Grupul Hornbach, business de 2 mld. euro la șase luni Grupul Hornbach, business de 2 mld. euro la șase luni
Datorită unei creșteri extraordinare a rezultatului financiar în cel de al doilea trimestru din acest an financiar, concernul Hornbach Holding AG (grupul Hornbach) a... Grupul Hornbach, business de 2 mld. euro la șase luni

Datorită unei creșteri extraordinare a rezultatului financiar în cel de al doilea trimestru din acest an financiar, concernul Hornbach Holding AG (grupul Hornbach) a înregistrat, în prima jumătate a exercițiului financiar 2015/2016 (1 martie – 31 august 2015), o cifră de afaceri în creştere cu 4%, ajungând la 2 mld. euro.

Rezultatul operațional consolidat (EBIT) după șase luni a ajuns la 151,1 milioane euro, aproape de valoarea anului precedent, când s-a situat la 154,0 milioane euro. De asemenea, în prima jumătate a anului, rezultatele după achitarea dobânzilor și impozitelor au fost mai mari faţă de anul precedent.

„În al doilea trimestru al exercițiului financiar 2015/2016 afacerea noastră s-a dezvoltat într-un mod foarte îmbucurător. Cifra de afaceri și veniturile au depășit semnificativ valorile din anul precedent. Am obținut această creștere în toată rețeaua noastră de locații din Europa. În cele mai multe țări continuăm să creștem mai mult decât piaţa de bricolaj și, de asemenea, să ne majorăm cota de piață“, a declarat Albrecht Hornbach, Președintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Holding AG.

Cifra de afaceri raportată la suprafață în creştere, la nivel național și internațional

În cel mai mare sub-concern operativ – Hornbach Baumarkt AG (comerț cu amănuntul – DIY) – cifra de afaceri netă a crescut, în prima jumătate a anului, cu 4,2 procente, ajungând la 1,933 miliarde de  euro. Cifrele de afaceri raportate la suprafață și la efectele variației cursului de schimb valutar în sub-concernele Baumarkt AG au crescut, în primele șase luni ale exercițiului financiar 2015/2016, cu 1,3 procente.

În Germania cifra de afaceri raportată la suprafață a crescut cumulat cu 0,6 procente, după un salt de 8,9 procente în perioada similară a anului precedent.

Cifrele de afaceri raportate la suprafață și la efectele variației cursului de schimb valutar în restul Europei au înregistrat în prima jumătate a exercițiului financiar 2015/2016, cu o creștere de 2,3 procente, o dinamică mai puternică decât la nivel național.

Componenta internațională a cifrei de afaceri a sub-concernului HORNBACH Baumarkt AG a fost în final de 42,3 procente. După deschiderea a trei magazine de bricolaj, Hornbach opera, la data de 31 august 2015, la nivelul Europei, 149 de locaţii DIY, dintre care 99 în Germania.

Și în sub-concernul Hornbach Baustoff Union GmbH, care se axează pe necesitățile clienților profesionali din sectoarele principale și secundare din industria construcțiilor și ale clienților privați, ritmul de dezvoltare al afacerii în prima jumătate a exercițiului financiar 2015/2016 a început să crească. După scăderea ușoară din primul trimestru, cifrele de afaceri din cele 26 de magazine de materiale de construcții au crescut cumulat, după șase luni, cu 0,5 procente, ajungând la 120,2 milioane euro.

Rezultatul operaţional consolidat (EBIT) aproape de nivelul anului precedent – rezultatul per acțiune preferențială s-a îmbunătățit cu 6,3 procente .

Veniturile grupului Hornbach au avut, per ansamblu, o evoluție pozitivă în prima jumătate a anului. Rezultatul operațional consolidat (EBIT), care a atins, cumulat, 151,1 milioane euro, a fost cu doar 1,9 procente, respectiv 2,9 milioane euro, mai mic decât valoarea anului precedent, care a fost de 154,0 milioane euro, după ce diferența în primul trimestru fusese de 11,4 milioane euro.

În sub-concernul Hornbach Baumarkt AG, EBIT a atins, în primul trimestru, cu cifra de 122,4 milioane euro, nivelul anului precedent (122,8 milioane euro). Rezultatul consolidat înainte de impozitare a crescut în cadrul grupului Hornbach cu 0,8 procente, ajungând la 138,8 milioane euro. Excedentul grupului pentru perioada respectivă a crescut, datorită impozitului mai mic, faţă de anul anterior, cu 7,2 procente, ajungând la 105,1 milioane euro. Rezultatul per acțiune preferențială s-a îmbunătățit după șase luni, ajungând de la 4,94 euro la 5,25 euro.

Pentru întreg exercițiu financiar 2015/2016, conducerea Hornbach Holding AG urmărește pentru concern atingerea unei creșteri a cifrei de afaceri cu circa 5 procente, precum și o cifră EBIT apropiată de nivelul exercițiului financiar 2014/2015.

Prezentare pe scurt a indicatorilor grupului Hornbach pentru cel de al doilea trimestru și prima jumătate de an

 Indicatorii concernului Hornbach Holding AG1) (în milioane euro, dacă nu se specifică altfel) Trimestrul 2  2015/2016 Trimestrul 2 2014/2015 ±în % Prima jumătate de an 2015/2016 Prima jumătate de an 2014/2015 ±în %
Cifra de afaceri netă 1.002,5 940,4 6,6 2.054,6 1.975,6 4,0
Din care sub-concernul Hornbach Baumarkt AG 938,2 878,3 6,8 1.933,4 1.854,9 4,2
– Germania 540,4 509,0 6,2 1.116,1 1.083,5 3,0
– Restul Europei 397,7 369,3 7,7 817,3 771,4 5,9
Creștere a cifrei de afaceri raportat la suprafață (DIY) 2) 4,0% -1,0% 1,3% 6,7%
din care sub-concernul Hornbach Baustoff Union GmbH 63,9 61,7 3,6 120,2 119,7 0,5
Margine comercială (în % din cifra de afaceri  netă) 36,8% 37,0% 37,3% 37,4%
EBIT 74,4 65,8 13,0 151,1 154,0 -1,9
Rezultat per acțiune preferențială (în euro) 2,66 2,15 23,7 5,25 4,94 6,3
Investiții 51,8 19,7 162,6 82,6 54,2 52,5

Hornbach este o companie multinaţională, de familie, care a înregistrat în exercițiul financiar 2014/2015 (data bilanțului: 28 februarie) o cifră de afaceri (netă) de peste 3,5 miliarde de euro, în creștere cu 6% comparativ cu perioada anterioară.

Fondat  în anul 1877, concernul deține 150 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), dintre care 5 în România (Bucureşti  Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *