Portretul cumpărătorului online de piese auto Portretul cumpărătorului online de piese auto
comScore, Inc., lider în cercetarea mediului digital, și UPS fac publice rezultatele studiului „What’s Driving the Automotive Parts Online Shopper”, privind comportamentul cumpărătorilor online... Portretul cumpărătorului online de piese auto

comScore, Inc., lider în cercetarea mediului digital, și UPS fac publice rezultatele studiului „What’s Driving the Automotive Parts Online Shopper”, privind comportamentul cumpărătorilor online de piese și accesorii auto.

Analiza evidențiază aspecte din experiența de shopping pe care și-o doresc consumatorii, în contextul orientării acestora spre e-commerce, precum și factorii care îi determină să facă mai multe achiziții online în defavoarea shopping-ului tradițional sau motivarea alegerii acestora de a ridica produsele comandate din magazine, în loc de livrarea la propria locuință.

Piața de produse auto aftermarket se află, astfel, într-un punct de cotitură în ceea ce privește interacțiunea dintre retaileri și clienți, potrivit studiului „What’s Driving the Automotive Parts Online Shopper”.  Deși cândva această nișă a pieței auto era un refugiu pentru brandurile ce se bazează pe loialitatea clienților, accesul la informații și la alternative de shopping a schimbat semnificativ comportamentul consumatorului.

„Am identificat cinci caracteristici de bază care îi definesc pe cumpărătorii de piese auto online. Înțelegerea așteptărilor și a comportamentului acestora îi va ajuta pe retailerii de piese auto de tip aftermarket să contureze o experiență mai profitabilă și pozitivă pentru client”, declară Brian Littlefield, Director de Marketing Automotive în cadrul UPS.

Cinci caracteristici definitorii ale cumpărătorilor online:

  • Sunt două tipuri distincte de cumpărători: cei care înlocuiesc și cei care îmbunătățesc. Primul tip de client este orientat spre detalii și, în majoritatea situațiilor, știe cu exactitate de ce piesă are nevoie. Cei ce doresc să aducă un upgrade au șanse mai mari să fie power-shopperi (nu alocă mult timp pentru a face cumpărături) și fac în mod normal minimum 9 achiziții online într-un interval de trei luni;
  • Cumpărătorii deciși returnează rar produsele, însă atunci când o fac, 76% dintre aceștia preferă să lase produsele achiziționate online într-un service fizic;
  • Clienții dedicați sunt cei dispuși să aștepte până la 8 zile pentru a intra în posesia comenzii online;
  • Cumpărătorii de piese auto sunt activi, 92% dintre aceștia alegând să comande în urma unor comparații online. De asemenea, 75% părăsesc un magazin online pentru a căuta oferte mai bune pe alte site-uri. De cele mai multe ori, sunt interesați de preț, disponibilitatea produselor, detalii tehnice, reputația brandului și de diversitatea produselor;
  • Baza de clienți se remarcă prin diversitate, astfel că 40% dintre clienți sunt de sex feminin; 28% fac parte din generația Millennials, în timp ce 38% din generațiile X și Y, iar 34% sunt baby boomers.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 500 de cumpărători de piese și accesorii auto aftermarket din SUA, în 2014.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *