Formula 1 va arăta altfel în acest weekend – Avancronica Marelui Premiu de la Singapore Formula 1 va arăta altfel în acest weekend – Avancronica Marelui Premiu de la Singapore
Formula 1 va arăta altfel în acest weekend, “Marele Circ” îndreptându-se spre Singapore și faimoasa cursă nocturnă din Marina Bay, care oferă unul dintre... Formula 1 va arăta altfel în acest weekend – Avancronica Marelui Premiu de la Singapore

Formula 1 va arăta altfel în acest weekend, “Marele Circ” îndreptându-se spre Singapore și faimoasa cursă nocturnă din Marina Bay, care oferă unul dintre cele mai elevate spectacole ale sezonului.

Două dintre cele mai moi compoziții de pneuri din gamă – P Zero Galben soft și P Zero Roșu supersoft – au fost nominalizate pentru acest circuit stradal, care are o serie de aspecte mai puțin obișnuite. Fiind o cursă nocturnă, cu toate sesiunile de antrenamente și calificări derulate de asemenea după lăsarea întunericului, modul în care temperaturile evoluează este considerabil diferit față de al curselor convenționale – iar acest lucru influențează semnificativ modul în care sunt utilizate pneurile.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „De la intrarea în calendar în 2008, Singapore a arătat întotdeauna adevăratul spectacol de care este capabilă Formula 1: cea mai avansată tehnologie din lume, în lumina reflectoarelor. Fiind un circuit stradal, am nominalizat cele mai moi și mai rapide pneuri din gamă: acestea oferă maximum de aderență mecanică și o încălzire rapidă, lucruri ce reprezintă cheia succesului în Singapore. Există desigur și o serie de factori de care piloții și echipele trebuie să țină cont când își pregătesc strategia: evoluția neobișnuită a temperaturii pistei, o diferență semnificativă de performanță între cele două compoziții, nevoia de a economisi combustibil pentru cursa ce se desfășoară pe o distanță mai lungă și, bineînțeles, de posibilitatea extrem de mare de apariție a safety-car-ului, care a fost prezent în fiecare cursă derulată până acum la Singapore. Din cauza tuturor acestor variabile precum și a furniturilor stradale existente – linii albe de marcaj, capace de canal etc. care au scos din joc câțiva piloți în trecut –  munca depusă în antrenamentele libere pentru a obține toate datele necesare va fi și mai importantă decât până acum.

Pe parcursul acestor zile, vom defini de asemenea, împreună cu FIA, o procedură mult mai clară ce va permite echipelor să urmeze mult mai ușor regulile privind utilizarea pneurilor. Aceasta este importantă pentru a se evita orice neînțelegere, oferind echipelor indicații mult mai precise pe care să le urmeze, evitându-se astfel incidentele la Monza.”

Cele mai mari solicitări pentru pneuri:

Singapore are cel mai mare număr de viraje dintre toate circuitele din calendarul Formulei 1 (23), ceea ce generează un efort mai mare pentru pneuri. Împreună cu o umiditate de 80%, durata de două ore, precum și faptul că după Monaco este a doua pistă ca viteză medie redusă (ceea ce limitează răcirea și curgerea aerdinamică a curenților pe lângă mașină); toate acestea fac din acest circuit unul dintre cele mai solicitante pentru piloți.

Numărul ridicat de viraje înseamnă că tracțiunea și frânarea sunt două aspecte vitale ale circuitului Marina Bay. La fel ca și în cazul majorității circuitelor stradale, suprafața din Singapore este destul de denivelată, iar acest lucru reprezintă o provocare suplimentară. Cu spații foarte reduse de degajare, greșelile rămân de puține ori nepedepsite: este necesar un grad ridicat de precizie din partea pneului. Pneul stânga-spate este cel care lucrează cel mai mult, în timp ce mașina dispune de o forță de apăsare aerodinamică ridicată.

Temperaturile ambientale tind să fie în jurul a 30-35 de grade Celsius chiar și pe parcursul nopții, ceea ce face din acest circuit un teritoriu perfect pentru pneurile de compoziție soft. Piloții vor trebui să utilizeze cu grijă pneurile supersoft, cu scopul de a obține maximum de performanță din această compoziție, fără a o supraîncălzi.

Strategia de anul trecut și cum a fost câștigată cursa:

Lewis Hamilton a câștigat cursa de 61 de tururi utilizând o strategie cu trei opriri. El a pornit pe supersoft, a oprit pentru supersoft în turul 15, supersoft iar în turul 31 și soft în turul 52. A existat de asemenea o mare varietate de strategii între concurenți.

Diferența de performanță prognozată între cele două compoziții: 1,8 – 2,2 secunde pe tur.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *