Cocktail Holidays: problemele din Grecia nu au redus apetitul pentru vacanțe, dar turiștilor le e teamă de țările arabe Cocktail Holidays: problemele din Grecia nu au redus apetitul pentru vacanțe, dar turiștilor le e teamă de țările arabe
Touroperatorul Cocktail Holidays, unul dintre jucătorii de talie medie de pe piața locală de turism, a transportat în sezonul de vară peste 14.000 de... Cocktail Holidays: problemele din Grecia nu au redus apetitul pentru vacanțe, dar turiștilor le e teamă de țările arabe

Touroperatorul Cocktail Holidays, unul dintre jucătorii de talie medie de pe piața locală de turism, a transportat în sezonul de vară peste 14.000 de turiști în principalele destinații spre care vinde pachete charter.

Astfel, numărul turiștilor care au cumpărat pachete pentru vacanța de vară spre Grecia, Turcia sau Spania din portofoliul Cocktail Holidays, o agenție de turism prezentă pe piață din 1993, a crescut în acest an cu circa 4% comparativ cu 2014, ajungând șa aproximativ 14.700 de persoane.

“Charterele de vară, care încep imediat după Paște sau din luna mai și țin până în septembrie, reprezintă cel mai mare volum pentru noi”, a declarat Dan Goicea, directorul general al agenției.

Potrivit acestuia, comparativ cu anul trecut, la începutul sezonului de vară a decis să reducă puțin capacitatea de locuri (cu circa 300) disponibile în cursele charter, ajungând, de la 16.900 la 16.600. Chiar și în acest context, agenția a reușit să eficientizeze gradul de încărcare al curslor, care a crescut cu 5 procente comparativ cu 2014.

“Cu toate problemele care au fost pe Grecia, Tunisia sau Egipt a fost o decizie foarte bună să nu creștem capacitatea. Ar fi fost foarte greu să aducem turiști noi care să umple acele locuri”, afirmă Goicea.

Cocktail Holidays vrea să plimbe românii în extrasezon la arabi și la schi în Franța. Cum se face selecția destinațiilor noi?

Din datele oficialului Cocktail Holidays, 59% dintre pasagerii transportați în această vară au mers spre Grecia, Turcia având o pondere de 30%, restul fiind pasagerii transportați spre Spania.

Însă, în vara acestui an, problemele din Grecia au tăiat circa 300.000 de euro din încasările agenției. Pentru o perioadă de 3 săptămâni rezervările au scăzut considerabil, însă au revenit, treptat, pe plus. În total, agenția a pierdut în acest an 600 de clienți pe această destinație.

“Am realizat 93% față de 2014. Inițial, românii s-au speriat de ceea ce părea să fie în Grecia, însă rezervările au revenit ulterior. Ce s-a întâmplat astă vară nu se traduce prin faptul că Grecia nu va mai fi o destinație cerută de români”, mai spune managerul agenției.

GreciaÎnsă există o problemă care se va traduce prin majorarea prețurilor pachetelor turistice spre Elada: TVA-ul a ajuns la 23%, iar în turism este de 6-7%. Astfel, prețurile pachetelor de anul viitor spre Grecia vor avea creșteri ce oscilează între 6 și circa 20%.

“Nu ne așteptăm la o scădere a cererii pe Grecia în 2016, însă e clar că nu vom avea creșteri”, completează Dan Goicea. Iar acest lucru este valabil mai ales prin prisma faptului că românii sunt mari amatori de chilipiruri și sunt dispuși să plătească în fiecare an mai puțin pentru vacanțe.

Călătoriile spre Grecia, neafectate de problemele țării: charterele Cocktail Holidays, operate în sistem normal

Astfel, dacă în 2014 prețul mediu al unui pachet de include transport, plata tuturor taxerlor, cazare (la nivelul unui hotel de 4 stele) și asigurare medicală era de 545 de euro, în 2015, prețul mediu a scăzut la 521 de euro.

“Turismul este cel mai vulnerabil atunci când este o problemă cu veniturile pentru că oamenii renunță la plăceri, iar concediile sunt pe această listă”, declară reprezentantul Cocktail Holidays.

Însă ce s-a întâmplat în Grecia nu înseamnă nimic comparativ cu scăderile înregistrate pe destinații din Orientul Apropiat și Mijlociu.

Potrivit oficialului touroperatorului, atentatele din Tunisia și Egipt au tăiat toată cererea pentru lumea arabă. De exemplu, primul charter care urma să zboare spre Iordania, începând cu luna septembrie a acestui an, a fost anulat din lipsa cererii, o situație similară cu charterele operate spre Egipt.

“Românii au, din acest an, o reticență față de lume arabă. Deși Iordania este o țară  stabilă și unde nu s-a întâmplat nimic, turiștii români evită să meargă acolo. Turiștii români se tem nu doar de Iordania sau de Egipt, ci de lumea arabă în general”, a precizat Dan Goicea.

Din primăvara acestui an, moment în care charterul spre Iordania a fost scos la vânzare, s-au vândut doar 30 de bilete, număr nesemnificativ pentru a justifica operarea acestuia în contextul în care agenția miza pe un număr total de circa 1.300 de turiști. Totodată, dacă în primăvară au fost operare două chartere spre Egipt, această destinație înregistrând anul trecut o cerere constantă chiar și până în luna decembrie, în acest moment nu mai există niciun turist dornic să viziteze plajele și monumentele egiptene.

Situația tensionată din țările arabe i-a ținut departe pe turiștii români de destinațiile din această zonă. Singura destinație care atrage un număr tot mai mare de turiști este Dubaiul, pentru care agențiile de turism cer operatorilor de transport locuri garantate. “Este o destinație vedetă și cu solicitări foarte mari chiar și pentru Revelion”, a mai spus Dan Goicea.

Pentru iarna acestui an, Cocktail Holidays mizează pe vânzarea unor pachete de schi în Franța, prețul acestora fiind de circa 850 de euro. În sumă este inclus transportul, cazarea în apartament și prețul ski pass-ului.

Prompt Service Travel Company a fost înființată în urmă cu 22 de ani. Cocktail Holidays este brandul turistic al Prompt Service Travel Company, lansat în urmă cu 11 ani. Turoperatorul a mers pe diversificarea destinațiilor de charter încă din 1995, când a introdus primele sejururi directe către Creta. De 22 de ani, oferta de chartere a Cocktail Holidays s-a dezvoltat, în prezent, compania operând peste 25 de destinații charter. Din 2005, compania a început operarea charterelor din afara Bucureștiului. În prezent, Cocktail operează chartere din București, Cluj-Napoca, Iaşi.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *