Paradoxul lui 2015 în tehnologie: vom cheltui mai puțin pe gadgeturi deși vom cumpăra mai multe Paradoxul lui 2015 în tehnologie: vom cheltui mai puțin pe gadgeturi deși vom cumpăra mai multe
Cel mai recent raport al companiei de consultanță Gartner anunță faptul că livrările totale de device-uri (sunt incluse vânzările de PC-uri, telefoane mobile și... Paradoxul lui 2015 în tehnologie: vom cheltui mai puțin pe gadgeturi deși vom cumpăra mai multe

Cel mai recent raport al companiei de consultanță Gartner anunță faptul că livrările totale de device-uri (sunt incluse vânzările de PC-uri, telefoane mobile și tablete) vor atinge pragul de 2,5 miliarde de unități în 2015.

Cifra marchează o creștere de 1,5% comparativ cu 2014, însă este mai mică decât estimarea din trimestrul anterior, când se aștepta o creștere totală de 2,8% pentru întreg anul în curs.

“Estimarea noastră în ceea ce privește numărul de unități ce vor fi achiziționate în 2015 este mai mică cu 1,3% comparativ cu cea de acum trei luni. Această ajustare în minus se datorează, în principal, achizițiilor tot mai mici de PC-uri în Europa de Vest, Rusia și Japonia, pe fondul creșterii prețurilor și a devalorizării monedelor locale în aceste regiuni față de dolar”, declară Ranjit Atwal, director de cercetare în cadrul Gartner.

Singurul segment de piață în creștere continua este cel al telefoanelor mobile, unde prețurile continuă să scadă. Poate de aici vine și paradoxul. Analiștii Gartner sunt de părere că valoarea cheltuielilor pentru achiziția celor mai cool gadgeturi în 2015 va mai mică, pentru prima data din 2010.

Worldwide Devices Shipments by Device Type, 2014-2017 (Millions of Units)

Device Type

2014

2015

2016

2017

Traditional PCs (Desk-Based and Notebook)

277

251

243

233

Ultramobiles (Premium)

37

49

68

89

PC Market

314

300

311

322

Ultramobiles (Tablets and Clamshells)

226

214

228

244

Computing Devices Market

540

514

539

566

Mobile Phones

1,879

1,940

2,007

2,062

Total Devices Market

2,419

2,454

2,546

2,628

Note: The Ultramobile (Premium) category includes devices such as Microsoft’s Windows 8 Intel x86 products and Apple’s MacBook Air.

The Ultramobile (Tablets and Clamshells) category includes devices such as, iPad, iPad mini, Samsung Galaxy Tab S 10.5, Nexus 7 and Acer Iconia Tab 8.

Asta nu înseamnă că la nivel mondial consumatorii nu vor plăti un total de 606 miliarde de dolari, însă suma este cu 5,7% mai mică în moneda SUA.

În ceea ce privește segmentul telefoanelor mobile, piețele emergente sunt cele care duc în sus piața de profil, China fiind unul dintre jucătorii cheie.

Revenind la calculatoare, finalul migrației de la Windows XP la cele mai noi variante ale sistemului de operare al Microsoft a avut un impact negativ asupra pieței în prima jumătate a acestui an. De aceea, vânzătorii de PC-uri își reduc inventarul de produse cu cel puțin 5% până la finalul anului.

pc

La nivel global, piața de PC-uri este estimată să ajungă la 300 de milioane de unități în 2015, o scădere de 4,5% comparativ cu anul anterior. “Nu ne așteptăm ca acest segment să își revină până anul viitor”, a mai spus oficialul Gartner.

Segmentul ultramobile, din care face parte și cel al tabletelor, bate pasul pe loc în 2015 și merge chiar pe o pantă descendentă. Analiștii de profil sunt de părere că vor fi cumpărate în total 214 milioane de unități în 2015, cu 5,3% mai puțin ca anul trecut. Dintre acestea, tabletele vor avea o cotă de 207  milioane de unități, adică cu 5,9% sub 2014.

Un posibil motiv ar acela că utilizatorii se bazează mai mult pe smartphone-urile care au ecrane cu dimensiuni tot mai generoase pentru diverse activități, preferând să ignore tabletele, iar acest segment de piață ar putea ajunge la saturație. Acest lucru se vede tot mai mult în Europa de Vest și în America de Nord.

“Tableta a devenit un accesoriu pe care ar fi drăguț să îl avem, dar nu este nevoie ca ea să fie upgradată la fel de des ca și un telefon mobil”, a precizat Roberta Cozza.

shutterstock laptop smartphone

În același timp, segmentul telefoanelor mobile ar putea intra pe o pantă descendentă, numărul unităților achiziționate reducându-se cu 3,3% până la finalul acestui an. Chiar și în China (una dintre cele mai importante piețe, cu cea mai mare rată de creștere la nivel mondial) cumpărătorii au redus din cheltuieli și din dorința de a achiziționa noi telefoane mobile. Pentru a reuși pe această piață, producătorii vor trebui să vină cu noutăți.

Însă, nu ar trebui să ne îngrijorăm prea tare. Potrivit celor de la Gartner, consumul de gadgeturi își va relua creșterea, estimările analiștilor fiind ca suma destinată achizițiilor de device-uri să ajungă la 627 de milioane de dolari în 2017 (valoarea este, totuși, mai mica decât cea de 642 de milioane de dolari din 2014).

Table 2

Worldwide End-User Spending on Devices, 2014-2017 (Millions of U.S. Dollars)

Device Type

2014

2015

2016

2017

Total End-User Spending

641,926

605,633

616,664

627,124

  • Gadgeturi

    13/07/2015 #1 Author

    Am devenit atat de dependenti de tehnologie incat nu cred ca popularitatea gadgeturilor va avea de suferit pe termen lung.

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *