Formula 1 – Avancronica Marelui Premiu al Italiei: Monza, 3-6 septembrie 2015 Formula 1 – Avancronica Marelui Premiu al Italiei: Monza, 3-6 septembrie 2015
Pirelli vine acasă la Monza în acest weekend; „templul vitezei”, care dispune de unele dintre cele mai rapide linii drepte din calendarul de Formula... Formula 1 – Avancronica Marelui Premiu al Italiei: Monza, 3-6 septembrie 2015

Pirelli vine acasă la Monza în acest weekend; „templul vitezei”, care dispune de unele dintre cele mai rapide linii drepte din calendarul de Formula 1, obligă mașinile să ruleze cu o setare aerodinamică cu apăsare minimă.

Pneurile medium P Zero Alb și cele soft P Zero Galben au fost nominalizate pentru Marele Premiu al Italiei, acestea având compoziții versatile capabile să echilibreze cerințele unice de performanță și rezistență pe care Monza le solicită întotdeauna. Cu forțe ce ajung să apese cu până la 4,5g asupra pneurilor, precum și lovituri puternice resimțite la trecerea peste celebrele vibratoare, compoziția și structura pneurilor sunt solicitate pe toate durata unui tur de pistă.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Monza este întotdeauna o trufanda a sezonului, cu o istorie și atmosferă incredibile. Avem aici penurile de compoziție medium și soft, o combinație mai soft decât nominalizarea de anul trecut, care ar trebui să se potrivească perfect la Monza și care ar trebui să favorizeze vitezele care se ating întotdeauna pe acest circuit. Ne așteptăm la un grad normal de uzură și degradare, dar ca întotdeauna munca din timpul antrenamentelor libere va fi foarte importantă atunci când vine vorba de calcularea strategiei optime.

Cu aceste două compoziții, potențial foarte apropiate din punctul de vedere al performanței, strategia rămâne deschisă mai multor opțiuni. Mașinile rulează la Monza cu o forță de apăsare redusă ceea ce amplifică de fapt rolul pneurilor în timpul accelerării și frânării, deoarece cu o forță mai mică ce apasă asupra mașinii, pneurile sunt cele care trebuie să asigure întreaga aderență mecanică. Împreună cu vibratoarele de la Monza, acesta oferă penurilor noastre o gamă variată de solicitări, necesitând rezistență și performanță. Am finalizat și investigația asupra pneului lui Sebastian Vettel de la Spa. Concluziile detaliate în urma analizei tehnice vor fi prezentate la Monza”.

Cele mai mari solicitări pentru pneuri: Un circuit rapid cum este Monza tinde să fie mult mai solicitant pentru pneuri decât un circuit lent, deoarece toate forțele conlucrează la încălzirea rapidă a pneului, în mod special al flancului anvelopei. La Monza există forțe laterale de apăsare semnificative datorită virajelor lungi, precum Parabolica, sau intense solicitări longitudinale datorate tracțiunii și frânării.

Cu un set-up orientat către o forță de apăsare aerodinamică redusă folosit la Monza, piloții trebuie să menajeze în special pneurile spate, cu scopul de a evita patinarea roții în timpul accelerării. Oricum, reversul medaliei este creșterea vitezei maxime până în zona a 360km/h.

Strategia de anul trecut și cum a fost câștigată cursa: Lewis Hamilton a avut o strategie cu o singură oprire pentru cursa de 53 de tururi, pneurile de compoziție hard și medium fiind nominalizate anul trecut. Pilotul Mercedes a pornit pe pneurile medium și a schimbat apoi pe hard în turul 25.

Diferența anticipată de performanță între cele două compoziții: 0,8-1,0 secunde per tur.

Echipa Pirelli își alege numerele: #8, Fabrizio Tanfani, chef… „Este un număr care înseamnă mult pentru mine: sunt născut pe 8 Iulie și am jucat fotbal ca și copil, în orașul natal Piombo, cu numărul 8. Sunt 8 ani diferență între mine și prietena mea, iar 8 este de asemenea și simbolul infinitului.”

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *