UPS: companiile high-tech mută producția mai aproape de consumatori UPS: companiile high-tech mută producția mai aproape de consumatori
Companiile high-tech din Europa mizează pe o creştere masivă a industriei şi se pregătesc pentru aceasta luând în considerare mai mulţi factori atunci când... UPS: companiile high-tech mută producția mai aproape de consumatori

Companiile high-tech din Europa mizează pe o creştere masivă a industriei şi se pregătesc pentru aceasta luând în considerare mai mulţi factori atunci când îşi construiesc reţelele logistice, după cum reiese din declarațiile respondenților europeni ai celui de-al cincilea studiu anual UPS “Change in the Supply Chain” – CITC.

Studiul, realizat de IDC Manufacturing Insights pentru UPS, arată că deși strategia de off-shoring, folosită pentru a diminua costurile prin mutarea producției în țări cu mână de lucru ieftină, domină în continuare, multe companii au început să adopte right-shoring. 38% dintre respondenții europeni au declarat că intenționează aducerea proceselor de producție mai aproape de piața de desfacere.

Această strategie optimizează rețeaua logistică în așa fel încât să fie posibilă profitarea de avantajele costurilor și resurselor locale pentru a asigura cele mai bune servicii pentru client și marje de profit pentru companie.

Studiul CITC al UPS arată de asemenea o creștere a gradului de inserție a companiilor high-tech pe piețe emergente de adoptare a printului 3D pentru prototipuri și designuri de produse noi.

IDC a intervievat 516 de directori din high-tech din America de Nord, Europa, Asia-Pacific și America Latină. Respondenții sunt profesioniști în domeniul rețelelor logistice ale companiilor high-tech, cu funcții de răspundere. Analiza arată principalele evoluții ale rețelelor logistice, care au implicații în alegerea furnizorilor și amplasarea facilităților companiilor.

„Companiile high-tech pot face față mai bine cerințelor piețelor dinamice pentru că observăm o creștere a flexibilității strategiilor de shoring și de dezvoltare a rețelelor logistice,” declară Scott Aubuchon, vice președinte pentru marketing al UPS Europe. „Companiile din Europa au o abordare holistică a evaluării costului de transport și a timpului de livrare.”

Near-shoring-ul este o strategie cu popularitate în creștere, care implică aducerea proceselor de producție aproape de piața de desfacere și duce la reducerea transporturilor, creșterea calității serviciilor și un control sporit asupra calității produselor și drepturilor intelectuale

„Aducerea proceselor de producție și asamblare mai aproape de locul unde există cerere este un trend,” spune Aubuchon. 35% dintre profesioniștii în domeniul rețelelor logistice ale companiilor high-tech, cu funcții de răspundere, din Europa vor să adopte near-shoring-ul – cu 9% mai mult decât în 2013. 54% dintre respondenții europeni au mutat procesele de producție mai aproape de locul unde există cererea acum cel puțin doi ani și 34% anul acesta.

Mai mult de jumătate (56%) dintre respondenții europeni consideră că right-shoring-ul e compatibil strategiei lor. Right-shoring-ul ia în calcul diverși factori precum costuri, calitate și timpul necesar redresării unei disfuncții, pentru a determina proximitatea materiilor prime de linia de producție, depozitare și distribuție.

Deși UPS a constatat o creștere a implementării near-shoring-ului și a right-shoring-ului, off-shoring-ul, care implică mutarea liniei de producție sau asamblare aproape de țările cu mână de lucru ieftină, rămâne cea mai populară opțiune. Dintre respondenții europeni, 59% au declarat că în prezent folosesc cu precădere off-shoring-ul.

Creșterile exporturilor continuă; se ivesc noi oportunități

Prognoza globală de creștere a exporturilor high-tech este pozitivă, fiind valabilă inclusiv în Europa, conform studiului CITC. 39% dintre respondenții europeni au declarat că se așteaptă ca exporturile în industrie să continue în același ritm în următorii doi ani, în timp ce 19% se așteaptă la un ritm mai alert de creștere.

Companiile high-tech au reușit cu succes să pătrundă pe piețele emergente. Dintre respondenți, 66% dintre cei europeni au declarat că deja comercializează produse în China, 41% în India și 31% în Brazilia. Principalele piețe de desfacere pe care au de gând să le abordeze anul acesta sunt Brazilia, India și țările APAC (mai puțin China).

Deși pătrunderea pe noile piețe este destul de extinsă, continuă să apară noi obstacole în calea expansiunii economice. La nivel mondial birocrația este cel mai mare impediment, însă în Europa acesta este pe locul cinci în topul problemelor întâmpinate, după dificultatea de a pune bazele operațiunilor inițiale, provocările de natură culturală, menținerea pasului cu cele mai noi schimbări în legislație și determinarea piețelor noi care merită abordate. Cea mai mare preocupare normativă europeană este aceea a evidenței și trasabilității transfrontaliere, invocată de 44% dintre acești respondenți, față de 31% dintre respondenții din toate țările implicate în studiu.

Respondenți europeni: Printarea 3D utilă în procesul de design al produselor

Studiul CITC al UPS arată de asemenea o creștere a gradului de inserție a companiilor high-tech pe piețe emergente de adoptare a printului 3D pentru prototipuri și design-uri de produse noi .

66% dintre respondenți au declarat că au experiență directă în lucrul cu tehnologiile de print 3D, dintre care 28% sunt abia la început în înțelegerea tehnologiei.

Actualmente principalul uz este în procesul de design al produselor noi, principalul avantaj fiind scurtarea timpului de dezvoltare și producție. În Europa, 70% dintre respondenți folosesc printul 3D pentru a crea noi produse și 63% pentru a produce piese de schimb. La nivel global, doar 24% dintre respondenți au declarat că folosesc printul 3D în acest scop.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *