Topul industriilor care investesc în servicii de amenajare a birourilor Topul industriilor care investesc în servicii de amenajare a birourilor
Potrivit Techno Office, unul dintre principalii jucători ai  pieţei locale de furnizori de soluții complete pentru amenajarea spațiilor de birouri, 30% dintre companiile care... Topul industriilor care investesc în servicii de amenajare a birourilor

Potrivit Techno Office, unul dintre principalii jucători ai  pieţei locale de furnizori de soluții complete pentru amenajarea spațiilor de birouri, 30% dintre companiile care solicită proiecte de amenajare a spațiului de lucru provin din industria de outsourcing, fiind de departe pe primul loc în topul industriilor care investestesc în astfel de servicii. Următoarele industrii care completează topul sunt FMCG, IT și servicii profesionale.

„Indiferent de industria din care provin, din ce în ce mai multe companii au început să acorde o atenție sporită nevoilor angajațiilor și apelează la soluții profesionale de amenajare a spațiului de lucru”, a declarat  Iuliana Carata, General Manager al Techno Office.

Potrivit analizei realizate de companie, cca. 30% dintre companiile care investesc în astfel de servicii sunt cele din industria de outsourcing, aceștia fiind urmați îndeaproape de companiile din sectoarele FMCG și IT – telecomunicaţii, fiecare ocupând 25% din total. Topul este completat de companiile de servicii profesionale.

Iuliana Carata, General Manager al Techno Office“Dacă am face un top al companiilor cu cele mai mari creşteri ale numărului de angajaţi, atunci pe primele poziţii în clasamentul celor care investesc în servicii de amenajare ale birourilor ar fi industriile de IT şi BPO (business process outsourcing). Tot aici sunt fruntaşe instituţiile financiare, companiile din FMCG şi cele din telecomunicaţii”, a mai spus Iuliana Carata.

În ceea ce privește bugetele pentru amenajare alocate de aceștia, reprezentanta companiei estimează că sumele investite variază între 80 – 350 Euro/mp, pentru o amenajare completă, fără instalații.

„Bugetele nu sunt stabilite în funcție de mărimea companiei sau în funcție de numărul de angajați, ci de nevoia concretă a companiei, de modul de lucru și dorința de a-l adapta noilor cerințe în domeniu, în special celor tehnologice”, a completat Iuliana Carata.

Aceasta a subliniat, de asemenea, că proiectele care beneficiază de bugete semnificative aparțin birourilor  de avocatură, notariatelor, birourilor de arhitectură – practic zona de servicii profesionale care pune mare preţ pe imagine.        

De asemenea, stilul pe care companiile îl aleg este strâns legat de specificul industriei în care activează, pe care încearcă să îl adapteze tendințelor actuale în materie de design interior. Astfel, majoritatea clienților își doresc spații cu personalitate, care să-i reprezinte, și acordă o atenție deosebită atunci când aleg design-ul, forma, culoarea și funcționalitatea produselor.

Astfel, printre cele mai importante tendințe la care companiile din România vor să adere se numără mobilitatea completă a individului și facilitarea comunicării între angajați prin crearea unor zone informale precum spații de lounge, cafenele de lucru sau zone echipate cu fotolii și canapele confortabile.

„Multe dintre companiile din Romania au învățat să își asculte angajații. Odată ce aceștia au cerințe care vizează creșterea confortului la nivel individual cu scop final de creștere a rentabilității și a productivității, companiile le vor pune în aplicare prin strategii foarte bine dezvoltate”, menționează Iuliana Carata.

Reprezentanta Techno Office a subliniat că majoritatea companiilor care aleg astăzi să investească în amenajarea unui spaţiu aleg să lucreze cu un furnizor specializat în oferirea de soluţii optime, profesionale şi personalizate.

„O astfel de colaborare avantajează companiile care au nevoie de soluţii complete. Know-how-ul și organizarea fluxului corect de activități sunt primordiale şi aduc beneficiarului un proiect optimizat din punct de vedere al functionalităţii spatiului, al timpului alocat amenajării, al suprapunerii rezultat versus cerinţă şi – foarte important – un proiect cost-effective”, a mai spus Iuliana Carata.

În ceea ce priveşte ciclul de reînoire a mobilierului de birou, companiile din industria de telecomunicaţii şi din instituţiile financiare se află pe primul loc, rebrandingul fiind, de cele mai multe ori, principala motivaţie.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *