Lady Pitch Night in Paris, sau cum să domini cu stil o industrie rezervată bărbaților Lady Pitch Night in Paris, sau cum să domini cu stil o industrie rezervată bărbaților
Jucării pentru fete, jucării pentru băieți – este un stereotip care persistă în marketingul modern de zeci de ani și pare că nu va... Lady Pitch Night in Paris, sau cum să domini cu stil o industrie rezervată bărbaților

Jucării pentru fete, jucării pentru băieți – este un stereotip care persistă în marketingul modern de zeci de ani și pare că nu va dispărea prea curând. Pentru adulți, expresia se transformă în meserii de fete versus meserii pentru băieți. Din fericire, în ambele cazuri este valabilă și varianta unisex… Și totuși, pot fi bărbații pasionați de modă? Pot fi femeile pasionate de tehnologie? Practica globală demonstrează un răspuns afirmativ. Dar pentru că mentalitățile se schimbă greu, femeile beneficiază de sprijin.

„Girls in Tech Paris” a lansat cea de a cincea ediție a competiției „Lady Pitch Night”, cel mai mare  eveniment pan-european dedicat start-up-urilor fondate de femei.

Evenimentul, organizat în parteneriat cu Orange, prin acceleratorul de start-up OrangeFab Franța, Raise și Criteo, își propune să ofere mai multă vizibilitate femeilor antreprenoare și să încurajeze diversitatea în industria  tech.

Orice start-up din domeniul tehnologiei (Internet, mobile, jocuri video etc.) cu o vechime între 6 și 36 de luni, care au sediul central pe teritoriul Europei și cel puțin o femeie între fondatori, pot aplica online, până la data de 31 iulie 2015.

Vor fi alese zece finaliste, care vor fi invitate la Paris (costurile de transport fiind suportate de Girls in Tech) pe 7 octombrie 2015, unde își vor prezenta start-up-urile în fața unui juriu alcătuit din experți, investitori, antreprenori și o audiență formată din 200 de persoane.

„Girls in Tech Paris” a lansat prima ediție a evenimentului „Lady Pitch Night” în ianuarie 2011, în  Franța, iar în 2013 aplicațiile au fost deschise pentru participante din întreaga Europă. În 2014 au aplicat peste 200 de start-up-uri din 22 de țări.

logo-lpn-squarePrintre finalistele anului trecut se numără Gemmyo (Franta), Cortechs (Irlanda), Fojo.me (Croatia), Cocofarm (Bulgaria) și EasySize (Danemarca), proiectul care a câștigat locul I.

EasySize este o tehnologie bazată pe date al cărei scop este să definească dimensiunea hainelor în așa fel încât rata de retur a acestora către magazinele online să scadă. Start-up-ul a câştigat locul II la competiţia internaţională din cadrul LeWeb şi locul I la Lady Pitch Night 2014. Tehnologia, creată de tânăra Gulnaz Khusainova, ajută magazinele online să economisească bani,  oferindu-le clienților un nou tip de experiență atunci când fac cumpărături online: aceştia au şanse mult mai mari să aleagă haine de dimensiunile potrivite. Rezultatele au fost excelente, pentru că rata retururilor a scăzut cu 35-40%, ridicând nivelul veniturilor pentru magazinele online cu 5-7%. Acestea provin din Danemarca, Marea Britanie, SUA și Germania, iar următorul pas de extindere se face în Franţa.

EasySize este disponibil în 17 limbi, inclusiv franceză, daneză și germană. După participarea la Lady Pitch Night 2014 şi LeWeb, baza sa de date a ajuns să cuprindă peste 300.000 de utilizatori unici și peste 500 de branduri de modă. Mai mult decât atât, a crescut nivelul investiției private de tip „angel”, în board-ul start-up-ului aflându-se acum investitori „angel” cu experiență, din Franța (Fashion Capital Partners, Alain Sarfati, Franck Bergonzo, Nicolas Santi-Weil), Danemarca (Klaus Nyengaard) și Suedia (Hampus Jakobsson).

Câștigătoarea s-a calificat automat în competiția destinată start-up-urilor și organizată de partenerul nostru, LeWeb, unde a ocupat locul al II-lea. Juriul care a decis cele cinci finaliste a fost alcătuit din Mike Butcher (TechCrunch), Reshma Sohoni (Seedcamp), Brenda O’Connell (Twitter), Joanna Shields (TechCityUK), Neelie Kroes (Comisia Europeană) și Sheryl Sandberg (Facebook).

În acest an, toate start-up-urile din domeniul tehnologiei (Internet, mobile, jocuri video etc.) cu o vechime între 6 și 36 de luni, care au sediul central pe teritoriul Europei și cel puțin o femeie între fondatori, pot aplica online, până la data de 31 iulie 2015. Vor fi alese zece finaliste, care vor fi invitate la Paris (costurile de transport fiind suportate de Girls in Tech) pe 7 octombrie 2015, unde își vor prezenta start-up-urile în fața unui juriu alcătuit din experți, investitori, antreprenori și o audiență formată din 200 de persoane. lpn2015-gitr

Finalistele vor primi bilete de participare la marile conferințe din domeniul tech care se vor desfășura în Europa. În 2014, finalistele au primit bilete la evenimente precum Summit, LeWeb, TechCrunch Disrupt, The Next Web, DLD și The Europas, în scopul de a promova și susține prezența femeilor în cadrul conferințelor pe teme de tehnologie.

Vrei să aplici la Lady Pitch Night 2015? „Fă-o, dacă îți dorești un feedback valoros pentru start-up-ul tău, de la experţi tech. Fă-o, dacă îți dorești să îți duci start-up-ul la un nou nivel. Și nu în ultimul rând, fă-o, dacă vrei să cunoști o mulțime de femei antreprenoare care te vor inspira, modele pe care vei vrea să le urmezi, mai ales dacă vrei să te simți susținută. A fost o experiență extraordinară să fiu acolo cu toți acești antreprenori grozavi și, nu o să mint, m-am simțit grozav pe scenă, atunci când mi-am prezentat start-up-ul”, spune Gulnaz Khusainova, creatoarea EasySize.

Doritoarele pot aplica la eveniment accesând următorul link: http://bit.ly/LPN2015.

Girls in Tech este un ONG internațional care își dorește să ofere mai multă vizibilitate femeilor care lucrează în domeniul tehnologiei și să le ofere acestora oportunitatea de a-și face cunoscute start-up-urile. Rețeaua a fost fondată în anul 2007 de către Adriana Gascoigne și are peste 40 de filiale denumite „capitole”, în întreaga lume.

În Europa, Girls in Tech are șapte „capitole”, unde, alături de România sunt Franța, Marea Britanie, Italia, Spania, Luxemburg și Olanda. Capitolul Francez a fost înființat în 2010 de Mounia Rkha (ISAI) și Roxanne Varza (Microsoft) și are în prezent o echipă formată din 20 de persoane conduse de Sam Jerusalmy (Elaia Partners) și Audrey Soussan (Ventech).

Capitolul Românesc a fost înființat în 2012 de Cătălina Rusu (Geekcelerator / în prezent: Tangomeet.com), Irina Nicoleta Scarlat (Akcees / în prezent: TechHub Bucharest & How To Web) și Anca Albu (Start-up Weekend / în prezent: HeForSheTech). În 2015, managementul capitolului românesc a fost predat unei noi echipe: Monica Muntean (Girls Who Code – Romania) și Silvia Stegaru (Girls Who Code – Romania).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *