Românii nu renunță la internet nici în vacanță. Ne planificăm vacanța online, alegem hoteluri cu WiFi și ne ghidăm după hărțile din telefon Românii nu renunță la internet nici în vacanță. Ne planificăm vacanța online, alegem hoteluri cu WiFi și ne ghidăm după hărțile din telefon
Conform unui studiu recent realizat de PayPal și GFK , mulți români se pregătesc încă pentru vacanță, în condițiile în care numai 32% au... Românii nu renunță la internet nici în vacanță. Ne planificăm vacanța online, alegem hoteluri cu WiFi și ne ghidăm după hărțile din telefon

Conform unui studiu recent realizat de PayPal și GFK , mulți români se pregătesc încă pentru vacanță, în condițiile în care numai 32% au fost deja în concediu anul acesta. 19% așteaptă reducerile pentru vacanțe din septembrie și un grup important intenționează să își facă vacanța în perioada octombrie – decembrie (10 %).

Călătoriile durează de obicei două săptămâni (peste 36% dintre respondenți petrec în medie 14 zile de concediu pe an), iar sumele cheltuite nu sunt foarte mari (50% alocă până la 500 EUR pentru toate cheltuielile de vacanță). Cu toate acestea, oamenilor le place să fie pregătiți pentru călătorii și își colectează informațiile pentru vacanță din mai multe surse.

Cum poți planifica mai bine vacanța?

Planificarea vacanțelor poate părea uneori o adevărată provocare, în special atunci când implică deplasări împreună cu copiii sau bugete limitate. Cu toate acestea, indiferent de obstacole, există un instrument care face totul mai ușor pentru tot mai multe persoane – internetul.

Internetul este un instrument important pentru turiștii români  – 38% dintre ei consideră internetul de importanță crucială pentru planificarea vacanțelor și 42% îl folosesc și pe parcursul călătoriei sau vacanței. Pentru ce este folosit internetul?

În primul rând, este de neînlocuit atunci când vine vorba de căutarea de oferte de vacanță la cele mai bune prețuri posibile (cum ar fi pachetele de vacanță, excursii, transport, cazare).

În al doilea rând, pentru căutarea de informații detaliate referitoare la destinația de vacanță (precum prețurile medii, care sunt restaurantele recomandate, care sunt atracțiile turistice, informații referitoare la sănătate și siguranță, reglementări vamale și date privind vizele și imigrația, printre altele).

În ambele cazuri, canalele online sunt mai populare ca sursă de informare decât cele offline. De exemplu, numai 18% caută oferte și 20% caută informații detaliate prin intermediul unui consultant în turism  sau prin telefon, în timp ce 45% și, respectiv, 28% folosesc paginile web ale agențiilor de turism sau profilurile acestora de pe rețelele de socializare. Alte canale online – precum motoarele de căutare sau portalurile de călătorie – se bucură și ele de o cotă ridicată de popularitate în rândul călătorilor

Care sunt deciziile luate și de ce?

Turiștii români nu mai sunt pasionați de pachete de călătorie all-exclusive pentru destinații luxuase și închise. Cea mai atractivă vacanță pentru 31% dintre români este cea de relaxare , urmată de vacanțele cu beneficii pentru sănătate (17%) și concediile însorite (12%) Românii preferă în principal să se cazeze la hotel  (40%), dar  apartamentele închiriate  (23%) și locuințele prietenilor  (12 %) sunt de asemenea în topul preferințelor.

Four Seasons Hotel, Prague

Atunci când vine vorba de alegerea locului exact pentru petrecerea vacanței, cel mai important factor continuă să fie prețul (85%) și opiniile / recomandările bune de pe internet (67%). În același timp, conexiunile Wi-Fi sunt cel mai important factor la selectarea locului de cazare pentru peste 59% dintre români. În acest fel, accesul la e-mail, rețelele de socializare și alte servicii online este mai important decât facilitățile pentru familie (57%) sau distanța până în centrul orașului (53%). De asemenea, turiștilor le place să aibă la dispoziție numeroase metode de plată – posibilitatea de a plăti pentru vacanțe în moduri cât mai variate este importantă pentru  55 % dintre respondenți.

Cea mai populară metodă de călătorie este cu mașina, aleasă de 63% dintre turiști, în timp ce următoarea preferință este avionul (17%). Românii își aleg liniile aeriene și zborurile în principal în funcție de  preț (94%), de politica privind bagajele (83%) și de oferta de destinații (76%). Mai mult, un factor foarte important este reprezentat de discounturi și alte promoții – care sunt motivul realizării achiziției pentru  9% dintre români.

Care sunt motivele accesării internetului în vacanță?

Pentru români, internetul nu este util doar pentru planificarea vacanțelor, ci și în timpul deplasărlor propriu-zise – circa 31% dintre români îl consideră crucial în timpul concediului. În vacanță, internetul este folosit pentru a verifica hărți sau a stabili itinerarii (36%) ori pentru a găsi cele mai bune restaurant ori atracții turistice (25%). Mai mult, internetul este adeseori utilizat în timpul vacanțelor pentru a fi în contact cu prietenii și familia prin intermediul  social media (26%) și pentru a rămâne la curent cu lucrurile care se întamplă la serviciu (8%).

Românii aflați în vacanță sunt calculați – și alocă în medie un buget de 500 de euro pentru cheltuielile de concediu. Cu toate acestea, ei fac achiziții online și în vacanță, în special bunuri digitale – e-book-uri pentru citit la plajă, muzică pentru deplasările cu mașina, dar și alte tipuri de produse; posibilitatea realizării de achiziții online este importantă pentru 2% dintre turiști.

Cele mai populare metode de plată pentru acoperirea cheltuielilor de vacanță (atât înainte cât și pe parcursul deplasării sau vacanței propriu-zise) sunt banii gheață (80%) și cardurile bancare (44%). În același timp, 3% dintre români au folosit PayPal pentru a acoperi o parte dintre cheltuielile celei mai recente vacanțe pe care au avut-o, în timp ce 27% nu au folosit PayPal dar intenționează să facă acest lucru pe viitor. Popularitatea platformei de plăți atunci când vine vorba de călătorii este datorată nu doar convenienței și securității sale, ci și faptul că este disponibilă pe plan international.

“Internetul este unul dintre instrumentele cele mai puternice ale prezentului și călătoriile reprezintă unul dintre aspectele vieților noastre pe care l-a influențat semnificativ. Și e un sentiment extraordinar ca, cu doar câțiva pași simpli, să poți rezerva un zbor până la capătul lumii și să poți verifica toate informațiile importante referitoare la acel oraș sau regiune”, spune Damien Perillat, Managing Director PayPal pentru Europa Centrală și de Est.

“Vrem să fim parte a acestei revoluții și acesta este motivul pentru care, de la 1 iulie, PayPal le oferă utilizatorilor săi protecție și atunci când cumpără bunuri digitale folosite în mod frecvent în timpul călătoriilor. Vrem să le oferim cea mai bună experiență de călătorie și acesta este motivul pentru care le oferim protecție și celor care achiziționează bilete. Și dacă ceva nu e în regulă pe parcursul vacanței – PayPal vă dă banii înapoi”, adaugă el.

PayPal’s Buyer Protection acoperă atât bunurile fizice, cât și serviciile și bunurile intangibile. Bunurile intangibile sunt cele care nu necesită expediere fizică pentru a fi livrate de la vânzător la cumpărător și include serviciile și bunurile digitale, cum ar fi muzica și cărțile în format digital, jocurile digitale, biletele de călătorie și descărcarea de programe.

PayPal_Travel_Report_ro

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *