18 agenții de publicitate din România “se bat” la competiția Golden Drum 2015 18 agenții de publicitate din România “se bat” la competiția Golden Drum 2015
18 agenții de publicitate din România participă cu 132 de lucrări la competiția Golden Drum 2015, plasând România pe locul al doilea ca număr... 18 agenții de publicitate din România “se bat” la competiția Golden Drum 2015

18 agenții de publicitate din România participă cu 132 de lucrări la competiția Golden Drum 2015, plasând România pe locul al doilea ca număr de înscrieri, după Turcia.

Golden Drum, unul dintre cele mai mari și mai cunoscute festivaluri internaționale de publicitate, va avea loc în perioada 13-16 octombrie 2015 în Portorož și Piran, Slovenia.

În competiție au fost înscrise 1208 de lucrări din 25 de țări din Noua Europă, cele mai multe aparținând agențiilor de publicitate din Turcia (280 de înscrieri), România (132 de înscrieri) și Ungaria (124 de înscrieri). Din totalul înscrierilor (396 de lucrări), 32% aparțin agențiilor independente.

Zona reprezentată de 37 de țări din Europa de Nord, de Est, Centrală și de Sud, Rusia și Orientul Mijlociu, care în fiecare an concurează la Festivalul Golden Drum, reprezintă o piață cu peste 400 milioane de consumatori – și doar cele mai bune lucrări creative sunt selectate pentru a concura pentru premiile Golden Drum. Pentru cele mai bune înscrieri din competiție vor fi acordate 17 Premii Grand Prix Golden și Silver Drums, Golden Rose, Premiul Tartini, Golden Net, Brand Grand Prix, Premiul Good Cause Grand Prix, Premiile Virtuoso și Premiul Golden Watch.

Din 25 de țări care concurează în acest an, Bulgaria înregistrează cea mai mare creștere de lucrări înscrise cu un indice de creștere de 242% față de anul trecut, fiind urmată de Ungaria (creștere cu 221%), Slovenia (creștere cu 179%), Turcia (creștere cu 152%), România (indicele de creștere: 150%), Slovacia (creștere cu 131%) și Austria (creștere cu122%).

Predicții pozitive într-un context dificil

Cifrele vorbesc de la sine: 26 de rețele diferite de agenții, 255 de agenții, 25 de țări au înregistrat 1208 de înscrieri pentru cea de-a 22-a competiție Golden Drum din acest an. 396 de înscrieri la competiția de anul acesta au fost depuse de către agenții independente, care vor concura pentru Premiul Tartini, unul dintre cele mai incitante de până acum.

Categoria Single Channel a demonstrat în acest an o creștere importantă în cazul a două grupe: grupa A. Film a primit cu 32% mai multe înscrieri, în timp ce grupa G. Digital a avut o creștere de 19%. Toate grupele din secțiunea Multi Channel înregistrează o creștere totală de înscrieri de 13%.

Acest aspect indică o evoluție importantă a campaniilor de comunicare creative și o schimbare strategică continuă în munca agențiilor din acest an. Grupele N și X din categoriile Single și Multi Channel au în acest an o creștere de 14% și, respectiv, 39%, care poate fi considerată un semn foarte bun pentru industria creativă.

Desemnarea câștigătorilor Golden Drum 2015

Vineri, 16 octombrie, la ceremonia de acordare a Premiilor Golden Drum, Chavo D’Emilio, Creative Director, McCann Worldgroup America Latină și Caraibe, Președinte și Chief Creative Officer, McCann Buenos Aires, Argentina, Președintele Juriului Single Channel, și Geoffrey Hantson, Chief Creative Officer și Co-fondator, Happiness, Belgia, Președinte al Juriului Multi Channel, vor anunța câștigătorii pentru grupurile A-X.

Golden Drum îi va sărbători, de asemenea, pe marii câștigători ai competiție Golden Drum 2015: câștigătorii Premiului Golden Rose, Tartini, Golden Net, Brand Grand Prix, Good Cause Grand Prix; și, de asemenea,pe câștigătorii premiilor speciale: Premiul Golden Watch, Premiile Virtuoso și premiile competiției Off Drum. Mai mult decât atât, noul membru al Golden Drum New Europe Hall of Fame va fi prezentat în cadrul evenimentului.

Festivalul Internațional de Publicitate Golden Drum, unul dintre cele mai mari festivaluri de publicitate din Europa, este un eveniment organizat de Slovenian Advertising Chamber, forul de publicitate din Slovenia, care oferă experiențe de învățare deosebite și inspirație profesională pentru toți cei care lucrează în industria de creație publicitară, asigurând acces la experți de top din industrie, oportunități unice de colaborare și un mix cultural care formează cel mai bun cadru pentru networking.

Tema din acest an a celei de-a 22-a ediții a Festivalului Internațional de Publicitate Golden Drum, desfășurat în perioada 13-16 octombrie 2015 în Portorož, Slovenia, va fi “Transformare, eliberare și cultură creativă”.

Festivalul, care reunește în fiecare an peste 800 de experți din domeniile marketing, și publicitate, creativi, designeri, tinere talente și studenți, va avea un program de calitate pe parcursul celor  patru zile, va aduce pe scenă numeroși speakeri importanți și va oferi o privire de ansamblu asupra publicității din cele 37 de țări din Noua Europă. Organizatorii promit participanților din acest an un program plin cu invitați recunoscuți la nivel global.

Golden Drum se adresează tuturor agențiilor, publicitarilor, clienților, studiurilor de design sau de producție, companiilor media sau de radiodifuziune și altor persoane implicate în crearea sau producerea de conținut de comunicare de marketing, prezente în Albania, Armenia, Austria, Azerbaidjan, Belarus, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Cipru, Estonia, Finlanda, Georgia, Grecia, Ungaria, Israel, Kazahstan, Kosovo, Kârgâzstan, Letonia, Liban, Lituania, Macedonia, Malta, Moldova , Muntenegru, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Tadjikistan, Turcia, Turkmenistan, Ucraina și Uzbekistan.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *