Tips and tricks: Ce trebuie să ştii dacă vrei să-ţi muţi magazinul în online Tips and tricks: Ce trebuie să ştii dacă vrei să-ţi muţi magazinul în online
De la raft, la site. Odată cu explozia comerţului electronic, tot mai multe magazine din retailul clasic aleg să se extindă sau să se mute... Tips and tricks: Ce trebuie să ştii dacă vrei să-ţi muţi magazinul în online

De la raft, la site. Odată cu explozia comerţului electronic, tot mai multe magazine din retailul clasic aleg să se extindă sau să se mute în online. Insă există diferenţe majore între vânzarea la raft şi cea digitală: de la comportamentul şi aşteptările clienţilor, la costuri diferite cu furnizori, depozitare sau marketare. Specialiştii Frisbo prezintă principalele aspecte care trebuie bifate de orice magazin care îşi doreşte o trecere de success în online.

Informaţiile Frisbo, platforma de e-fulfillment care preia fluxul logistic al magazinelor online, arată că prima şi cea mai mare diferenţă de care se lovesc magazinele fizice care păşesc în online este raftul. Potrivit specialiştilor platformei, scopul raftului în magazinul en-detail este să vândă. În comerţul online, acest rol este preluat de website, în timp ce raftul se mută în depozit şi are un cu totul alt scop: să optimizeze fluxurile de marfă, timpul de preluare şi livrare a comenzii către clientul final.

 “Pentru asta, în spatele raftului de e-commerce se află sisteme informatice performante, care permit localizarea imediată a produsului, dirijarea picker-ului pe traseul cel mai scurt de asamblare a comenzii, emiterea facilă a documentelor de livrare şi ambalarea corespunzătoare”, explică Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Pentru fiecare comanda plasată într-un magazin online, adaugă Colceriu, cineva va depune efortul de a  verifica disponibilitatea produselor comandate în stocul propriu sau la furnizori. Mai departe, va trebui să identifice produsele în stoc sau să le procure, să emită factură, să ambaleze, să emită şi să ataşeze AWB pentru curier, după care să-i predea coletul acestuia din urmă.

“Toate acestea se întamplă, de cele mai multe ori, în ziua în care s-a plasat comanda. Zece comenzi pe zi inseamnă toate aceste procese înmulţite cu 10, iar 1000 de comenzi pe zi înseamnă toţi aceşti paşi, punctaţi de 1000 de ori”, subliniază Bogdan Coceriu.

Potrivit CEO-ului Frisbo, după construiţia magazinului online, trebuie avute în vedere şi rezolvate câteva aspecte importante, specifice trecerii in online a unui retailer existent:

  • Bogdan Colceriu_CEO FrisboDepozitul trebuie optimizat pentru comenzi cu amanuntul, printr-un software de gestiune performant
  • Contractele cu transportatorii trebuie revizuite şi adaptate. Dacă până atunci livrarile se făceau în cantităţi mari către magazine, acum se vor face comanda cu comanda, ceea ce duce la un alt model de taxare.
  • Structura de personal trebuie completată, pentru a acoperi nevoi specifice: suport clienţi, asamblare şi ambalare comenzi, managementul şi marketing-ul magazinului online (produse, preturi, categorii, informatii despre produs)
  • Promoţiile şi discounturile aplicabile în magazine trebuie aplicate şi în online, sau invers
  • Returul să poată fi făcut în orice magazin offline
  • Eventualele carduri de fidelitate trebuie să fie utilizabile şi în magazinul online

Tocmai din aceste motive, mulţi retaileri preferă să apeleze la servicii de e-fulfillment pentru patrunderea uşoară în online.

În ceea ce priveşte clientul, chair dacă este acelaşi din magazinul fizic, are un alt comportament atunci când cumpără online, spun specialiştii Frisbo.

“Offline, clientul este expus la mai multe produse simultan, raftul putând să stimuleze mai usor achiziţia de impuls. Online, preocuparea ta va fi să-i serveşti clientului exact ceea ce caută, atât pe site, cât şi în afara lui. Atât serviciile de promovare a ofertelor, cât şi magazinele online, sunt tot mai inteligente din acest punct de vedere, iar cei care au experienţa lor ştiu că îţi pot servi exact ce îţi doresti, când doreşti şi unde doreşti”, conchide CEO-ul Frisbo.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *