Povestea Chloé, casa de moda care a pus bazele conceptului “ready to wear” Povestea Chloé, casa de moda care a pus bazele conceptului “ready to wear”
Chloé a fost prima casa de moda care a creat o linie “ready-to-wear”, intelegand nevoia femeilor, atat pentru haute-couture, cat si pentru piese vestimentare... Povestea Chloé, casa de moda care a pus bazele conceptului “ready to wear”

Chloé a fost prima casa de moda care a creat o linie “ready-to-wear”, intelegand nevoia femeilor, atat pentru haute-couture, cat si pentru piese vestimentare accesibile.

Povestea brand-ului incepe in 1945, atunci cand Gaby Aghion (de origine egipteana) ajunge la Paris si intra in cercul boem al cafenelelor de pe malul stang al Senei, unde s-a imprietenit cu Picasso si poetul Paul Eluard. Sapte ani mai tarziu, cand Aghion pune bazele brand-ului Chloé (numit astfel dupa prietena sa buna Chloé Huysmans) ea isi imagineaza cu ce ar vrea sa isi imbrace prietenele. Intr-o antiteza totala cu stilul practicat de pariziencele care frecventau pe atunci saloanele couture de moda, Aghion alege simplitatea si astfel prima sa colectie este formata din sase rochii din poplin care devin rapid “sold-out”.

Aghion devine cea care, in 1950, pune bazele conceptului “ready to wear” ce a atras rapid atentia femeilor independente. Desi aveau bani, acestea nu aveau si timp pentru sesiunile interminabile de fitting si care incepusera sa prefere stilul “easy-chic”, format din rochii-camasa, bluze si fuste cigarette.

Prima colectie a fost lansata in 1956 la Café de Flore, unul dintre locurile preferate de artistii parizieni si a fost gandita de insasi Gaby Aghion.  “Moda ar trebui sa fie la fel de proaspata, precum o salata”, declara designerul care devine un sustinator al tinerelor talente si incepe sa lucreze cu tineri talentati, aflati la inceput de drum, precum Christiana Bailly, Michele Rosier, Maxime de la Falaise, Graziella Fontana, Tan Giudicelli, Guy Paulin, Carlos Rodriguez.

Chloé devine astfel unul dintre brand-urile simbol ale anilor ’70 si preferatul unor personalitati, precum Jackie Kennedy, Brigitte Bardot, Maria Callas sau Grace Kelly. In 1971, se deschide primul boutique, pe Rue Gribeauval no 3 din Paris, iar in 1985 devine parte din grupul Richemont.

In 1988, Chloé e incepe sa colaboreze cu Martine Sitbone, iar in 1992 cu Karl Lagerfeld. In 1997, Stella McCartney preia pozitia de director creativ al brand-ului si preda stafeta lui Hannah McGibbon, apoi, in 2011 lui Clare Weight Keller (care lucrase in trecut pentru Ralph Lauren, Tom Ford, Calvin Klein si Gucci).  “Ador faptul ca bazele acestui brand au fost puse de o femeie. Nu este un brand conceptual, ci unul sensibil si intuitiv”, spune Keller care este recunoscuta atat pentru creativitate, cat si maturitate manageriala.

Preferat de solistele si actritele de la Hollywood, precum Cameron Diaz, Sienna Miller, January Jones,  Marillon Cotillard, Clemence Poesy, Madonna, Chloé a fost sarbatorit in 2013 printr-o expozitie memorabila la Palais de Tokyo, ce a marcat 60 de ani de activitate a brand-ului.

Pe langa linia “ready to wear”, brand-ul contine o linie dedicate hainelor de copii, accesoriilor, parfumuri si gentilor, dar si linia See by Chloé care este linia young a brand-ului frantuzesc. Aceasta impartaseste aerul sofisticat al colectiei principale, dar are croieli cee mana un aer increzator si imprimeuri romantice. Aceasta linie a fost lansata in 2011 de catre Claire Waight Keller si se adreseaza femeilor tinere, independente si lipsite de griji, care se impun prin feminitate si un spirit ludic.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *