Enel a aderat la Startup Europe Partnership Enel a aderat la Startup Europe Partnership
Grupul Enel, cea mai mare companie energetică din Europa în ceea ce privește baza de clienți, și-a anunțat astăzi intrarea în Startup Europe Partneship... Enel a aderat la Startup Europe Partnership

Grupul Enel, cea mai mare companie energetică din Europa în ceea ce privește baza de clienți, și-a anunțat astăzi intrarea în Startup Europe Partneship (SEP), o platformă pan-europeană creată pentru a sprijini cele mai importante companii start-up de pe continent.

Inițiativa SEP de inovare deschisă, care a fost lansată în Davos în ianuarie 2014 de către Comisia Europeană, cu scopul de a ajuta cele mai bune companii start-up la nivel european să se dezvolte și să devină campioni globali, poate conta acum pe un nou membru corporativ. Parteneriatul va începe oficial la SEP Matching Event, care va avea loc la Budapesta pe 7 mai.

„Am decis să cooperăm cu SEP pentru a deschide ușile companiei noastre pentru companiile start-up energetice de top din Europa, iar SEP este util pentru noi, deoarece ne permite să le întâlnim în fiecare lună”, a declarat Ernesto Ciorra, directorul Enel de Inovare și Dezvoltare Durabilă. „Este doar începutul unei călătorii pe care ne dorim să o desfășurăm alături de aceste companii, o călătorie în care oamenii din unitățile noastre de afaceri și de pe piețele în care ne desfășurăm activitatea aleg și ajută la dezvoltarea companiilor start-up, îmbunătățind în același timp produsele și serviciile lor și adaptându-le pentru a deveni acceleratoare de schimbare. Enel vrea să inoveze alături de companiile start-up, facilitând pasiunea și visul antreprenorilor, cu scopul de a asigura un viitor mai bun, atât pentru companie, cât și pentru omenire, pentru că inovarea în energie înseamnă baza pentru o lume mai bună.”

Grupul Enel a devenit al șaptelea membru corporativ activ al SEP, care a fost lansat la Davos pe 23 ianuarie 2014 de către Comisia Europeană și care este condus de Mind the Bridge Foundation, împreună cu Nesta (Marea Britanie) și Factory (Germania). Alte mari corporații care iau parte la SEP includ Microsoft, Orange, Telefonica și Telecom Italia, BBVA (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria) și Unipol Group.

„Suntem foarte mulțumiți că Grupul Enel a aderat la Startup Europe Partnership. Această colaborare reunește companii mari, cu scopul de a permite companiilor start-up europene de top să se dezvolte și să aibă succes pe plan internațional”, a declarat Isidro Laso Ballesteros, director Startup Europe, Comisia Europeană. „Sperăm că și alte companii se vor alătura acestui grup de jucători lideri în inovare deschisă, angajându-se să sprijine în mod activ dezvoltarea ecosistemului european de start-up.”

„Odată cu intrarea Grupului Enel, SEP se deschide către tehnologiile ecologice și energia regenerabilă”, a declarat Alberto Onetti, președinte al Mind the Bridge Foundation și coordonator al Startup Europe Partnership. „Acest lucru aduce masă critică suplimentară și diversitate industrială platformei noastre. După Telecom Italia și Unipol Group, faptul că o altă mare companie italiană a decis să susțină misiunea noastră este confirmarea faptului că în țara noastră există companii care doresc să joace un rol activ în inițiativele de inovare care au loc în întreaga Europă.”

Cu scopul de a consolida angajamentul față de lumea start-up, Enel a semnat acorduri cu o serie de jucători importanți, inclusiv fonduri de capital de risc, universități, centre de cercetare și incubatoare. Enel a schimbat, de asemenea, structura internă pentru a obține valoarea maximă din relațiile sale cu noi asocieri, oferindu-le un ecosistem în care pot găsi resurse, competențe, facilități și, mai presus de toate, o bază de clienți de 61 de milioane de oameni.

Fiind un potențial cumpărător, Enel intenționează să devină un partener în industrie, cu scopul de a sprijini companiile, atât în dezvoltarea de produse, cât și în etapele de vânzări. Analiza Enel a noi companii start-up și proiecte este un proces continuu, iar pagina de internet startup.enel.com oferă companiilor posibilitatea de a propune proiecte Grupului în mod direct. Aceste proiecte vor fi evaluate de către managerii de inovare ai Enel, iar celor mai promițătoare li se va acorda șansa de a lucra cu Grupul în dezvoltarea tehnologică sau comercială a ideilor lor.

Enel investește, de asemenea, în dezvoltarea de produse fabricate de companii start-up inovatoare, cu care Grupul a început proiecte comune care vizează îmbunătățiri tehnologice și comercializarea produselor, ca parte a unui parteneriat strategic. Grupul coordonează, de asemenea, INCENSe, o inițiativă europeană de finanțare a companiilor start-up, care oferă finanțare de șapte milioane de euro și un program de accelerare personalizat. 14 start-up-uri au fost răsplătite la sfârșitul primului apel în luna februarie, și până la 28 de noi proiecte vor fi selectate în timpul celui de-al doilea apel, care va avea loc în luna iunie.

Întâlnirea de la Budapesta pe de 7 mai, organizată de InnovEIT2015, va fi al șaptelea SEP Matching Event și vine după evenimentele similare din Napoli, Madrid, Roma, Londra, Paris și Berlin. Până în prezent, 77 de companii start-up si 12 mari corporații active au fost implicate în Matching Events, care au inclus 164 întâlniri “David vs. Goliath”, care conduc la mai mult de 20 de discuții de afaceri în curs de desfășurare și patru oferte închise. Obiectivul acestor evenimente este de a găsi potrivirea perfectă dintre nevoile de inovare ale societăților europene mari și soluțiile oferite de cele mai competitive companii start-up. Scopul final este de a crea parteneriate de afaceri și investiții, care, în unele cazuri, ar putea duce la achiziții.

Pe lângă persoane juridice, programul include, de asemenea, acceleratoare și fonduri de investiții, cum ar fi Fondul European de Investiții (parte a Grupului Băncii Europene de Investiții), precum și universitățile europene de top, cum ar fi Universitatea din Cambridge, IE Business School și Institutul Alexander von Humboldt pentru Internet și Societate. SEP a efectuat, de asemenea, o cartografiere extensivă a ecosistemului european de start-up și scale-up: până în prezent au fost publicate opt ediții ale SEP Monitor, care evidențiază tendințele și caracteristicile diferitelor ecosisteme naționale.

Prin ateliere de lucru și contribuții specifice, SEP este de asemenea activ în sprijinirea procesului de reformă lansat de Comisia Juncker referitor la chestiuni cum ar fi Capital Markets Union (CMU) și Digital Single Market (DSM). SEP este una dintre cele șase acțiuni pentru antreprenoriat incluse în Planul de acțiune pentru antreprenoriat 2020 (Comisia Europeană, ianuarie 2012) și, de asemenea, beneficiază de sinergii cu Forumul European Digital. Programul a fost conceput pentru a pune în aplicare unele dintre recomandările-cheie ale Startup Manifesto și se bazează în mare parte pe cele trei domenii de acțiune – Matching, Sharing și Mapping (potrivire, împărtășire și cartografiere).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *