Cele mai vandute masini de clasa A in UE in 2014 Cele mai vandute masini de clasa A in UE in 2014
În urma analizei realizate de Autovit.ro cu privire la piețele europenă și locala, cifrele arată că modelele auto de clasa A dețin peste 10%... Cele mai vandute masini de clasa A in UE in 2014

În urma analizei realizate de Autovit.ro cu privire la piețele europenă și locala, cifrele arată că modelele auto de clasa A dețin peste 10% din numărul autoturismelor noi în Uniunea Europeană și 3% din cele vândute în România. În 2014, pe plan local s-au vândut 2.300 unități noi, iar anul acesta media lunară a fost de sub 200.

Clasa A de mașini cuprinde autoturisme mici, modele cu lungimi între 3,5 și 3,8 metri și motoare relativ economice. Principalele avantaje ale mașinilor din clasa A sunt că pot fi achiziționate cu preţuri mici faţă de alte segmente din piață, unele pornind chiar de la 8.000 euro pentru cele noi, sunt ușor de utilizat și de parcat în oraș, iar consumul mediu este de 7 litri/100 km în mediul urban.

De asemenea, sunt atractive pentru publicul feminim pentru că pot fi disponibile și în culori neconvenționale, precum galben, portocaliu sau verde.  Clienţii cei mai importanţi ai acestei clase rămân însă companiile producătoare şi distribuitoare, ca soluţie mobilă pentru departamentele de vânzări.

Dezvantajele maşinilor de clasa A sunt reprezentate de spaţiul relativ redus din interior, ceea ce nu le face apreciate ca soluţie pentru maşina de familie. Se mai pot menţiona sistemele de siguranţă limitate ca soluţie si volum, materialele de slabă calitate, ţinuta de drum precară, lipsa de confort la deplasările interurbane, slaba sonorizare și motoarele de putere mică ce nu permit un condus agil.

Maşinile de clasa A sunt uşor de manevrat în condiţiile unui trafic urban aglomerat, iar consumul de combustibil este redus. În plus, costurile de exploatare şi întreţinere sunt mici, indiferent dacă vorbim de o maşină nouă sau rulată. Pe Autovit.ro pot fi găsite astfel de autoturisme în stare tehnică foarte bună la preţuri de sub 5.000 de euro. Astfel, cei care nu își permit o mașină nouă au opţiuni pentru modele la mâna a doua la prețuri accesibile.

Cristina Gheorghițoiu, General Manager Naspers Classifieds România

În Uniunea Europeană sunt disponibile peste 25 de modele din clasa A. Vânzările au totalizat 1,22 milioane unități în 2014, dintre care jumătate au provenit de la primele șase modele clasate: Fiat 500, Fiat Panda, Volkswagen up!, Renault Twingo, Hyundai i10 și Toyota Aygo.

“În câţiva ani este foarte posibil ca acest segment să crească, pentru că odată cu criza, deplasarea oamenilor trebuie să fie mai puţin costisitoare. Un argument în această previziune este şi perspectiva comercializării unui model ultracompact sub sigla Dacia.”  continuă Cristina Gheorghițoiu. Renault va lansa în India o mașină de oraș cu aspect de SUV numită Kwid, iar prezumţiile sunt că, dacă va fi bine primit pe piață, modelul ar putea ajunge și în Europa sub sigla Dacia.

În total, pe Autovit.ro se găsesc peste 30 de modele, inclusiv unele mai rare precum Volkswagen Lupo, Daihatsu Feroza sau Hyundai Atos.

Marca Smart are cea mai consistentă prezență, iar oferta este variată: de la modele de 2-3 ani vechime și preț de peste 5.000 de euro, până la cele din anul 2000 la sub 1.500 de euro. Cele mai scumpe mașini din clasa A de pe Autovit.ro sunt modele Opel Adam noi, la prețuri ce pot depăși si 14.000 euro pentru un nivel de echipare cu multe dotări.

Masinile de clasa A – Avantaje si dezavantaje

Avantaje

  • Reprezinta segmentul cu unele dintre cele mai mici preturi de pe piata. Unele modele pornesc de la sub 8.000 euro, iar la 10.000 – 11.000 euro pot fi gasite versiuni cu dotari multiple. Cele mai scumpe costa peste 15.000 euro, insa in variante cu maxime dotari si cu motoare mai mari.
  • Sunt usor de utilizat, de manevrat si de parcat in oras. In plus, consumul este redus (in general sub 7 litri/100 km in mediul urban).
  • Sunt disponibile si in culori mai neconventionale (galben, portocaliu, verde), culori care nu se gasesc la majoritatea segmentelor auto. Acest lucru le face atractive si pentru publicul feminin.
  • Clientii cei mai importanti ai acestei clase raman insa companiile producatoare si distribuitoare, ca solutie mobila pentru departamentele de vanzari.

Dezavantaje

  • Spatiul interior este redus, iar romanilor le plac masinile cu spatiu generos. Nu sunt potrivite pentru distante mari daca in masina sunt mai mult de doi oameni si bagaje.
  • In general sistemele de siguranta sunt limitate ca solutie si volum, la interior se gasesc materiale de slaba calitate, iar tinuta de drum este precara.
  • La deplasarile lungi, confortul este redus, sonorizarea este in general slaba, iar motoarele mici nu permit un condus agil.
  • Firmele de leasing operational, de management de flote, cele de inchirieri auto, evita aceasta clasa tocmai pentru ca in piata second-hand acestea au o adresabilitate ingusta.

Masinile de clasa mini in Europa

In Uniunea Europeana sunt la vanzare peste 25 de modele din clasa A.  Vanzarile au totalizat 1,22 milioane unitati anul trecut, dintre care jumatate au provenit de la primele sase modele clasate

Cele mai vandute masini de clasa A in UE in 2014

Model Volum de vanzari
Fiat 500 180.000
Fiat Panda 152.000
Volkswagen up! 124.000
Renault Twingo 81.000
Hyundai i10 80.000
Toyota Aygo 68.000
Lancia Ypsilon 62.000
Opel Adam 54.000
Citroen C1 53.000
Ford Ka 53.000

Daca in 2014 vanzarile de masini din segmentul A au crescut cu numai 1%, in primul trimestru din 2015 cresterea a fost de 10%, la peste 360.000 unitati, Fiat 500 ramanand lider, cu peste 50.000 masini livrate. Piata a mers foarte bine datorita lui Peugeot 108 (care in primul trimestru din 2014 nu era in piata), dar si datorita cresterii cu peste 30% a vanzarilor unor modele recent reinnoite: Renault Twingo, Citroen C1 si Toyota Aygo.

In segmentul A se gasesc si cateva masini 100% electrice care au insa vanzari extrem de mici (Volkswagen e-Up! si smart-ul electric si-au gasit sub 800 de clienti in primul trimestru in UE). Explicatia nu tine doar de faptul ca statiile de incarcare sunt putine si ca autonomia este redusa, ci e vorba mai ales de pretul ridicat (peste 20.000 euro).

In cativa ani este foarte posibil ca segmentul sa creasca daca in el va intra si un model Dacia. Deocamdata Renault va lansa in India o masia de oras cu aspect de SUV numita Kwid, iar daca va fi bine primit pe piata, modelul ar putea ajunge si in Europa, sub sigla Dacia. Renault a spus insa ca pentru moment nu sunt planuri in acest sens.

Masinile de clasa mini in Romania

Daca in Europa clasa A a ajuns sa reprezinte o zecime din piata, in Romania ponderea acestor masini este de sub 3% – anul trecut s-au vandut 2.300, iar anul acesta media lunara a fost de sub 200 de masini noi.

Diferenta se explica prin faptul ca romanii prefera sedan-uri si SUV-uri si in special masini cu spatiu generos la interior si spatiu mare de depozitare in portbagaj. Date fiind aceste preferinte, cei care vor sa-si ia o masina noua si au buget intre 9.000 si 12.000 euro aleg sa-si achizitioneze masini mai mari, considerandu-le prea putin practice pe cele de clasa A.

Cele mai vandute modele in Romania sunt Toyota Aygo, Volkswagen Up! si Fiat 500, in top intrand si alte modele cu vanzari mai mici: Skoda Citigo, Hyundai i10 si smart. Pe piata masinilor noi, segmentele “vedeta” ca si cresteri procentuale sunt SUV si MPV, in timp ce la clasa A cresterea a fost in 2015 sub media pietei. Insa pe piata second-hand oferta de masini mici de oras este mare, asa cum arata datele Autovit.ro.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *