Business trends: AdePlast a crescut la trei luni cu peste 25 de procente Business trends: AdePlast a crescut la trei luni cu peste 25 de procente
După trei luni din 2015, piaţa construcţiilor părea că s-a dezmorţit, dar semnele sunt încă timide. „Doar companiile care fac eforturi pot vedea creşteri... Business trends: AdePlast a crescut la trei luni cu peste 25 de procente

După trei luni din 2015, piaţa construcţiilor părea că s-a dezmorţit, dar semnele sunt încă timide. „Doar companiile care fac eforturi pot vedea creşteri în vânzări faţă de perioada similară a anului trecut. Sigur, există loc pe piaţă lăsat de cei care n-au mai putut continua, dar acest spațiu este mult prea îngust. Bătaia pe client este acerbă în piață, însă noi avem resurse tehnologice și financiare puternice care ne vor permite să ne menținem cota de piață. Suntem atenți la atacurile pe preț din partea concurenței și vom reacționa strategic la acestea” declară Bogdan Pîrvu, CEO AdePlast.

Din perspectivă europeană, România trebui să-şi facă temele la capitolul termoizolare pentru a nu ajunge în situaţia Ungariei, care este la un pas să plătească sute de mii de euro pe lună penalităţi pentru că nu este în grafic cu implementarea unei legislații care să transpună la nivel național prevederile așa numitei Directive Europene “20/20/20”. „Din acest punct de vedere țara noastră este cu un pas în fața Ungariei, deoarece avem o lege adoptată în acest sens în cursul anului trecut, dar asta nu înseamnă totul. Este nevoie și de implementarea măsurilor dedicate reducerii consumurilor de energie, printre care se află și programul de termoizolare a locuinţelor. Aceste programe pot genera destulă piaţă pentru producătorii români de materiale de construcţii” declară Bogdan Pîrvu.

Creştere de 25 de procente
Bogdan Pirvu CEO Adeplast_AdePlast continuă să crească la 3 luni cu peste 25 de procente, ajungând la o cifră de afaceri de aproximativ 59 mil lei in primul trimestru. La 3 luni AdePlast are un avans pe zona de termosistem depeste  30 procente, aceasta categorie incluzând toate cele trei componente de bază produse de fabricile AdePlast: polistiren, adezivi şi tencuieli decorative.

„Lunile de început de an nu sunt cele mai importante din perspectiva fluxului de business în industria noastră, dar performanţa economică bună dintr-un an se poate întrezări încă din primul trimestru. Am reuşit performanţe superioare faţă de 2014 în primul trimestru al acestui an, cu toate ca şi anul trecut am avut creşteri masive fata de anul precedent, chiar mai mari decât acum. Cele 25 de procente ne arată că partenerii de afaceri ai AdePlast au semnale că anul acesta va merge mai bine ca 2014”, precizează Bogdan Pîrvu.

În acest început de an, atât autorizaţiile de construcţii, dar mai ales lucrările noi de construcţii au deja un avans de mai bine de 15 procente faţă de 2014. „Piaţa se poate dezgheaţa și probabil că în perioada următoare vor fi cereri mai consistente dinspre dezvoltatori. Asta e bine pentru că nu este sănătos ca o piaţă ca a noastră să se întreţină doar din recondiţionări şi reamenajări. Oricum, avansul pieţei trebuie să rămână în parametri uşor scalabili pentru a nu ajunge într-o zonă de dezvoltare haotică”, consideră Bogdan Pîrvu.

“Pentru trimestrul doi suntem puțin mai rezervați în ceea ce privește evoluția pieței, comparativ cu anul trecut. Să ne aducem aminte că în 2014 atât Paștele ortodox, cât și cel catolic, au fost în aceeași zi, ceea ce a însemnat că s-a lucrat mai mult în luna aprilie, față de anul acesta.  De asemenea,nici vremea nu a mai fost atat de prietenoasă. Așteptăm de la lunile mai și iunie o creștere a pieței, dar suntem de un optimism moderat”, precizează Bogdan Pîrvu.

Export şi membrane hidroizolante
Membranele hidroizolante vândute de AdePlast au avut o contribuție semnificativă  la cifra de afaceri consolidată a firmei. „Pentru acest an ţinta noastră este sa dublăm cifra de afaceri pe acest segment. Ne-am facut deja loc pe piață şi acum suntem în grafic cel puţin pentru atingerea targetului nostru” declară Alex Bărbuţ, Export & Development Manager AdePlast.

Pentru export, balonul de oxigen al AdePlast a fost obţinerea anul trecut a certificatului ETAG, care certifică european termosistemul AdePlast. „Marca AdePlast este deja cunoscută în ţări ca Ungaria, Bulgaria, Austria sau chiar mai la vest. Pentru a depăşi cele 3 milioane de euro realizate la export anul trecut, ne bazam cel mai mult pe platforma noastră din Oradea, care este cel mai bine pozitionată sa livreze catre Vestul Europei” declară Alex Bărbuţ.

Dezvoltare durabilă
„Totuşi, trebuie să fim precauţi cu avansul pieţei de construcţii cu toţii: dezvoltatori, reseleri, clienţi finali. Trebuie să se înţeleagă nevoia de calitate a materialelor folosite în construcţii. Nimeni nu are de câștigat dacă se va produce ieftin şi prost. Meseriaşul  îşi va strica reputaţia, iar clientul final va cheltui mai mult fiind nevoit să refacă lucrarea în scurt timp. Situaţia este şi mai gravă în cazul lucrărilor de anvergură. Deci, noi suntem pentru dezvoltare, cu conditia ca aceasta sa să fie durabilă”, este de părere Bogdan Pîrvu.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *