calorii, este eficientă în controlul greutăţii, alături de exerciţii fizice moderate.

Și, poate cel mai important pentru mine, am observat că îmi oferă un boost de energie, spre deosebire de puseurile de scurtă durată pe care mi le ofereau alimentele pline de zaharuri.

Era să uit. Timp de câteva zile am înlocuit și cafeaua cu un ceai instant bazat pe plante, iar acum le alternez. Mi-am dat seama că și consumul de apă are un rol esențial în energia pe care trebuie să o avem pe parcursul zilei și de ceva vreme nu îmi mai ajunge o sticlă de 2 litri/zi.

Am adăugt pentru gust un strop (3-4 capace) într-o jumătate de cană de apă (120ml) dintr-o băutură concentrată Herbal Aloe Vera cu aromă de mango. Altfel spus, am găsit o variantă optimă pentru un mic dejun echilibrat, o alternativă nutritivă și convenabilă.

PS. În câteva zile voi organiza un CONCURS SPECIAL, iar unul dintre voi o să fie încântat de premiul pe care îl va câștiga, dar mai ales de experiența care va urma. Așa că… stați aproape de TheTrends.ro!

Vezi și: 

Concurs: Eu știu ce fac la MICUL DEJUN. Tu?

Cum arată micul dejun … în lume

Ce ştiu românii despre mousse-uri şi sucuri 100%?

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *