Românii, dispuși să plătească mai mult pentru conținut educațional decât pentru jocuri pe telefon Românii, dispuși să plătească mai mult pentru conținut educațional decât pentru jocuri pe telefon
Potrivit celui mai recent studiu Techonomic Index 2015 realizat de Samsung, peste o treime dintre români plătesc pentru conținut educațional, pe măsură ce crește cererea pentru... Românii, dispuși să plătească mai mult pentru conținut educațional decât pentru jocuri pe telefon

Potrivit celui mai recent studiu Techonomic Index 2015 realizat de Samsung, peste o treime dintre români plătesc pentru conținut educațional, pe măsură ce crește cererea pentru conținut de calitate. Aflat anul acesta la cea de-a doua ediție, studiul a fost extins pentru a include 18 țări europene, dezvăluind obiceiurile de consum și de folosire a dispozitivelor electronice și electrocasnice.

Noul studiu pan-european dezvăluie faptul că, anul acesta, casele românilor sunt mai mult decât un simplu loc de relaxare și înnoptare. Ele au devenit centrul universului nostru cultural, loc de muncă, loc de studiu sau loc de divertisment, în care ne conectăm cu cei dragi și în care ne regăsim inspirația. Tehnologia ne oferă mai multe experiențe, iar pe măsură ce numărul dispozitivelor dintr-o gospodărie crește la 19, cu unul în plus față de 2014, drumul spre casele smart pare mai scurt ca niciodată.

Investiția românilor în conținut educațional crește pe măsură ce timpul alocat jocurilor pe mobil scade

  • 49% dintre respondenți accesează conținut educațional cel puțin o dată pe săptămână, față de 47% câți utilizează aplicații de gaming și divertisment
  • 34% dintre gospodării au plătit în ultima lună accesul la conținut educațional, comparativ cu 28% câte au plătit pentru jocuri sau aplicații de divertisment

Tehnologia le permite românilor să își extindă domeniile de interes la capitolul educație. Gospodăriile cheltuiesc lunar mai mult pe materiale educaționale (10,58 euro) decât pe jocuri pe telefon (8,48 euro) și materiale de divertisment, precum cărți (9,71 euro), filme (7,81 euro) și muzică (7,14 euro).

Într-o zi obișnuită, 27% dintre românii care încă studiază își petrec cel puțin o oră consumând conținut educațional.

Culturalizare on demand

  • 36% dintre gospodăriile din România au plătit pentru streaming de filme și emisiuni TV în ultima lună, față de 24% dintre gospodăriile din Europa
  • 87% dintre români folosesc telefonul mobil sau tableta pentru a-și accesa conturile de social media, față de 75% dintre europeni

În ultimele 12 luni s-a înregistrat o creștere semnificativă a consumatorilor care utilizează tehnologii mobile 4G, dar și a dispozitivelor conectate la internet, cum ar fi televizoare inteligente și tablete. Această creștere vine cu beneficii precum îmbogățirea cunoștințelor, învățarea unor noi abilități, posibilitatea de explorare a artei și descoperirea altor culturi – de toate acestea ne putem bucura chiar din propriile noastre case.

De la informațiile relevante și inspiraționale din TED Talks, la cursurile de limbi străine online și videoclipuri YouTube cu sfaturi practice, gospodăriile din întreaga Românie sunt tot mai mult în căutare de informații online, pentru a-și satisface setea de cunoaștere și de a descoperi lucruri noi.

Studiu Samsung: românii, dispuși să investească în tehnologie. 97% au cel puțin un aparat electronic sau electrocasnic

Mai mult de trei sferturi (83%) dintre români vizionează conținut video online, precum emisiuni TV, filme sau clipuri video în mod regulat, față de 54% dintre europeni.

Există acum posibilități infinite la îndemâna noastră prin intermediul tehnologiei. Importanța rețelelor sociale arată că viețile noastre sunt mult mai conectate decât înainte. Potențialul afacerilor care adoptă Internet of Things crește și el pe măsură ce felul în care folosim dispozitivele conectate la internet continuă să evolueze.

Samsung Electronics a creat Techonomic Index pentru a urmări modul în care oamenii privesc și folosesc tehnologia. Studiul a fost comandat de Samsung European Lifestyle Research Lab și realizat în parteneriat cu Lightspeed GMI.

Lightspeed GMI a intervievat online 18.000 de adulți cu vârste de peste 16 ani din Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția, România și Marea Britanie (1.000 în fiecare țară). Datele au fost ponderate pentru fiecare țară – vârsta, naționalitatea și sexul. Interviurile au fost realizate online în perioada 21 aprilie – 18 mai 2015.

Date comparative au fost furnizate de un sondaj de opinie efectuat de Ipsos MORI – 5.000 de adulți cu vârsta cuprinsă între 18-65 ani în Marea Britanie, Franța, Germania, Italia și Spania realizat online, în perioada 14 -28 aprilie 2014.

Samsung Techonomic Index II Infografic

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *