Avancronica Marelui Premiu al Belgiei: Spa-Francorchamps, 20-23 August 2015 Avancronica Marelui Premiu al Belgiei: Spa-Francorchamps, 20-23 August 2015
A doua jumătate a sezonului 2015 din Formula 1 debutează cu – indiscutabil – cel mai epic circuit din calendar: Spa-Francorchamps, caracterizat de turul... Avancronica Marelui Premiu al Belgiei: Spa-Francorchamps, 20-23 August 2015

A doua jumătate a sezonului 2015 din Formula 1 debutează cu – indiscutabil – cel mai epic circuit din calendar: Spa-Francorchamps, caracterizat de turul de pistă lung de șapte kilometri, viteze ridicate, diferențe de nivel, viraje rapide și vreme schimbătoare.

Pentru a face față acestui larg spectru de caracteristici, cele mai versatile pneuri din gamă au fost nominalizate pentru această etapă. Pirelli a ales pentru cursa de la Spa pneurile de compoziție medium P Zero Alb, și pe cele de compoziție soft, P Zero Galben: cea mai populară combinație de pneuri dintre toate cursele desfășurate până acum în acest sezon.

Pneurile intermediare și de ploaie din gama Cinturato sunt de asemenea pregătite să-și dovedească calitățile în anumite momente pe parcursul weekendului de la Spa, dat fiind microclimatul din această regiune.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: „Avem aceeași combinație de pneuri ca și la Hungaroring – care s-a dovedit a fi una dintre cele mai spectaculoase curse ale sezonului – dar cele două circuite sunt extrem de contrastante. În timp ce pista maghiară este îngustă și virajată, Spa este un circuit rapid, fiind preferatul piloților. Există nenumărate zone unde pneurile suferă apăsări ridicate, chiar din mai multe direcții, datorită forțelor diferite care apasă asupra lor, dar cum temperaturile ambientale tind să fie destul de scăzute, combinația dintre compozițiile medium și soft pare să fie cel mai bun compromis între performanță și fiabilitate. Spa este o cursă unde orice se poate întâmpla, cu nenumărate ocazii pentru apariția safety-car-ului și a schimbărilor de vreme, astfel că strategia pneurilor este importantă, precum și abilitatea echipelor de a „citi” cursa și de a reacționa rapid în cazul oricăror oportunități care li se prezintă. Recenta cursă de 24 de ore de la Spa – care este cel mai mare eveniment al anului pentru noi – a avut mai multe schimbări de lider decât pot fi numărate, precum și o succesiune de incidente și apariții ale safety-carului în prima sa parte. Asta demonstrează ce cursă spectaculoasă și imprevizibilă poate găzdui în mod obișnuit acest circuit legendar.”

Cele mai mari solicitări pentru pneuri:

Gestionarea cantității de energie ce trece prin pneuri reprezintă una dintre cheile succesului la Spa. Aceasta constă nu doar în forțele exercitate le virare, frânare sau accelerare, dar și de apăsarea generată de uriașele diferențe de nivel, în special în faimosul și complexul viraj Eau Rouge-Radillion (care supune structura și flancul pneului unei forțe de compresie unică de 1g).

Cea mai mare dificultate în privința vremii schimbătoare la Spa este dată de faptul că cele mai multe variații există pe parcursul unui singur tur, făcând dificil de identificat pneul potrivit atunci când plouă. Este posibil ca o parte a circuitului să fie complet udă, în timp ce o altă parte să fie 100% uscată. Drenajul poate fi o problemă, ceea ce înseamnă că poți fi prins de șiroaie de apă care traversează suprafața pistei.

Pneul de compoziție medie lucrează într-o gamă joasă, fiind capabil să atingă performanța optimă chiar și în cazul unei game variate de temperaturi scăzute – ceea ce este adesea cazul la Spa. Pneul soft, prin contrast, lucrează într-o gamă înaltă, pretându-se mai bine temperaturilor ridicate.

Strategia de anul trecut și cum s-a câștigat cursa: Daniel Ricciardo a câștigat a doua sa cursă consecutivă pentru Red Bull (a treia victorie din carieră) utilizând o strategie cu două opriri pentru cursa de 44 de tururi, după ce a pornit de pe locul cinci al grilei de start. A făcut două sesiuni pe pneuri soft și ultima pe pneuri medii, oprind în tururile 11 și 26. A reușit cel mai rapid tur al cursei în ultimul tur cu pneuri medii, subliniind constanța și consistența acestei compoziții chiar și la finalul unui schimb lung.

Diferența anticipată de performanță între cele două compoziții: 1,8 – 2,0 secunde per tur.

Echipa Pirelli își alege numerele:: #7, ofițerul de presă Anthony Peacock „ Fiind și numărul de concurs al lui Kimi Raikkonen este un număr ales de multe personae drep număr norocos sau cu o anumită semnificație: James Bond a fost 007, există șapte mări, Albă ca Zăpada avea șapte pitici și există șapte minuni ale lumii antice, precum și păcate mortale. De asemenea. șapte apare de trei ori în data mea de naștere.”

Pe cine urmărim pe Twitter săptămâna aceasta:  Red Bull Motorsports, @redbullmotors. La fel ca și pentru Formula 1, există o gamă întreagă de fotografii senzaționale și știri din alte competiții aici: inclusiv unele la care probabil nici măcar nu te-ai fi gândit. Spre exemplu, ai perspectiva dintr-un cockpit al unui avion de competiție Red Bull Air Race, precum și sfaturi de la campionul jocurilor video devenit pilot GT, Jann Mardenborough.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *