Rosberg, Hamilton, Vettel … Rosberg, Hamilton, Vettel …
Strategii diferite, cu două și trei opriri la boxe, au caracterizat lupta pentru podium în Marele Premiu al Spaniei, cursă sponsorizată de Pirelli. Nico... Rosberg, Hamilton, Vettel …

Strategii diferite, cu două și trei opriri la boxe, au caracterizat lupta pentru podium în Marele Premiu al Spaniei, cursă sponsorizată de Pirelli. Nico Rosberg a avut o strategie cu două opriri la boxe și a reușit să-și treacă în cont prima victorie din acest sezon. În schimb, Lewis Hamilton, colegul său de echipă, a avut o strategie diferită, cu trei opriri, în lupta pentru locul secund cu Sebastian Vettel de la Ferrari.

Hamilton și-a schimbat strategia în timpul cursei, după ce a pierdut o poziție la start, iar Vettel a rămas pe strategia inițială, cu două opriri, ceea ce a garantat o luptă atrânsă până la final.

Rosberg a folosit o strategie medium-medium-hard care era cea mai probabilă înainte de cursă, având în final un avans de aproape o jumătate de minut. Toți piloții au luat startul în cursă cu pneuri de compoziție medium, aceasta fiind mai rapidă cu aproximativ 1,5 secunde decât compoziția hard.

Hamilton a ales o strategie cu trei opriri, schimbând de două ori pe medium și apoi pe hard, Felipe Massa (Williams) fiind singurul pilot care a ales aceeași strategie. Brazilianul a terminat cursa pe locul șase după ce a plecat de pe poziția a noua.

Kimi Raikkonen a ales o strategie alternativă cu două opriri, folosind pneurile de compoziție hard în cel de-al doilea stint și pe cele medium pe final de cursă în duelul contra compatriotului său Valtteri Bottas (Williams). Uzura și degradarea pneurilor a fost conform așteptărilor ceea ce a făcut posibil ca ambele strategii, cu două sau trei opriri, să dea rezultate. Astfel, echipele și piloții și-au adaptat tactica conform cu situația din cursă încercând să exploateze la maximum avantajul oferit de pneuri.

Echipele vor rămâne la Barcelona pentru primul test din acest sezon programat în zilele de marți și miercuri la care vor participa piloții titulari ai fiecărei echipe, dar și piloții de rezervă.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “Strategia a marcat Marele Premiu al Spaniei și am văzut o luptă interesantă între Mercedes și Ferrari. Nominalizările făcute au permis fiecărei echipe să aleagă soluția care s-a potrivit cel mai bine pentru condițiile din cursă. În ciuda solicitărilor circuitului Montmelo și a temperaturilor ridicate, ambele compoziții s-au comportant excelent, ajutându-I astfel pe piloți să obțină maximum posibil din strategia aleasă. Suntem pregătiți acum pentru o sesiune de teste care ne va ajuta să adunăm informații utile pentru dezvoltarea ulterioară a pneurilor pentru Formula 1.”

Cei mai buni timpi ai zilei în funcție de compoziție:

Medium Hard Intermediare Ploaie
1 HAM   1:28.270 ROS   1:29.109 0 0
2 RAI   1:29.931 HAM   1:29.910 0 0
3 MAS   1:30.374 BOT   1:30.711 0 0

Cele mai multe tururi cu un set de pneuri:

Hard Carlos Sainz Jr și Max Verstappen (28 tururi)
Medium Nico Rosberg (30 tururi)

Momentul adevarului:

Am prezis o strategie cu două opriri ca cea mai probabilă pentru cursa de 66 de tururi, iar Rosberg a câștigat în acest fel. Am prezis un start pe medium, schimb pe medium în turul 23 și apoi pe hard în turul 50. În final, Rosberg a urmat previziunile noaste, dar a oprit în tururile 15 și 44.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *