BlaBlaCar și povestea unui start-up devenit serviciul de ridesharing #1 în Europa BlaBlaCar și povestea unui start-up devenit serviciul de ridesharing #1 în Europa
Prezentă în 19 ţări de pe 3 continente, o comunitate existentă de 20 de milioane de membri şi 1 milion de membri noi în... BlaBlaCar și povestea unui start-up devenit serviciul de ridesharing #1 în Europa

Prezentă în 19 ţări de pe 3 continente, o comunitate existentă de 20 de milioane de membri şi 1 milion de membri noi în fiecare lună – aşa ar putea fi descrisă BlaBlaCar în cifre. Istvan Haidekker, Country Manager BlaBlaCar pentru Croaţia, Ungaria, România şi Serbia a făcut cunoscută povestea din spatele dezvoltării impresionante a companiei la evenimentul Internet and Mobile World 2015, pe 8 octombrie, în Bucureşti.

Populaţia globului într-o continuă creştere şi nevoia de mobilitate au un impact semnificativ asupra infrastructurii şi mediulului înconjurător, generând drumuri aglomerate şi un nivel nesustenabil de emisii de gaze cu efect de seră. Pasagerii parcurg 82% din kilometri cu maşina şi nu întotdeauna există conexiuni disponibile pe anumite trasee.

Aici intervine BlaBlaCar, oferind o alternativă accesibilă, cu scopul de a reduce numărul de locuri neocupate în maşini la nivel global: o platformă de ridesharing între oraşe, ce pune în legătură conducătorii auto cu pasagerii care călătoresc în aceeaşi direcţie (de exemplu, de la Braşov la Bucureşti).

Platforma oferă pasagerilor o opţiune mai ieftină, mai rapidă şi mai confortabilă, în special celor care au un bagaj mai voluminos sau trebuie să facă mai multe opriri. Conducătorii auto pot economisi bani împărţind costurile cu pasagerii şi se pot bucura de o experienţă mai plăcută decât dacă ar călători singuri.

BlaBlaCar face transportul mai eficient, distractiv şi prietenos cu mediul (BlaBlaCar a economisit 1 milion de tone de CO2, echivalentul emisiilor doar din ultimii doi ani) şi, în plus, schimbă fundamental comportamentul de călătorie. 60% dintre membri care au intrat în comunitate în calitate de conducători auto, au început să utilizeze BlaBlaCar şi atunci când sunt pasageri.

Asta înseamnă că BlaBlaCar reduce numărul maşinilor de pe şosele. Există însă şi beneficii mai puţin evidente, precum condusul mai sigur şi mai atent – 75% dintre conducătorii auto din comunitatea BlaBlaCar recunosc că sunt mai atenţi la condus atunci când au pasageri în maşină decât atunci când se deplasează singuri.

Fenomenul, numit positive disruption, generat în domeniul transportului, a ajutat BlaBlaCar să devină unul dintre cele mai bine finanţate start-up-uri din Europa, potrivit Financial Times, primind recent o investiţie de 200 de milioane de dolari. Compania s-a dezvoltat rapid, pornind de la un concept francez, devenit european şi, de curând o prezenţă globală, cu 12 birouri în întreaga lume. BlaBlaCar intenţionează să îşi continue planurile de expansiune în Brazilia şi Asia.

“Participarea noastră la Internet and Mobile World 2015, în Bucureşti, este o ocazie excelentă de a arăta că încrederea pe care o generăm amplifică utilizarea în comun la nivel global şi revoluţionează transportul, obiectivul fiind acela de a ocupa fiecare loc disponibil într-o maşină. Folosind BlaBlaCar, pasagerii au posibilitatea de a alege cu cine şi când doresc să călătorească. Autenticitatea şi onestitatea pasagerilor este garantată de feedback-ul primit în urma călătoriilor anterioare şi, în plus, atât email-urile cât şi numerele de telefon sunt verificate. În același timp, oferim opţiunea Facebook Connect, astfel încât pasagerii îşi pot conecta profilul BlaBlaCar cu cel deţinut pe reţeaua de socializare. Conceptul de utilizare în comun este o piatră de temelie în cadrul comunităţii noastre. Pentru a ne asigura că, conducătorii auto respectă acest principiu şi nu obţin un profit, BlaBlaCar recomandă un preţ per pasager pentru fiecare călătorie în parte. Aceasta este o contribuţie minoră la costul carburantului şi taxelor (atunci când este cazul), pe care conducătorul auto le are de suportat. Este la fel cum împărţim cheltuielile cu prietenii şi familia noastră” a spus Istvan Haidekker.

BlaBlaCar a intrat pe piaţa din România în 2015. În acelaşi an, compania şi-a extins activitatea în India, Mexic, Ungaria, Serbia şi Croaţia.

BlaBlaCar a fost înfiinţată în 2006 de către Frédéric Mazzella, CEO, Francis Nappez, CTO şi Nicolas Brusson, COO. La ora actuală, BlaBlaCar activează în Benelux, Croaţia, Franţa, Germania, India, Italia, Marea Britanie, Mexic, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Serbia, Spania, Turcia, Ungaria şi Ucraina.

BlaBlaCar este cea mai mare platformă de ridesharing de lungă distanţă din lume –  o comunitate globală de încredere a conducătorilor auto și pasagerilor din 19 țări.  Site-ul și aplicațiile mobile conectează oamenii care doresc să călătorească cu conducători auto care merg în aceeaşi direcţie. Aceştia călătoresc împreună şi împart costurile călătoriei. Fiecare pasager plătește o contribuție rezonabilă privind plinul făcut şi costurile aferente cursei, pentru că în felul acesta conducătorii auto să nu facă un profit din călătoriile lor.

Platforma a fost elaborată pentru a crea o comunitate sigură, bazată pe încredere, cu identităţi autentice şi profiluri complete ale pasagerilor. De asemenea, pasagerii pot indica dacă sunt “Bla”, “BlaBla” sau “BlaBlaBla”, în funcție de cât de vorbăreţi sunt, de aici provenind denumirea BlaBlaCar.

BlaBlaCar creează o rețea de transport globală, cu o comunitate de încredere a conducătorilor auto și pasagerilor. În fiecare trimestru, peste 10 milioane de membri BlaBlaCar fac ridesharing, iar media unei călătorii este aproximativ 342 km.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *