Tips&Tricks: 4 decorațiuni care dau viață oricărui birou Tips&Tricks: 4 decorațiuni care dau viață oricărui birou
Potrivit Techno Office, unul dintre principalii jucători în amenajarea spațiilor de birouri, obținerea unui birou plăcut nu implică neapărat o amenajare sofisticată. Cu puțină... Tips&Tricks: 4 decorațiuni care dau viață oricărui birou

Potrivit Techno Office, unul dintre principalii jucători în amenajarea spațiilor de birouri, obținerea unui birou plăcut nu implică neapărat o amenajare sofisticată. Cu puțină creativitate, orice spațiu de lucru poate ieși din banalitate, devenind un sprijin pentru angajați și o bucurie pentru vizitatori. Asta doar prin folosirea inteligentă a unor decorațiuni.

Indiferent de dimensiunea investiției, orice spațiu de lucru reflectă toată cultura organizațională și va avea un impact nu doar asupra productivității angajaților, ci și asupra vizitatorilor, a viitorilor angajați de elită, clienți sau posibili parteneri. De aceea specialiștii Techno Office recomandă o atenție sporită la detalii, cu precădere la cele 4 tipuri de decorațiuni esenţiale.

Iluminatul creativ

Lumina naturală și cea artificială sunt personaje principale în orice amenajare de birouri deoarece ambele îndeplineasc simultan atât un rol funcțional, cât și unul decorativ, având un puternic impact în sănătatea angajaţilor. De aceea alegerea accesoriilor și corpurilor de iluminat trebuie să țină seamă de câteva aspecte. Variațiile naturale trebuiesc speculate și contrabalansate inteligent. Obturarea, difuzarea și reflectarea par concepte dificile, dar cu puțină asistență profesională, sunt foarte uşor de realizat.

„De-a lungul experienței noastre, am consiliat clienții în alegerea unor soluții eficiente de iluminat pentru birourile lor, aceștia optând, în special pentru zonele comune – recepții sau zone de lounge – pentru corpuri de iluminat moderne, în forme creative şi culori potrivite fiecărui ambient. De asemenea, sunt din ce în ce mai mult folosite şi sistemele de iluminat individuale, instalate direct pe birou. Folosindu-le pe acestea putem obţine un rezultat dublu: răspuns personalizat fiecărui utilizator, din punct de vedere al intensităţii/cantităţii luminii şi o atmosferă plăcută de lucru, cu direcţionare către home ambient”, a declarat Iuliana Carata, General Manager al Techno Office.

Pereții decorativi

O zugrăveală inteligentă, un tapet sugestiv, o perdea bine așezată sau o cortină de intimitate pot oferi biroului ceea ce are nevoie. O culoare sănătoasă, câteva mesaje motivaționale, un plus de discreție sau mai multă unitate, cu o simplă dungă se pot lega sau separa oameni și idei. Iar materialele folosite inteligent pot crea senzații acustice și tactile care să mai aline din dificultățile zilei. Astfel, sfatul specialiştilor Techno Office este că decorarea pereților merită toată atenția.

Artifactele

Tablouri cu însemnătate deosebită, fotografii cu cei dragi, schițele de idei, sculpturi de autor sau jucării cu valoare muzeală, toate pot face un spațiu de birouri să arate ca un salon de expoziție permanentă. Dar energia obiectelor personale ale angajaților poate fi contagioasă. Important este să domine bunul gust și, respectiv, valoarea de ”brand”. Calitatea expoziției depinde de curator, deoarece cineva trebuie să decidă ce rămâne și ce nu.

Natura

Chiar dacă oamenii sunt în permanentă legătură cu natura, ultimile decenii i-au dus în cubulețe ortogonale, de unde trebuie să aibă aceleași performanțe. Astfel, companiile trebuie să găsească o soluție care să aducă natura în spațiul de lucru. Plante, acvarii, păsări, pietre, scoici, absolut orice e binevenit dacă are rolul de a crea o conexiune cu  natura. Pe lângă rolul estetic, acestea pot influența și calitatea aerului, contribuind astfel la creșterea productivității angajaților, lucru demonstrat de nenumărate studii.

„Deoarece sunt considerate simple accesorii, importanța micilor decorațiuni este deseori neglijată și pusă pe ultimul loc în procesul de amenajare. Totuși, este important de reținut că acestea ajută la destinderea atmosferei în cadrul biroului oferind angajaților un mediu de lucru mai prietenos și, nu în ultimul rând, demonstrează atenția angajatorilor față de staff-ul lor”, a încheiat Iuliana Carata.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *