Cum este să lucrezi ca femeie într-o „lume” a bărbaților? Cum este să lucrezi ca femeie într-o „lume” a bărbaților?
Angajații, fie ei bărbați sau femei, au, în esență, aceleași așteptări. Pe plan profesional, ei își doresc un job în care să poată învăța... Cum este să lucrezi ca femeie într-o „lume” a bărbaților?

Angajații, fie ei bărbați sau femei, au, în esență, aceleași așteptări. Pe plan profesional, ei își doresc un job în care să poată învăța și crește, unde eforturile și performanțele să le fie recunoscute. Dar, totuși, cum este să lucrezi ca femeie într-o „lume” a bărbaților? Răspunsurile vin de la echipa DB Schenker Rail România, subsidiara DB Schenker Rail, cel mai mare transportator feroviar din Europa.

Andreea Ciulacu, HR Manager DB Schenker Rail România

  • Cât este de dificil de recrutat femei pentru o industria transporturilor feroviare?

Andreea Ciulacu, HR Manager DB Schenker Rail RomaniaDe-a lungul vremii, industria transporturilor feroviare și-a câștigat faima de a fi o industrie preponderent „masculină”. Privită obiectiv, însă, este doar o industrie complexă, care cere un respect deosebit al regulilor, atenție sporită la siguranță și îndeplinire a sarcinilor.

Eu cred că tocmai aceste cerințe pot sta la baza recrutării cu succes a femeilor în domeniul transporturilor feroviare.

Dificultatea constă, însă, în procentul mic de femei absolvente ale Facultății de Transporturi sau ale cursurilor de calificare în domeniul feroviar, ceea ce ne limitează numărul de candidate pentru joburile noastre.

  • Cum pot crea companiile un mediu propice pentru angajatele femei?

Din punct de vedere personal, este foarte important să le putem oferi posibilitatea să găsească un echilibru între viața de familie și responsabilitățile de la locul de muncă.

DB Schenker Rail România este una dintre companiile care prețuiește familia și le oferim tuturor angajaților noștri șanse egale. Apreciem foarte mult implicarea individuală, dorința lor de a găsi soluții inedite, dar eficiente, spiritul de echipă și deschiderea lor către noi provocări.

Respectul este una dintre valorile noastre de bază, dar și mai important pentru noi este ca angajații să simtă că fac parte dintr-o comunitate, că nevoile și dorințele lor contează pentru noi și că suntem aici ca să îi ascultăm și ajutăm.

De-a lungul anilor, chiar și în timpul procesului de creștere accelerată, am rămas apropiați și suntem o echipă unită, iar oamenii sunt cel mai important factor din spatele succesului nostr.

  • Câte angajate are DB Schenker în România şi ce vârstă au acestea?

În acest moment, în DB Schenker Rail România lucrează 29 de femei cu vârste cuprinse între 21 și 55 de ani, majoritatea având sub 40 de ani.

  • Ce şanse au femeile din companie să primească funcţii executive?

Promovările din companie se bazează întotdeauna pe criterii de competență și performanță individuală. De aceea,  dacă o femeie îndeplinește aceste criterii, ea are exact aceleași șanse ca un bărbat să obțină poziția vizată.

  • Ce fel de calităţi căutaţi la candidate?

power-of-a-womanIndiferent că sunt femei sau bărbați, noi căutăm întotdeauna persoane care să ne împărtășească valorile și să fie bine pregătite în domeniul în care candidează.

În plus, ne uităm întotdeauna la potențialul unei persoane, la modul în care s-ar putea dezvolta și la entuziasmul pe care îl are pentru a o face.

  • Care sunt cele mai “masculine” funcţii ocupate de femei în cadrul DB Schenker Rail România?

Șef Punct de Lucru, Inginer responsabil parc vagoane, Controller în Producție, ca să numesc doar câteva.

  • Cum vedeţi piaţa muncii din România, în privinţa integrării şi promovării femeilor în companii?

În ultimii ani, am observat cu bucurie o tendință națională de integrare și promovare a femeilor. Cred că am demonstrat deja că noi, femeile, suntem un partener de încredere care poate aduce valoare oricărei organizații. Suntem bine pregătite, capabile să luăm decizii rapid, să ne susținem punctul de vedere cu argumente raționale, să conducem oameni, să separăm problemele familiale de cele profesionale, reușind, însă, să creăm și un mediu relaxat în jurul nostru.

Cristina Tatoane, Sales Executive DB Schenker Rail Romania

Cristina Tatoane, Sales Executive DB Schenker România

  • De ce aţi ales să lucraţi în domeniul transporturilor feroviare, unul specific bărbaţilor?

Cred că principalul motiv pentru care am ales domeniul transporturilor a fost acela că este foarte important în viața noastră de zi cu zi, el influențează puternic, și uneori chiar în feluri nebănuite la prima vedere, activitățile din jurul nostru. În plus, m-am gândit că este un domeniu vast și complex, cu ramuri precum transportul de persoane, siguranță rutieră, proiectarea sistemelor de circulație sau logistică, astfel încât voi avea cu siguranță șansa să găsesc un loc care să mi se potrivească.

Dacă e să fiu sinceră, eu nu consider această industrie una a bărbaților. Faptul că nu vedem atât de des femei pe posturi de mecanic de tren nu înseamnă că ele nu au alte funcții în cadrul industriei de transport feroviar. În munca mea de zi cu zi, am întâlnit femei cu mare influență în departamentele în care activeazăm fie acestea de logistică, marketing, vânzări sau femei ingineri din departamentele de producție sau mentenanță. Dacă te pasionează acest domeniu și ești bun la ceea ce faci, nimeni din compania noastră nu se va uita să vadă dacă ești bărbat sau femeie.

  • Ce obstacole aţi întâlnit la începutul carierei dvs profesionale?

Am ajuns în industria de transporturi feroviare de marfă aproape din întâmplare. În primul an al programului de masterat, îmi doream mult să îmi găsesc un loc de muncă unde să câștig niște experiență practică. Unul dintre profesorii mei mi-a spui de un job part-time la o firmă de transport feroviar al cărui nume nu îmi spunea nimic, Logistic Services Danubius. Totuși, eu îmi doream mult să intru în domeniu, așa că m-am prezentat la interviu și am fost acceptată. Abia mai apoi am aflat că face parte din grupul Deutsche Bahn, nr.1 în Europa pe piața transporturilor feroviare.

Astăzi, interacționez zilnic cu mulți dintre clienții noștri, clienți care au nevoi diferite și cer lucruri foarte stricte, iar noi trebuie nu doar să le satisfacem nevoile rapid, dar și să avem grijă să ne ridicăm la înălțimea așteptărilor lor. În plus, întotdeauna pot apărea situații neprevăzute, la care trebuie să găsim soluțiile potrivite într-un timp scurt. De aceea, provocarea este să fiu mereu flexibilă ca să pot face față oricărei situații.

  • Vorbiţi-ne puţin despre evoluţia companie DB Schenker Rail în România

Compania a crescut cu siguranță mult din momentul în care m-am alăturat echipei și sunt mândră că și eu, la rândul meu, am crescut odată cu ea. De-a lungul timpului, văzând și făcând, am dobândit din ce în ce mai multe cunoștințe și abilități, multe lucruri învățându-le de la oamenii cu multă experiență din jurul meu.

Au fost, sigur, și momente mai dificile, spre exemplu în cazul fluctuațiilor cererii de transport, atunci când toată echipa s-a mobilizat pentru a echilibra situația. Echipa contează foarte mult în această companie și cred că asta mă bucură cel mai mult: să știu că sunt un membru de bază al echipei DB Schenker Rail și că colegii mei se pot baza pe mine.

Ionela Bunu, Responsabil parc vagoane DB Schenker Rail Romania

Ionela Bunu, Responsabil Parc Vagoane DB Schenker Rail România

  • Câţi bărbaţi aveţi în subordine şi cum reuşiţi să-i coordonaţi eficient?

Personal, eu nu îmi văd poziția ca fiind una de conducere sau coordonare. Mai degrabă, cred că jobul meu este pur și simplu să colaborez cât mai eficient cu toți colegii din departament și cu personalul din teritoriu astfel încât să avem cele mai bune rezultate posibile.

  • Ce responsabilităţi aveţi în cadrul parcului de vagoane?

Eu sunt principala responsabilă pentru ținerea evidenței și inventarierea unui parc de aproximativ 2300 de vagoane – o activitatea care nu este întotdeauna simplă.

Violeta Ochea, Production controller DB Schenker Rail România

  • Cum v-aţi integrat în această industrie dominată mult timp de bărbaţi?

Violeta Ochea, Production Controller DB Schenker Rail RomaniaPentru mine, să lucrez într-o industrie a bărbaților a fost o provocare, mai ales că, în timpul facultății, am colaborat mult cu femei. Însă, după angajare, am descoperit că toți colegii mei sunt buni profesioniști și extrem de respectuoși și politicoși, așa încât azi nici nu îmi mai pun problema lucrului cu bărbații.

Tocmai de aceea, aș încuraja și alte femei să se orienteze către această industrie. Poate nu se vede întotdeauna astfel din afară, însă domeniul feroviar este foarte interesant, dinamic și în plină dezvoltare.

DB Schenker Rail România, în special, este o companie unde orice angajat are numeroase șanse de dezvoltare profesională și unde femeile sunt încurajate să crească și  să preia noi responsabilități.

  • Ce presupune funcţia de production controller?

Cred că cel mai bun mod de a explica ce înseamnă poziția de Production Controller este să o asemeni unui partener de business al unei companii. Cine ocupă această funcție trebuie, în primul rând, să cunoască și să înțeleagă foarte bine specificul companiei și domeniul în care activează, având o imagine de ansamblu asupra a tot ce înseamnă activitatea de zi cu zi a DB Schenker Rail Romania.

Din poziția de Production Controller, sunt implicată în activități de raportare, analiză, planificare și crearea unor informații relevante pentru deciziile luate de managementul companiei.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *