Vettel, a treia victorie a sezonului cu Ferrari Vettel, a treia victorie a sezonului cu Ferrari
Pilotul echipei Ferrari, Sebastian Vettel și-a asigurat cea de-a treia victorie a sezonului cu Ferrari, având o strategie cu două opriri la boxe în... Vettel, a treia victorie a sezonului cu Ferrari

Pilotul echipei Ferrari, Sebastian Vettel și-a asigurat cea de-a treia victorie a sezonului cu Ferrari, având o strategie cu două opriri la boxe în cursa nocturnă de pe circuitul stradal din Singapore, pentru a obține cea de-a 42-a victorie a carierei sale.

Cursa a fost influențată de prezența pe pistă a safety-car-ului în prima treime, ceea ce a complicat și mai mult extrem de complexele calcule de strategie, urmată de o a doua perioadă de neutralizare cu 20 de tururi înainte de final. Pe durata celei de-a doua prezențe a safety-car-ului, piloții au efectuat ultima lor oprire, după care a urmat sprintul final care a produs numeroase dispute interesante.

Tot plutonul a pornit în cursă cu pneurile supersoft P Zero Roșu, nominalizate împreună cu pneurile soft, P Zero Galben pentru acest weekend. Dar au existat diferite idei privind strategia, subliniate încă de la prima rundă de opriri la boxe. Unii piloți – inclusiv primii trei – au rămas pe supersoft, în timp ce ambii piloți Mercedes au trecut pe soft pentru al doilea schimb.

Aceeași strategie a fost utilizată și de pilotul Toro Rosso, Max Verstappen, care a pornit de la început cu un tur în urmă, ca urmare a unei probleme la startul cursei și care a încheiat în puncte sosind pe opt. Pilotul de 17 ani a utilizat pneurile supersoft la finalul cursei pentru a câștiga poziții în clasament. Oricum, cel mai rapid tur de pistă a fost de altfel realizat cu pneuri soft în turul 52 de pilotul Red Bull, Daniel Ricciardo, care a încheiat pe doi.

Singapore și-a menținut procentajul de 100% privind apariția pe pistă a safety-car-ului, ceea ce a făcut ca durata cursei să atingă limita de două ore acceptată pentru un Grand Prix. În ciuda faptului că a fost cea mai lungă cursă a anului, majoritatea concurenților au preferat o strategie cu două opriri. Cel mai bine clasat pilot cu trei opriri a fost Carlos Sainz de la Toro Rosso, care a încheiat în final al nouălea.

Marele Premiu din Singapore s-a derulat în condiții de tempertaură și umiditate ridicate, cu temperaturi ambientale și la nivelul pistei de 30, respectiv 37 de grade Celsius, care au coborât gradual pe măsură ce se derula cursa.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: „Tactica și managementul pneurilor au jucat un rol important pe parcursul acestei curse nocturne. Condițiile au fost la fel de dure ca întotdeauna la Singapore, cu căldură, umiditate și durată mare a cursei, dar Ferrari și Sebastian Vettel au fost capabili să obțină tot ceea ce a fost mai bun din pneuri și din strategie, știind când să forțeze și când să fie rezervați. A fost o cursă perfectă pentru el. Strategia fiecărei echipe a fost evident afectată de cele două apariții ale safety car-ului, care au avut ca efect lungirea schimburilor. Drept rezultat, am văzut mai mulți piloți care au trecut la o strategie cu două opriri, în schimbul uneia cu trei, de-a lungul plutonului deși au fost câteva abordări diferite privind ordinea în care ar fi cel mai potrivit să fie utilizate pneurile. Cu o cursă derulată pe o perioadă atât de lungă, conservarea eficientă a pneurilor a fost crucială pentru succes, în special în ultima parte.”

Cei mai buni timpi ai zilei în funcție de compoziție:

  Supersoft Soft Intermediare Ploaie

1 MAL   1m50.175s RIC  1m50.041s 0 0

2 VST    1m50.298s VET 1m50.069s 0 0

3 SAI     1m50.401s RAI  1m50.341s 0 0

Cele mai multe tururi cu un set de pneuri:

Supersoft Max Verstappen         25 tururi

Soft Romain Grosjean        33 tururi

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *