Formula 1: Avancronica Marelui Premiu de la Monaco Formula 1: Avancronica Marelui Premiu de la Monaco
Marele Premiu al Principatului Monaco este cea mai prestigioasă cursă din calendarul Formulei 1, dar și cursa unde pneurile supersoft P Zero Roșu vor... Formula 1: Avancronica Marelui Premiu de la Monaco

Marele Premiu al Principatului Monaco este cea mai prestigioasă cursă din calendarul Formulei 1, dar și cursa unde pneurile supersoft P Zero Roșu vor debuta anul acesta, fiind nominalizate alături de pneurile soft P Zero Galben. Compoziția supersoft oferă cea mai bună aderență și performanță din întreaga gamă de pneuri Pirelli de Formula 1, pentru 2015 acestea beneficiind de o nouă compoziție.

Acesta este un pneu care lucrează într-o gamă joasă, cu o încălzire rapidă, perfect adaptată circuitului stradal sinuos. De asemenea, Pirelli se bucură de o conexiune istorică importantă cu Monaco. Primul Mare Premiu din calendarul mondial, desfășurat la Monaco în 1950, a fost câștigat de Juan Manuel Fangio cu un monopost Alfa Romeo echipat cu pneuri Pirelli. Ultima victorie a lui Fangio la Monaco a fost obținută în 1957 (săptămâna aceasta se împlinesc 68 de ani) de asemenea cu pneuri Pirelli, într-o mașină Maserati.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: „Monaco este una dintre acele curse pe care fiecare o așteaptă. Noi aducem aici noul nostru pneu supersoft, pentru prima dată anul acesta, împreună cu cel soft, așa cum s-a întâmplat de când am început actualul program de Formula 1 în 2011. Monaco a fost adesea descris ca un circuit unde depășirile sunt imposibile, dar am văzut în trecut cum strategia și degradarea pneurilor au dus adesea la schimbări ale pozițiilor, incluzând aici depășiri produse pe pistă. În particular, modul în care piloții utilizează noul pneu supersoft, cu avantajele notabile în privința performanțelor, va fi crucial. Există câteva aspecte mai obișnuite la Monaco, inlcusiv durata sesiunilor, care se adaugă faimei de cursă imprevizibilă și inevitabilei comparații cu roata unei rulete de cazino. Dar așa cum se întâmplă întotdeauna, pregătirea corespunzătoare și acumularea de date pe durata antrenamentelor va pune fiecare pilot în postura de a-și maximiza potențialul în cursă, precum și în cruciala sesiune de calificare.”

Cele mai mari solicitări pentru pneuri:

Monaco dispune de o serie de aspecte mai puțin convenționale. Este cursa cu viteza medie cea mai redusă și virajele cele mai lente din întreg campionatul, punând în valoare importanța aderenței mecanice a pneurilor vis-a-vis de aderența asigurată de aerodinamică. Toți acești factori îl fac un teritoriu ideal pentru pneurile supersoft, care oferă cea mai mare aderență din întreaga gamă, precum și cel mai scurt timp de încălzire. Monaco este de asemenea, singura cursă care nu se aleargă pe distanța minimă, obligatorie conform FIA, de 305 km.

Pneul supersoft este singurul pneu P Zero care are o compoziție complet nouă anul acesta, concepută pentru a oferi o rezistență mai bună la granulare și fărâmițare. Una dintre evoluțiile cheie a tuturor pneurilor de anul acesta a reprezentat-o optimizarea presiunii petei de contact și a distribuției temperaturii. Acestea prezintă un contact mult mai uniform cu asfaltul, îmbunătățind aderența și manevrabilitatea: atribute vitale pe străzile din Monaco.

Suprafața pistei în Monaco este cea mai puțin abrazivă din întreg sezonul. Există de asemenea un format mai puțin obișnuit al sesiunilor, cu o pauză vineri, când circuitul este redeschis traficului public. Acest lucru are o profundă influență asupra evoluției pistei, foarte puțin cauciuc fiind lăsat pe circuit.

Cu spații de evacuare limitate, există șansa apariției a numeroase incidente care pot aduce pe pistă safety-car-ul, iar de acest lucru trebuie ținut cont când se fac calculele referitoare la strategie. Datorită uzurii și degradării foarte reduse a pneurilor care caracterizează Marele Premiu al Principatului Monaco, strategia cu o singură oprire poate funcționa adesea.

Strategia de anul trecut și cum s-a câștigat cursa:

Strategia câștigătoare anul trecut a fost cu o singură oprire, ajutată fiind de o perioadă de neutralizare interpusă în timpul obișnuitei ferestre de pit-stop. Nico Rosberg (care a câștigat pornind din pole-position) și coechipierul său de la Mercedes, Lewis Hamilton au oprit în turul 25 din cele 78, schimbând de pe supersoft pe soft. Pilotul cel mai bine clasat cu două opriri a fost Romain Grosjean pe poziția a opta, un număr de piloți utilizând strategii inovatoare pentru a câștiga poziții pe durata cursei.

Diferența anticipată de performanță între cele două compoziții:1,0 – 1,1 secunde pe tur.

Prognoza meteo probabilă pentru cursă: Vremea va fi în general bună, înnorat în anumite intervale și cu temperaturi situate în jurul a 15 grade pe durata nopții până la 23 de grade ziua. Există, oricum, posibilitatea căderii unor averse de ploaie pe parcursul celor patru zile ale Marelui Premiu.

Echipa Pirelli își alege numerele: #75, Roberto Boccafogli (șeful biroului de presă F1) „Am ales 75 din motive pur sentimentale: în 1975 Monaco Grand Prix a reprezentat momentul când Niki Lauda a oferit modelului Ferrari 312T un debut important în Principat, pavând drumul spre primul său titlu mondial. Mașina mea favorită și pilotul meu favorit, în anul în care m-am îndrăgostit de Formula 1.”

Nominalizările pneurilor până în prezent:

P Zero Roșu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Soft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Soft Medium
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *