Evaluarea psihologică din grădiniță poate identifica abilitățile cu potențial de dezvoltare Evaluarea psihologică din grădiniță poate identifica abilitățile cu potențial de dezvoltare
Die Biene Maja Kindergarten, instituție de învățământ preșcolar cu predare în limba germană la nivel matern, facilitează, începând cu acest an, accesul copiilor la... Evaluarea psihologică din grădiniță poate identifica abilitățile cu potențial de dezvoltare

Die Biene Maja Kindergarten, instituție de învățământ preșcolar cu predare în limba germană la nivel matern, facilitează, începând cu acest an, accesul copiilor la un program de dezvoltare socio-emoțională, realizat în parteneriat cu un cabinet de psihologie.

Programul se desfăşoară în trei etape și vizează evaluarea psihologică iniţială, încadrarea în grupul de dezvoltare socio-emoțională şi, în baza rezultatelor şi a evaluării, consilierea părinţilor.

Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor are la bază evaluarea psihologică, care este recomandată a fi făcută la 3 ani (integrarea în grădiniță, socializarea, limbajul expresiv), 5-6 ani (abilități intelectuale, aspecte emoționale și comportamentale), 14-15 ani (personalitate, orientare vocațională).

Copiii cresc şi se dezvoltă diferit, iar evaluările psihologice realizate într-un cadru organizat şi de către un personal profesionist pot identifica aceste particularităţi de dezvoltare. Un modul de evaluare psihologică, cum este cel introdus recent de către Die Biene Maja Kindergarten în lista de programe opționale, poate identifica acele abilităţi şi arii intelectuale cu potenţial de dezvoltare, dar şi lacune, probleme, dezechilibre, conflicte şi tulburări ale celor mici încă din fază incipientă, pentru a putea fi ulterior controlate şi remediate.

Evaluarea este opţională, dar recomandată pentru încadrarea corectă a copiilor în cadrul grupului de dezvoltare. Ea cuprinde întâlniri cu părinții, stabilirea obiectivelor de evaluare, sesiunile directe cu copilul în care se aplică testele şi scalele alese şi, la final, întâlnirea cu părinţii pentru prezentarea rezultatelor evaluării.

„Parte din dificultățile întâlnite la vârsta preșcolară sunt de natură emoțională, ele fiind greu de depistat deoarece copiii nu au capacitatea de a identifica și comunica propriile trăiri. În acest sens, o evaluare profesionistă ne ajută atât pe noi, cât și pe părinți ca, împreună, să înțelegem mai bine emoțiile copiilor și să îi ghidăm pe parcursul drumului către școală ”, declară Despina Hoinaru, Director General Die Biene Maja Kindergarten.

Procedurile de evaluare sunt special concepute pentru a identifica punctele tari sau problemele de dezvoltare psihologică şi comportamentală (hiperactivitate, nerespectarea regulilor, incapacitatea de înțelegere a rutinei zilnice, crize de opoziționism), testele şi analizele cuprinzând, printre altele, evaluare emoţională, comportamentală, cognitivă, a abilităţilor intelectuale, creativităţii sau anxietăţii.

„Evaluarea psihologică nu este importantă doar pentru a identifica lacune, probleme, dezechilibre, conflicte, tulburări, ci și pentru a semnala situația firească în care un copil poate avea abilități remarcabile pe o arie intelectuală, iar a cunoaște acest punct forte al copilului poate însemna o bună ghidare în viitor. O evaluare obiectivă ne ajută să înţelegem nevoile fiecărui copil în parte pentru a doua etapă a procesului – încadrarea optimă în grupul de dezvoltare socio-emoțională”, afirmă psiholog clinician Burlacu Nicoleta, colaborator Die Biene Maja Kindergarten.

Grupurile de dezvoltare socio-emoțională sunt menite să îi învețe pe copii care sunt emoțiile cu care se confruntă, cum apar emoțiile, de ce oamenii reacționează diferit și de ce anumite emoții sunt utile în rezolvarea unor probleme, în timp ce altele împiedică rezolvarea.

Prin aceste grupuri, copilul utilizează în mod frecvent imaginația și creativitatea, luând contact cu propria sa persoană, conștientizând și gestionând mult mai bine evenimentele care se petrec în viața lui. Aceste grupuri sunt concepute sub forma de activități (desen, filme, povestiri) și jocuri care stimulează întelegerea, identificarea emoțiilor și a situațiilor sociale, prin diverse tehnici de stimulare a comunicării.

Die Biene Maja este o instituție de învățământ preșcolar cu predare în limba germană la nivel matern din București. Conținutul didactic urmărește conceptul educațional „Pyramide ©” dezvoltat de Institutul Pedagogic Cito (Germania). “Pyramide” facilitează învățarea limbii germane astfel, până la vârsta de 6 ani, copilul ajunge să atingă un nivel înalt de fluență echivalent cu cel al unui nativ.

Die Biene Maja Kindergarten a educat deja cu success patru generații de absolvenți care au fost admiși, în urma unui examen în limba germană, la Colegiul German Goethe din București, singura școală de tradiție cu predare în limba germană la nivel matern.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *