Mihaela Georgescu și Networkability! Cum să faci networking eficient și să construiești relații valoroase Mihaela Georgescu și Networkability! Cum să faci networking eficient și să construiești relații valoroase
Mihaela Georgescu, reprezentanta României în boardul celei mai mari rețele de tineri jurnaliști la nivel european, și-a propus să ajute antreprenorii și consultanții români... Mihaela Georgescu și Networkability! Cum să faci networking eficient și să construiești relații valoroase

Mihaela Georgescu, reprezentanta României în boardul celei mai mari rețele de tineri jurnaliști la nivel european, și-a propus să ajute antreprenorii și consultanții români să se promoveze în presă

A fondat un ONG la 20 de ani, a fost redactor-șef pentru o revistă studențească până la 23, a experimentat apoi viața corporatistă în calitate de specialist de relații publice pentru una dintre cele mai respectate case de avocatură de business din România, iar apoi a hotărât să treacă la statutul de freelancer și antreprenor, punând bazele unui concept nou: Networkability – cum să faci networking eficient și să construiești relații valoroase.

Mihaela Georgescu este trainer certificat, iar în prezent activează într-un ONG de training în România și face parte din biroul de conducere al European Youth Press, rețea la nivel european de tineri jurnaliști. A fost implicată în peste 20 de proiecte internaționale în 17 țări, iar de curând, a decis să folosească experiența acumulată pentru a ajuta antreprenorii și consultanții să își dezvolte afacerea, promovându-se eficient.

Ideea de a ajuta antreprenorii să se promoveze în presă a încolțit demult pentru Mihaela:

Mihaela-Georgescu-B&WÎncă de pe vremea când eram redactor-șef, primeam zilnic o mulțime de cereri de la diverși oameni, fie ei studenți, reprezentanți de ONG-uri sau tineri antreprenori, de a scrie despre ei, despre serviciile sau activitățile pe care le desfașoară. Și realizam cât de puțini știau de fapt cum să se promoveze, cum să vorbească despre ei și în același timp cum să mi se adreseze mie – în calitate de jurnalist. Mi-am dat seama de atunci că există o nevoie în piață pentru un astfel de curs. Ulterior, trecând de cealaltă parte a baricadei, prin experiența de angajat în departamentul de PR, iar apoi fiind eu insămi antreprenor, m-a ajutat să înțeleg fiecare perspectivă în parte. Așa s-a născut conceptul Be The News”.

Mihaela spune că nevoia unei îndrumări în comunicarea cu jurnaliștii nu se regăsește doar printre antreprenorii și consultanții din România, ci există la nivel european. În calitate de membru în boardul European Youth Press, atât ea, cât și ceilalți 7 colegi ai ei, fiecare din altă țară, primesc o mulțime de cereri de parteneriat și promovare, de la ONG-uri, instituții sau activiști din diverse domenii și de cele mai multe ori mesajul este generalist sau neatractiv.

Este nevoie ca orice proprietar de afacere sau freelancer să înțeleagă faptul că presa este de partea lor. Însă e nevoie să investească în educația lor pentru a învăța ce anume este relevant pentru a apărea în media și ce nu. La drept vorbind, nu orice merită a fi publicat”, spune Mihaela.

Dorința tinerei antreprenoare este de a contribui totodată la creșterea calității presei, încurajând pe de o parte antreprenorii să se promoveze mai mult și mai bine cu scopul de a oferi un exemplu că lucrurile sunt posibile și în România, și pe de alta parte, ajutând jurnaliștii, care vor primi în acest fel materiale mai bune, adaptate cititorilor lor. „Antreprenorii m-au întrebat cum se pot promova mai bine. Jurnaliștii mi s-au plâns că primesc articole neadaptate publicului. Îmi doresc să aduc un win-win”, mărturisește tânăra.

Mihaela recunoaște că motivul pentru care nu a plecat încă din România, deși călătorește lunar în diverse orașe ale Europei, este tocmai faptul că are încredere în potențialul antreprenoriatului în România. În percepția ei, acesta reprezintă speranța țării spre civilizație și succes economic. De aceea a dezvoltat un parteneriat și cu ELITE Business Women, organizație care susține și promovează antreprenoriatul feminin. Cu toate acestea, intenționează să își extindă afacerea și în afara granițelor țării pentru a putea avea un impact mai mare.

Antreprenoarea a cooptat-o în proiect pe Oana Vasiliu, jurnalist și bursier JTI în programul pentru tinerii jurnaliști europeni. Pentru cei care își doresc să se promoveze în presă, a scris și un scurt articol și a realizat un ghid despre asta, care pot fi accesate gratuit aici: http://www.learnnetworkability.com/3-strategii-pentru-a-ti-promova-business-ul-in-presa/

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *