Aon Romania pregătește lansarea rezultatelor Best Employers Study 2015 Aon Romania pregătește lansarea rezultatelor Best Employers Study 2015
Aon România, unul din principalii jucători pe piața de brokeri de asigurare și reasigurare din România, organizează în luna noiembrie a treia ediție a... Aon Romania pregătește lansarea rezultatelor Best Employers Study 2015

Aon România, unul din principalii jucători pe piața de brokeri de asigurare și reasigurare din România, organizează în luna noiembrie a treia ediție a „Best Employers Study”, sub coordonarea Aon Hewitt, lider mondial în furnizarea de soluţii privind managementul riscului şi consultanță în domeniul resurselor umane. Rezultatele studiului din 2015 vor fi făcute publice pe 26 noiembrie, în cadrul Galei de premiere a celor mai buni angajatori din România.

Best Employers Study (BES) este realizat anual, se desfășoară pe o perioadă de 9 luni și se adresează companiilor cu peste 50 de angajați, avand cel puțin trei ani de activitate pe piața din România.

BES analizează nivelul de implicare profesională al angajaţilor în baza examinării a trei dimensiuni: „SAY” (angajaţii care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucrează în discuţiile cu prietenii, colegii sau clienţii), „STAY” (angajaţii care vor să rămână în companie pentru mai mult timp şi care nu se gândesc să o părăsească) şi „STRIVE” (angajaţii care depun un efort suplimentar pentru a ajuta la obţinerea de rezultate pentru companie).

Alături de cel mai important factor analizat – engagementul organizațional – BES studiază și determină mai multe dimensiuni colaterale pe care o companie le poate utiliza în crearea brandului de angajator: colaborarea cu managerul direct și echipa, leadership, viziunea companiei față de o dezvoltare eficientă, oportunități în carieră.

Așteptăm cu interes rezultatele ediției desfăşurate în acest an. Pentru noi, Gala Best Employers Study este încununarea cu succes a tuturor eforturilor pe care le-am depus timp de nouă luni. În cadrul evenimentului ce va avea loc în luna noiembrie, companiile participante se vor bucura de recunoaşterea oficială a propriilor angajaţi prin prisma voturilor de încredere acordate în urma înscrierii la BES.

De asemenea, pentru companiile care nu se află pe podium, este un bun prilej de reflexie cu privire la planurile de acțiune şi modalitățile prin care îşi pot atrage mai mult angajații în vederea obţinerii rezultatelor pozitive – iar pentru companiile neparticipante și care sunt interesate de benchmark, o modalitate de cunoaştere a celor mai noi trenduri de engagement pe care le pot aplica în cadrul propriei organizații, susține Virginia Păuna, Project Lider Best Employers Study.

Nivelul de engagement la nivel mondial în creştere

În urma sondajelor efectuate, trendurile pentru 2015 prezentate de Aon Hewitt arată că principalii factori care determină cresterea nivelului de engagement au rămas aceiași ca în 2014, respectiv oportunitățile în carieră, reputația și salariul. Acestea sunt constante în aproape toate regiunile în care a fost desfășurat studiul. Diagrama factorilor ce conduc la engagement aruncă o nouă lumină asupra mentalității angajaților din diverse regiuni.

La nivel global, principalii determinanți arată că angajatul obișnuit este interesat de creștere, plată echitabilă și posibilitatea de a se mândri cu organizatia pentru care lucrează. Această viziune este specifică mai ales angajatului european.

În schimb, mulți angajați din Asia Pacific și America Latină par să fie mai motivați de recunoaștere, în timp ce angajații nord americani sunt motivați de o aliniere a așteptărilor referitoare la performanță și de echilibrul între beneficiile pe care le primesc în schimbul muncii depuse, într-o cultură organizațională centrată pe oameni.

Între regiuni, diferențele nivelului de engagement înregistrat în 2014 variază amplu, de la 57% la 71%. Astfel: Europa – 57% (stagnant față de rezultatele din 2013), Africa și Orientul Mijlociu – 67% (reprezentând o creștere anuală de 6 puncte procentuale), Asia Pacific – 64% (creștere anuală de 3 puncte procentuale), America de Nord – 66 % (creștere anuală de 1 punct procentual) și America Latină – 71% (creștere anuală de 1 punct procentual).

În România, conform ediției derulate anul trecut, nivelul mediu de engagement atingea 62%, în creștere de la 57% în 2013. Studiul organizat în 2014 în România a inclus informații colectate în urma participării a 28 de companii, cumulând răspunsurile transmise prin chestionare de 8.700 angajați și 200 executivi, acești respondenți reprezentând o populație activă de aproximativ 15.000 de angajați.

Clasificarea se bazează pe calcularea unui punctaj obținut pe baza opiniilor propriilor angajați – ce reprezintă nucleul determinant pentru ca o companie să obțină sau nu titlul de Best Employer, coroborat cu nivelul de aliniere dintre strategia angajatorului, stilul de conducere și tipurile de procese – metodologie dezvoltată de Aon în cei aproape 20 ani de când efectuează acest studiu la nivel mondial.

Ce spun câstigatorii BES 2014:

Pentru noi, Best Employers este un instrument de lucru, precum și o validare anuală a eforturilor noastre colective. Autonom este o companie care se perfecționează și învaţă continuu. Pentru asta încercăm să creăm un mediu favorabil de lucru în care angajații noștri să-și dezvolte abilitățile și să le aplice în acțiunile pe care le desfășurăm. Încercăm sa lăsăm cât mai multă libertate fiecărui coleg, coroborată cu responsabilitatea asumată. În viziunea noastră, autonomia plus o cultură organizațională împărtăşită, conduc la un grad ridicat de implicare și îndeplinirea performanțelor propuse.”

Marius Ștefan, General Manager Autonom Service

Studiul Best Employer este în primul rând un instrument prin care urmărim continuu percepția colegilor privind mixul de motivare care să asigure impactul maxim pentru ei, pe toate dimensiunile măsurate de studiu. Poziționat să susțină o direcție strategică de îmbunătățire continuă a percepției și calibrarea investițiilor în capitalul uman, reprezintă o investiție minimă față de efectul creșterii engagementului prin performanțe superioare, atât individuale, cât și organizaționale. Aon Hewitt oferă prin acest studiu o abordare holistică, adaptată cerințelor organizației, prin care ne dorim să avem un avantaj competitiv prin angajații noștri care pot recomanda compania Pfizer ca și un angajator de top.’’

Mirela Iordan, HR Director Pfizer România

Castigatori 2014

Companii câștigătoare în 2014

Pe baza rezultatelor obținute în urma cercetării de anul trecut a fost realizat un clasament al celor mai buni angajatori din România. Distincțiile au fost acordate pe trei categorii, în funcție de numărul angajaților. Acestea au revenit următoarelor companii:

Categoria „Companii cu un număr de angajați între 50 și 250”

  1. GSK Consumer HealthCare
  2. Autonom Services
  3. Pfizer Romania

Categoria „Companii cu un număr de angajați între 250 și 1000”

  1. Adobe Systems Romania
  2. Teamnet Internațional

Categoria „Companii cu un număr de peste 1000 de angajați”

  1. McDonald’s Romania

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *