Oracle: Aplicațiile mobile devin cartea de vizită a companiilor Oracle: Aplicațiile mobile devin cartea de vizită a companiilor
Un nou studiu Oracle relevă faptul că aproape 55% din membrii generaţiei Millenials susţin că o experiență neplăcută cu aplicaţiile mobile ale unei companii... Oracle: Aplicațiile mobile devin cartea de vizită a companiilor

Un nou studiu Oracle relevă faptul că aproape 55% din membrii generaţiei Millenials susţin că o experiență neplăcută cu aplicaţiile mobile ale unei companii reduce şansele ca ei să folosească produsele sau serviciile acesteia.

Potrivit raportului global, Millenials și mobilitatea: cum pot atrage business-urile generația aplicațiilor, 39% dintre Millenials sunt mai puţin înclinaţi spre a recomanda altora produsele sau serviciile unei companii care nu generează o experienţă plăcută prin intermediul aplicaţiilor mobile, iar 27 % admit că acest factor i-ar determina să acorde chiar și o notă negativă produselor sau serviciilor acelei companii.

Aceste rezultate arată că o companie care nu poate oferi clienților actuali sau viitori o interacţiune mobilă plăcută, care să reflecte valorile brandului, riscă alienarea generației Millenials, în timp ce competiția îi atrage cu o ofertă mobilă mai convingatoare.

Suhas Uliyar, vicepreşedinte de strategie mobilă şi produse mobile în cadrul Oracle spune: „O experiență captivantă și personalizată oferită clienților a devenit noua armă în războiul pentru clienţii din generaţia Millenials. Companiile care nu pot aduce valoare adăugată clienților şi experienţe mobile convenabile, funcționale și relevante vor avea mici șanse de a se remarca într-un top”.

Raportul arată de asemenea, că generaţia Millenials nu este atrasă de comunicări nesolicitate prin notificari Push care nu sunt relevante pentru nevoile lor individuale, dar sunt mulţumiţi de serviciile de suport cu valoare adăugată prin comunicare, pe care unele companii le oferă.

73% apreciază posibilitatea de a cumpăra produsul sau serviciile unei companii folosind o aplicație mobilă. Totodată, 71% apreciază posibilitatea de a achita facturi pentru diverse servicii, iar 65 % apreciază posibilitatea de a raporta unei companii probleme sau plângeri prin intermediul unei aplicații mobile.

În acest context, mai mult de jumătate (56%) preferă să nu primească notificari Push. Același procentaj reacționează rar la notificarile Push pe care le primesc, chiar dacă aproape 50% dintre aceștia admit că notificările respective sunt personalizate.

Suhas Uliyar adaugă:” Posibilitatea de a administra facturile sau de a raporta problemele serviciilor unei companii prin intermediul unei aplicații mobile implică un acord între client și brand sau furnizorul de servicii. Lucrurile stau cu totul altfel în cazul notificarilor Push. Companiile vor fi nevoite să ofere servicii bazate pe aplicațiile mobile care vor trasa cu exactitate linia dintre ajutor și insuportabil, dacă vor dori să stimuleze afinitatea tinerilor pentru aplicațiile mobile fără să-i distanțeze”.

Studiu arată și rezultate regionale specifice: tinerii din regiunea APAC (Asia-Pacific) sunt mult mai avansaţi în utilizarea aplicațiilor din toată gama, respectiv cele legate de locul de muncă și alte funcții „serioase”.

Aproape de trei ori mai mulți membri ai generaţiei Millenials din regiunea APAC evaluează aplicațiile de lucru sau de securitate ca „must-have” absolut, comparativ cu cei din regiunea EMEA. În plus, dacă milenialii din întreaga lume au descărcat fiecare în medie între 20 şi 25 de aplicații pentru mobil, 40% din APAC au plătit la fel de mult pentru cinci din aceste aplicații, comparativ cu aproximativ 25% din EMEA și America de Nord.

Pentru milenialii din APAC, aplicațiile mobile reprezintă resurse necesare în viețile lor de zi cu zi. Tinerii din această regiune sunt într-o constantă căutare de noi aplicații inovative, iar încurajator pentru companii este faptul că sunt dispuși să plătească pentru aplicații care oferă o experiență valoroasă.

La scară globală, studiul relevă o discrepanță între folosirea aplicațiilor pentru smartphone și cele pentru tabletă în rândul generaţiei Millenials. În vreme ce tinerii folosesc tablete la o scară considerabilă, smartphone-ul rămâne dispozitivul preferat pentru a accesa aplicațiile mobile.
De exemplu, 61% dintre membri generaţiei Milenials au postat pe internet conținut media folosind o aplicație pentru smartphone. Vorbind despre transferul de bani, 48% au folosit o aplicație de smartphone pentru asta şi doar 22% au ales aplicațiile pentru tablete.

„Evident, rămâne destul spațiu pentru inovație în segmentul aplicaţiilor pentru tablete sau pentru phablet-uri, iar companiile care răspund acestui apel vor valorifica o piață în dezvoltare. Totuşi, aplicațiile pentru smartphone și tablete nu ar trebui să fie create independent una de cealaltă. Mulți membri ai generaţiei Millenials dețin mai multe dispozitive conectate și companiile vor fi nevoite să ofere o experiență mobilă consistentă şi calitativă pentru toate acestea dacă doresc să aducă valoare clienților”, adaugă Suhas Uliyar.

Vezi cum arată STUDIUL Oracle: Infographic_mobile

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *