Autovit: cum arată piața auto în primele șase luni ale anului 2015 Autovit: cum arată piața auto în primele șase luni ale anului 2015
În prima jumătate a anului 2015, s-a înregistrat o creștere între 10% si 14% a pieței auto naționale, pentru toate categoriile auto, precum înmatriculările... Autovit: cum arată piața auto în primele șase luni ale anului 2015

În prima jumătate a anului 2015, s-a înregistrat o creștere între 10% si 14% a pieței auto naționale, pentru toate categoriile auto, precum înmatriculările de mașini noi, second-hand și reînmatriculările, conform datelor furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) și a informațiilor din platforma online Autovit.ro, cel mai mare site de anunțuri auto din România.

Așadar, în perioada ianuarie – iunie 2015, piața mașinilor noi a avansat cu 10%, ceea ce înseamnă un plus de peste 3.000 de autovehicule față de prima jumatate a anului 2014. Luna iunie, cu peste 8.500 de mașini înmatriculate în total, a fost cea mai bună perioadă pentru piața auto, încă din noiembrie 2011 și până în prezent.

Cât despre segmentul mașinilor second-hand din import, acesta a înregistrat în primele șase luni ale anului curent o creștere de 14%, procentul fiind cel mai mare din ultimii șase ani. Cele mai multe înregistrări de mașini second hand din afara țării au avut loc în luna iunie, peste 20.000 unități, numărul fiind cu 300% mai mare decât în iunie 2011 și cu 65% mai mare față de iunie 2012.

La categoria mașinilor reînmatriculate, piața a crescut cu 4% în primele șase luni ale anului 2015, iar până la final se estimează că se vor înregistra peste 220.000 tranzacții.

“Toate segmentele pieței auto sunt pe plus la jumătatea anului curent, lucru binevenit după mai mulți ani de scăderi. Ne asteptam la cresteri si mai mari, care pot fi impulsionate si printr-un cadru legislativ care sa sustina cat mai bine piata auto, respectiv prin incurajarea creditarii“ menționează Cristina Gheorghițoiu, General Manager Naspers Classifieds România.

“În condițiile în care puțini tineri își permit achiziționarea unor mașini noi, Autovit.ro devine o variantă și mai viabilă. Lucru pentru care ne-am pregatit prin relansarea Autovit.ro. Site-ul este acum mai ușor de folosit, iar utilizatorii pot discuta între ei cu ajutorul mesageriei interne înainte de a stabili o întâlnire”.

Ținând cont de schimbarea platformei Autovit.ro, și în al doilea semestru al anului curent se estimează o continuare a creșterii puternice de mașini Euro 5 si Euro 6 și a celor germane pe platforma online, care reflectă o imagine fidelă a pieței. Începând cu a doua jumătate a lunii iulie, utilizatorii Autovit.ro au la dispoziție o platformă nouă, mult mai intuitivă și aplicații mobile de ultimă generație. Pentru facilitarea tranzacțiilor, vânzătorii și cumpărătorii pot folosi mesageria internă disponibilă atât pentru desktop, cât și pentru aplicațiile mobile disponibile pentru iOS, Android și Windows Phone.

Așadar, pentru cea de-a doua jumătate a anului, se estimează o creștere de 10-15% pentru piața mașinilor noi, avans impulsionat de programul Rabla și dominat de viitorii proprietari persoane juridice. În cazul mașinilor second-hand, unde principalii cumpărători sunt persoanele fizice, înmatriculările autoturismelor din import sunt în continuare afectate de timbrul de mediu astfel încât  evoluția vânzărilor în a doua jumătate de an poate fi destul de imprevizibilă.

Parte a grupului Naspers, Autovit.ro este cea mai  mare platformă online din România destinată vânzării și cumpărării de  mașini noi și second hand.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *