Movie trends – Cum s-au făcut cascadoriile din “Misiune: Imposibilă. Națiunea Secretă” Movie trends – Cum s-au făcut cascadoriile din “Misiune: Imposibilă. Națiunea Secretă”
Dintotdeauna filmele din franciză au fost de mare anvergură, tonul fiind dat chiar de serialul de televiziune care le stă la origine. Dar într-o... Movie trends – Cum s-au făcut cascadoriile din “Misiune: Imposibilă. Națiunea Secretă”

Dintotdeauna filmele din franciză au fost de mare anvergură, tonul fiind dat chiar de serialul de televiziune care le stă la origine. Dar într-o epocă în care publicul a văzut atât de multe efecte speciale și cascadorii spectaculoase, cum reușești să îi menții interesul plasând ștafeta tot mai sus?        

Răspunsul, spune Christopher McQuarrie, este să nu te gândești deloc la ștafetă, ci să ai grijă să spui povestea cinematografică în cel mai visceral mod cu putință, și cu cât mai puține compromisuri.

“Cred că e extrem de important că în abordarea noastră nu ne-am gândit deloc la comparații, ci să avem grijă să păstrăm stilul consacrat al francizei. Veți vedea că secvența cu Torus e făcută în tradiția jafului de la Langely din primul film al seriei, regizat de Brian De Palma, secvența cu avionul e în tradiția escaladei turnului Burj Khalifa din Ghost Protocol, iar urmărirea cu motocicleta amintește de scena lui John Woo din Mission: Impossible II. Dar nu are sens să le compari, căci cea mai importantă întrebare pe care mi-o pun este dacă am coerență în stilul pe care vreau să-l abordez în Națiunea Secretă.”

Pentru secvențele menționate de McQuarrie, un lucru e sigur: regizorul a împins limitele, astfel încât actorii și echipa au avut de înfruntat provocări inedite.

Dana Goldberg spune că Tom Cruise este absolut decis ca scenele de acțiune ale filmelor din serie să fie cât se poate de realiste: “Lui Tom îi place să spună că aceste filme sunt extrem de dificile, căci, deși nu implică efecte vizuale de ultimă generație a tehnologiei, necesită multă implicare fizică în multe locații de filmare cu grad mare de dificultate.”

Cruise spune: “De câte ori începem producția la vreun film din franciză, eu încep să pregătesc fiecare secvență cu multe luni înainte; le disec în detaliu și aloc timpul necesar pentru pregătirea fizică necesară. Încep fiecare film cu dorința de a învăța lucruri noi, sau învățând noi moduri de a face lucruri la care deja mă pricep.”

Pentru “Națiunea Secretă” s-a lucrat cu Wade Eastwood, coordonatorul de cascadorii al filmului. Născut în Africa de Sud, Eastwood a fost sportiv înainte de a primi prima sa însărcinare într-un film – a sărit dintr-un elicopter. Acesta a fost începutul unei cariere de succes, care acum l-a adus în echipa francizei.

Eastwood spune: “Tom este atât de bun încât ar fi putut fi un cascador extraordinar, dacă nu era un actor extraordinar. Își face singur 100% din cascadorii, și asta nu e doar pentru ochii presei, ci e purul adevăr. Dar cel mai bun lucru atunci când lucrezi cu Tom e că nu e niciodată complet mulțumit și mereu întreabă cum putem să facem scena mai bine. Mereu căutăm acele momente unice care fac ca acțiunea din acest film să fie diferită și inovatoare.”

MI5_INTL_ENGLISH_1SHT

Scena avionului

Mulți cred că scena de deschidere a filmului nu avea cum să fie realizată altfel decât digital, dar adevărul e că Tom Cruise a făcut singur cascadoria în fața întregii echipe de filmare.

În această scenă, Tom Cruise se urcă pe un avion militar A400, și simpla permisiune de a folosi la filmări un avion autentic a fost o mare realizare.

Cruise spune: “Nu am putut să dorm deloc cu o noapte înainte. Derulam totul înaintea ochilor, căci, dacă ceva mergea prost odată ce decolam, nimeni nu mai putea să facă nimic. Dar în acea zi am simțit că am totală încredere în echipa noastră, în pilot, în Wade, așa că, atunci când am ajuns pe laterala avionului, eram extrem de incitat. Nu mă gîndeam decât la public, la cadrele pe care o să le obținem, la jocul meu actoricesc. Am plecat cu remorca ce ducea avionul și-mi aduc aminte de momentul în care ajunsesem la capătul pistei, îi strigam lui Chris să-i dăm drumul, și, deodată, am simțit forța motoarelor care m-a smuls, pur și simplu, dar imediat după aceea am început să mă gândesc dacă trebuie să-mi spun replica acum, dacă lumina e bună, dacă nu cumva stau în umbră, și mintea mi-a fost brusc ocupată de toate aceste alte gânduri.”

Eastwood spune: “E una din secvențele mele favorite din toate filmele pe care le-am văzut sau la care am lucrat. S-a muncit enorm la ea;  totul a început cu managerul nostru de producție, Tom Hayslip, care s-a luptat, efectiv, ca să putem avea un A400 adevărat. Apoi, am avut imensul noroc de a putea lucra cu o echipă de legendă de la Airbus. Dinspre partea mea, eu am făcut nenumărate desene și schițe pentru a-i asigura pe cei de la Airbus că nu le vom strica avionul. Dar, odată ce le-am câștigat încrederea, totul a mers impecabil.”

Simon Pegg are o perspectivă un pic diferită asupra acestei secvențe: “Secvența cu avionul A400 redă, de fapt, esența relației intre Benji și Ethan din film. Tom era legat de aripa avionului, în timp ce eu eram tolănit în iarbă într-un costum verde de blană artificială. Dar, serios, acum, această secvență a întrecut-o pe cea de la Burj Khalifa din Ghost Protocol. A fost uluitoare! Nu știu cum o vor mai putea întrece pe viitor. Poate doar dacă se duc în spațiu…”

Scufundările în Torus

Ethan Hunt a mai pătruns cu forța în diverse incinte înainte, dar de data aceasta e nevoit să se scufunde într-o incintă cu apă în adâncime, și asta, fără echipament de scufundare. “Torus este ca o cursă incredibilă cu obstacole. ”, spune Jake Myers. “E ceva ce publicul nu a mai văzut până acum.”

Pentru această scenă, Cruise a început un curs intensiv de instruire în scufundare liberă, numită și cel mai periculos sport din lume, în care sportivi antrenați se scufundă la adâncimi de peste 60 de metri fără echipament de oxigen, riscând halucinații, pierderea cunoștinței, etc. În ciuda pericolului, Cruise s-a antrenat atât pentru manevra de stat sub apă un timp cronometrat cu respirația ținută, cât și pentru cea de scufundare fără oxigen cu sportivi veterani din Florida și din Insulele Cayman, reușind să ajungă până la 40 de metri adâncime. Dar scopul antrenamentelor sale a fost nu acela de a învăța să stea relaxat în scufundarea fără oxigen, ci să facă acțiuni complexe fără aer.

“Trebuie să recunosc că, fizic, acesta a fost cel mai solicitant aspect al filmului. Am luat cadre lungi și, când corpul nostru se mișcă, ardem oxigen mult mai rapid, așa că a fost mult strs fizic. A fost interesant prin ce am trecut cu această scenă, căci mi-a luat mai mult să-mi revin decât după oricare altă scenă. ”

Cruise recunoaște că a fost nevoie de muncă de convingere că acest tip de cascadorie în care trebuia să ne ținem respirația nu e extrem de periculoasă: “Nu se simțeau confortabil cu ideea ca cineva să trebuiască să-și țină respirația pentru 10, 15, 20 de secunde. Așa că a trebuit să le dovedesc tuturor nu numai că e ok, dar și că e mult mai bine că am învățat acele tehnici de ținere a respirației. Totul a fost ținut sub control, dar m-au durut tendoanele destul de serios, căci am fost nevoiți să facem multe cadre.”Mission Impossible

Cascadorii în Opera din Viena

O altă scenă care va rămâne în istoria filmului este cea filmată în Opera din Viena, unul din simbolurile internațional renumite ale orașului.

Tom Cruise spune că a fost un vis devenit realitate să poată filma acolo: “Am fost de multe ori la Viena, așa că am fost extrem de bucuros că am putut aduce în filmul nostru eleganța romantică a acestei clădiri frumoase. Știam că scena aceasta va fi una care va face istorie. În plus, de cînd eram mic, de câte ori intram într-o clădire înaltă mă gândeam dacă aș putea să mă cațăr pe ea, dacă ar trebui.”

Când a citit scenariul, Wade Eastwood și-a spus că scena de la Operă nu va putea fi niciodată filmată fără croma: “Chiar aveai nevoie să creezi senzația aceea de pericol la înălțime. E un loc spectaculos în sine, dar să și filmezi Misiunea acolo, a fost extraordinar. Nu a fost ușor să ni se aprobe accesul pe acoperiș, dar Comisia de Film din Viena a fost incredibil de cooperantă.”

Clădirea și-a deschis porțile în 1869, cu opera Don Giovanni a lui Mozart, e de o frumusețe excepțională, și acum a găzduit și căderea de la aproape 25 de metri pe care a trebuit s-o execute Rebecca Ferguson: “Pentru Tom a fost o nimica toată, dar cu Rebecca a fost mai complicat, căci a trebuit să lucrăm cu ea la repetiții mult pentru ca apoi să sară de la 25 de metri de 40 de ori. O admir enorm, a intrat în lumea francizei în cel mai periculos mod, și a executat totul fără cusur.”

Pentru scena de urmărire cu mașinile filmate în Maroc, echipa a apelat la un BMW M3, iar pentru aceea cu motocicletele, la un BMW s1000rr.

Filmările din Maroc nu au fost lipsite de pericole, atât din cauza caniculei sufocante, cât și din cauza scorpionilor care erau peste tot, dar totul a fost depășit prin voința realizatorilor de a obține cele mai reușite cadre.

SinopsisOdată cu dezmembrarea unității IMF și cu Ethan (Tom Cruise) rămas fără sprijin oficial echipa se confruntă acum cu o rețea de agenți extrem de bine pregătiți numită Sindicatul. Acești agenți operativi sunt deciși să creeze o nouă ordine mondială printr-o serie de atacuri teroriste din ce în ce mai agresive. Ethan își adună echipa și își unește forțele cu Ilsa Faust (Rebecca Ferguson), agent britanic renegat, care e posibil să fie membră a Națiunii Secrete, sau poate nu… Așa începe cea mai imposibilă misiune de până acum a lui Ethan Hunt.

PREMIERA: 31 IULIE 2015

DISTRIBUIT DE RO IMAGE 2000 ÎN CINEMATOGRAFE ȘI IMAX

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *