Marele Premiu al Chinei: o strategie cu doua opriri? Marele Premiu al Chinei: o strategie cu doua opriri?
Antrenamentele pentru Marele Premiu al Chinei s-au desfasurat in contrast total cu cele din Malaezia, de acum doua saptamani, temperatura ambientala fiind de doar... Marele Premiu al Chinei: o strategie cu doua opriri?

Antrenamentele pentru Marele Premiu al Chinei s-au desfasurat in contrast total cu cele din Malaezia, de acum doua saptamani, temperatura ambientala fiind de doar 20 de grade Celsius. In trecut, temperaturile scazute duceau la aparitia fenomenului de granulare. Ca urmare, compozitia isi pierde din rezistenta mecanica si se degradeaza intr-un mod specific.

Acum, chiar daca temperaturile au fost mai mici, pneurile de compozitie medium nu au avut nicio problema, iar la cele de compozitie soft a aparut doar o degradare minima din cauza granularii in ambele sesiuni. Tot in contrast total cu desfasurarea unui weekend de curse, temperaturile din sesiunea a doua de antrenamente libere (FP2) au fost mai scazute decat cele din prima sesiune (FP1).

Diferenta de performanta dintre cele doua compozitii a fost de aproximativ 1,7 secunde, dar va scadea pe masura ce se va mai depune cauciuc pe pista. Aceasta diferenta, similara cu cea vazuta la Melbourne unde au fost nominalizate aceleasi compozitii, ofera numeroase oportunitati in ceea ce priveste strategia, intr-o cursa in care tactica s-a dovedit de multe ori a fi decisiva. Configuratia circuitului ofera numeroase oportunitati de depasire, ceea ce va creste spectaculozitatea acestei etape.

Lewis Hamilton (Mercedes) a fost cel mai rapid in ambele sesiuni de vineri, timpii stabiliti fiind mai buni decat cei din sesiunile similare de anul trecut.

“Cel mai important lucru este ca nu am avut parte de granulare chiar daca temperaturile au fost mici, ceea ce le permite echipelor sa foloseasca informatiile adunate si sa-si stabileasca deja strategiile pentru cursa. Diferenta de performanta intre cele doua compozitii este conform asteptarilor noastre si cred ca o strategie cu doua opriri va fi cea mai folosita duminica”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

FP1:                                                            FP2:

  1. Hamilton 033s   Medium folosit            1. Hamilton    1m37.219s      Soft noi
  2. Rosberg 574s  Medium noi     2. Raikkonen 1m37.662s      Soft noi
  3. Vettel    157s   Medium folosit            3. Ricciardo   1m38.331s      Soft noi

Statistica zilei: 

Soft Medium Intermediare Ploaie
Km parcursi * 1270 3923 0 0
Seturi folosite ** 20 60 0 0
Cel mai mare nr de tururi ** 21 27 0 0

* numarul total de km parcursi de toti pilotii in ambele sesiuni de antrenamente libere.

** Per compozitie, toti pilotii combinato.

Chestiunea zilei de la Pirelli:

China face parte din istoria Pirelli in lumea sporturilor cu motor. Prima victorie pentru Pirelli intr-o competitie internationala a venit in 1907 in cursa Peking – Paris, castigata de Printul Scipione Borghese pe o masina Itala, dupa 60 de zile si 15.000 km parcursi. In ciuda conditiilor de drum extrem de dificile, pneurile au rezistat pe toata distanta, fara a fi schimbate.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *