Marele Premiu al Canadei: Montreal, 4-7 iunie 2015 – avanpremieră Marele Premiu al Canadei: Montreal, 4-7 iunie 2015 – avanpremieră
Pentru Canada, Pirelli a nominalizat aceleași compoziții ca și la Monaco – soft și supersoft – chiar dacă provocările de aici sunt puțin diferite.... Marele Premiu al Canadei: Montreal, 4-7 iunie 2015 – avanpremieră

Pentru Canada, Pirelli a nominalizat aceleași compoziții ca și la Monaco – soft și supersoft – chiar dacă provocările de aici sunt puțin diferite. Circuitul este mult mai solicitant pentru pneuri decât cel din Principat, ceea ce va duce la un grad mai mare de uzură și degradare.

Cele mai mari forțe care acționează asupra pneurilor sunt longitudinale (accelerare și frânare) și nu laterale (viraje) – și aceștia sunt factorii care care influențează uzura și degradarea în Marele Premiu al Canadei. Configurația circuitului oferă o oportunitate mai bună de a câștiga poziții în cursă cu ajutorul strategiei, ceea ce s-a văzut și anul trecut.

Chiar dacă solicitările pentru pneuri nu sunt foarte mari, datorită unei suprafețe mai puțin aderente, vibratoarele foarte mari vor solicita structura anvelopei. De asemenea, circuitul semi-permanent din Montreal este unul pe care frânele vor fi solicitate și ele la maximum. Vremea, deseori imprevizibilă, este și ea un factor care trebuie luat în calcul în următoarea cursă din Formula 1.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “Marele Premiu al Canadei s-a dovedit a fi de multe ori una dintre cele mai frumoase curse ale sezonului. Tot timpul pot apărea surprize aici și sunt șanse să câștigi cursa chiar dacă nu ești în prima linie a grilei, mai ales dacă plouă, dacă ai o strategie bună sau dacă se neutralizează cursă, toate aceste lucruri fiind extrem de plauzibile în Canada. Am nominalizat tot pneurile de compoziție soft și supersoft pentru Marele Premiu al Canadei, compoziția cea mai moale fiind complet nouă anul acesta, având o rezistență mai mare la granulare. Ținând cont de temperaturile scăzute pe care le putem avea la Montreal, sunt sigur că echipele vor aprecia asta. În Canada se poate întâmpla absolut orice și tocmai de aceea e nevoie de o strategie flexibilă, care să-ți permită să reacționezi rapid în funcție de ceea ce se întâmplă pe circuit. Așa cum am văzut și la Monaco, sunt foarte multe lucruri importante în joc.”

Cele mai mari solicitări pentru pneuri:

Aderența în Canada este una scăzută, mai ales la începutul weekendului pentru că acest circuit semi-permanent nu este folosit foarte des pe parcursul anului. Gradul de aderență nu crește foarte mult, acesta fiind și unul dintre motivele din cauza căruia numeroși piloți au făcut cunoștință cu celebrul ‘zid al campionilor’, ceea ce va duce automat, dacă se va întâmpla și anul acesta, la neutralizarea cursei.

Vibratoarele joacă și ele un rol important în Canada pentru că monoposturile trec peste ele la o viteză de aproximativ 130 km/h. Pirelli a făcut teste de laborator la viteze de până la 450 km/h pentru a testa structura anvelopei atunci când este supusă unor astfel de solicitări. Condițiile din teste sunt mult peste cele întâlnite în Formula 1, iar structura a rezistat cu succes.

Spre deosebire de Monaco, mașinile vor avea o forță de apăsare aerodinamică mică pentru a atinge viteza de top de peste 300 km/h pe liniile drepte. În Canada nu sunt viraje lungi, iar totul se rezumă la accelerare și frânare, frânele fiind foarte solicitate aici. Piloții trebuie să fie atenți la modul în care folosesc tracțiunea la ieșirea din viraje pentru a limita uzura pneurilor.

Strategia de anul trecut și cum s-a câștigat cursa: Anul trecut am văzut o varietate mare de strategii cu una sau două opriri, cursa fiind marcată de cele două perioade de neutralizare. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) a câștigat cursa având o strategie cu două opriri, preluând conducerea cu două tururi înainte de final, având pneuri mai noi. Piloții din top patru au avut o strategie cu două opriri, Nico Hulkenberg (Force India) fiind cel mai bine clasat pilot, pe cinci, care a avut o singură oprire. Hulkenberg a plecat pe soft si a parcurs 41 de tururi inainte sa treaca pe supersoft.

Diferența anticipată de performanță între cele două compoziții: 1,0 -1,2 secunde pe tur.

Echipa Pirelli își alege numerele: #84, Stella Narciso (biroul de presă F1)

“Fiind un cititor pasionat, aleg numărul 84, după 1984, una dintre cărțile mele preferate scrisă de George Orwell. Fiind napolitan, cred în numere norocoase, așa că spune-mi un număr și îți voi spune semnificația sa …”

Pe cine urmărim pe Twitter în această săptămână: @nigelmansell.’Il Leone’ este pe Twitter de ceva vreme și nu se abține niciodată de la critici: “Sunt o voce independentă și întotdeauna voi spune ce simt”, a spus el într-o postare recentă.

Pneurile nominalizate până acum: 

  P Zero Roșu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia    Soft Medium  
Malaezia     Medium Hard
China   Soft Medium  
Bahrein   Soft Medium  
Spania   Soft Medium  
Monaco Supersoft Soft    
Canada Supersoft Soft    

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *