Românii petrec cu o jumătate de oră mai mult la TV privind emisiuni despre gătit Românii petrec cu o jumătate de oră mai mult la TV privind emisiuni despre gătit
Samsung a prezentat recent rezultatele studiului anual Techonomic Index 2015, cea mai amplă cercetare realizată de companie asupra obiceiurilor românilor de interacțiune cu tehnologia.... Românii petrec cu o jumătate de oră mai mult la TV privind emisiuni despre gătit

Samsung a prezentat recent rezultatele studiului anual Techonomic Index 2015, cea mai amplă cercetare realizată de companie asupra obiceiurilor românilor de interacțiune cu tehnologia. Aflat anul acesta la cea de-a doua ediție, studiul a fost extins pentru a include 18 țări europene, dezvăluind obiceiurile de consum și de folosire a dispozitivelor electronice și electrocasnice.

Noul studiu pan-european dezvăluie faptul că, anul acesta, casele românilor sunt mai mult decât un simplu loc de relaxare și înnoptare. Ele au devenit centrul universului nostru cultural, loc de muncă, loc de studiu sau loc de divertisment, în care ne conectăm cu cei dragi și în care ne regăsim inspirația. Tehnologia ne oferă mai multe experiențe, iar pe măsură ce numărul dispozitivelor dintr-o gospodărie crește la 19, cu unul în plus față de 2014, drumul spre casele smart pare mai scurt ca niciodată.

Întoarcerea la TV – vizionarea zilnică a crescut cu o jumătate de oră

  • Românii petrec mai mult timp în fața televizorului – 3 ore și 38 de minute, pe când europenii petrec 3 ore și 7 minute
  • Mai mult timp este petrecut în fața televizorului (3 ore și 38 minute) decât folosind laptop-uri (3 ore și 28 minute)
  • 69% dintre români descarcă regulat conținut video, precum emisiuni TV, filme sau la clipuri
  • Unul din trei oameni (35%) folosește telefonul mobil, tableta, PC-ul sau laptop-ul pentru a viziona programe TV când nu sunt acasă

Surprinzător, în ciuda utilizării pe scară largă a smartphone-urilor, tabletelor și a altor dispozitive de divertisment, televiziunea este din nou alegerea preferată a utilizatorilor din România pentru a viziona conținut când sunt acasă. Pentru familiile din România, privitul la TV în timp ce stau și pe Facebook și descarcă diferite fișiere a devenit o normalitate. 

Românii, dispuși să plătească mai mult pentru conținut educațional decât pentru jocuri pe telefon

Divertismentul de acasă, în creștere

  • Timpul petrecut utilizând dispozitivele de gătit este de obicei de 1 oră și 8 minute pe zi, similar cu media europeană de 1 oră și 6 minute
  • 35% din români folosesc aparate de curățenie în fiecare zi, față de 46% cât este media europeană

Popularitatea tot mai mare a emisiunilor de gătit și a bucătarilor chef, numărul tot mai mare de bloguri de gătit și vedetele YouTube din acest domeniu au adus o democratizare a gătitului. Bogăția de informații disponibile care te îndrumă cum să gătești indică o creștere a apetitului tot mai mare pentru interesul oamenilor de a experimenta noi ingrediente și tehnici. Și nu doar la ocazii speciale – 78% dintre români folosesc electrocasnice pentru gătit în fiecare zi.

„Casele noastre au devenit, astăzi, un centru al universului, unde putem explora lumea, putem învăța și ne putem îmbogăți viața. Toate acestea prin intermediul tehnologiei care se află într-o continuă dezvoltare și al conținutului digital de calitate pe care îl putem accesa,” a declarat Roxana Grigorean, PR Manager Samsung Electronics România.

Samsung Techonomic Index II (2)

Samsung Electronics a creat Techonomic Index pentru a urmări modul în care oamenii privesc și folosesc tehnologia. Studiul a fost comandat de Samsung European Lifestyle Research Lab și realizat în parteneriat cu Lightspeed GMI.

Lightspeed GMI a intervievat online 18.000 de adulți cu vârste de peste 16 ani din Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția, România și Marea Britanie (1.000 în fiecare țară). Datele au fost ponderate pentru fiecare țară – vârsta, naționalitatea și sexul. Interviurile au fost realizate online în perioada 21 aprilie – 18 mai 2015.

Date comparative au fost furnizate de un sondaj de opinie efectuat de Ipsos MORI – 5.000 de adulți cu vârsta cuprinsă între 18-65 ani în Marea Britanie, Franța, Germania, Italia și Spania realizat online, în perioada 14 -28 aprilie 2014.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *