Unde și-au petrecut românii minivacanța de 1 mai: Mamaia, Băile Felix, Valea Prahovei Unde și-au petrecut românii minivacanța de 1 mai: Mamaia, Băile Felix, Valea Prahovei
Cu 10% mai mulţi turişti au mers în vacanţa de 1 Mai pe litoralul românesc, în timp ce pentru staţiunile balneo-climaterice şi montane, care... Unde și-au petrecut românii minivacanța de 1 mai: Mamaia, Băile Felix, Valea Prahovei

Cu 10% mai mulţi turişti au mers în vacanţa de 1 Mai pe litoralul românesc, în timp ce pentru staţiunile balneo-climaterice şi montane, care oferă şi facilităţi spa, cererea s-a dublat faţă de anul trecut. Mamaia, Băile Felix, Sovata şi Valea Prahovei au fost destinaţiile cele mai cerute de clienţii companiei de călătorii EXIMTUR.

Bugetul mediu pentru vacanţa cu o durată de 2-3 nopţi a fost de 200 de lei/persoană, atât pentru litoral cât şi pentru staţiunile balneo-climaterice şi montane.

Dintre destinaţiile externe, Bulgaria a fost preferată pentru vacanţa de 1 Mai de turiştii din sudul şi centrul ţării, datorită distanţei scurte până la staţiunile bulgăreşti, în timp ce Ungaria a fost căutată de cei din vestul ţării, în special pentru stațiunile cu ape termale. Bugetul pentru pentru o vacanţă de 3-4 nopţi a fost de 190 de euro/persoană.

De 1 Mai, cu 5% mai mulţi români faţă de 2014 au preferat destinaţii precum Cuba şi Republica Dominicană, la un buget mediu/sejur de 900 de euro de persoană, ori Emiratele Arabe Unite, la un buget mediu/sejur de 650 de euro de persoană.

Cuba este, de altfel, o destinaţie din ce în ce mai căutată de clienţii EXIMTUR, creşterea înregistrată în 2014 fiind de 112%, în comparaţie cu 2013. Semnificative sunt și vânzările pentru Republica Dominicană, în primele trei luni ale anului, comparativ cu perioada similară a lui 2014, fiind cu 376% mai mari, în condițiile unui preț mediu pe pachet de 1.320 de euro/persoană. În ceea ce privește Emiratele Arabe Unite, s-au vândut cu 79% mai multe vacanțe, la o valoare medie de 830 de euro/persoană

Cristina Basarab, brand manager EXIMTUR

Băile Felix este una dintre destinaţiile preferate de clienţii EXIMTUR în 2015, la concurenţă cu litoralul, datorită investiţiilor în hoteluri şi centre spa realizate în staţiune. În perioada de Early Booking s-au cumpărat cu 90% mai multe vacanţe faţă de perioada similară din 2014, valoarea medie a pachetelor fiind de 151 de euro/persoană.

Vânzările din primul trimestru al anului (perioada de Early Booking) arată o creştere cu 200% pentru Eforie Sud (73 de euro/persoană – valoarea medie a pachetului), 70% pentru Băile Herculane, destinaţie care revine în preferinţele turiştilor datorită factorilor de cură şi tratament (192 de euro/persoană – valoarea medie a pachetului), 48% Călimăneşti-Căciulata, pentru vacanţele de tratament (119 euro/persoană – valoarea medie a pachetului), 28% pentru Cap Aurora (97 de euro/persoană – valoarea medie a pachetului), 19% pentru Saturn (129 de euro/persoană – valoare medie a pachetului).

Grecia ar putea fi destinaţia verii, cu o creştere de o treime a vânzărilor în perioada de Early Booking, bugetul mediu fiind de 314 euro/persoană. Este urmată de Croaţia, în revenire faţă de 2014, Bulgaria, Spania, Turcia.

În cazul city-break-urilor, am înregistrat o creştere de 79% a vânzărilor în primul trimestru al anului. Aceasta se datorează implementării în companie a unei soluţii tehnologice care permite căutarea şi rezervarea în baza de date a şase sisteme internaţionale de rezervare, care cuprind peste 200.000 de hoteluri din întreaga lume. În acest fel, consultanţii EXIMTUR pot alcătui, pentru un client, pachetul optim de vacanţă, cu cel mai bun preţ pentru cazare sau bilet de avion

Cristina Basarab, brand manager EXIMTUR

În 2015, interesul turiștilor pentru croaziere şi circuite s-a păstrat, avantajulul acestora constituindu-l multitudinea de destinații vizitate în decursul unei singure vacanțe. Turiştii care au ales să meargă în circuite au preferat destinaţii ca şi Italia, Franța, Marea Britanie și chiar Statele Unite ale Americii. Numărul clienţilor EXIMTUR care au optat pentru o vacanţă pe mare a crescut cu aproximativ 61% în prima parte a anului 2015 faţă de 2014.

Per total, EXIMTUR a înregistrat în primul trimestru vânzări de peste 11,1 milioane de euro, în creştere cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut.

Compania a realizat în 2014 o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro, în creștere cu 9% față de anul precedent. 63% din sumă a fost dată de serviciile de business travel și organizare de evenimente oferite de divizia EXIMTUR BUSINESS.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *