INTERVIUL săptămânii – Roxana Vișan, Orhideea Spa: tratamentele wellness ar trebui conștientizate ca și o necesitate INTERVIUL săptămânii – Roxana Vișan, Orhideea Spa: tratamentele wellness ar trebui conștientizate ca și o necesitate
De cele mai multe ori, mersul la Spa este considerat, în România cel puțin, un moft, cea mai mare parte dintre români considerând că... INTERVIUL săptămânii – Roxana Vișan, Orhideea Spa: tratamentele wellness ar trebui conștientizate ca și o necesitate

De cele mai multe ori, mersul la Spa este considerat, în România cel puțin, un moft, cea mai mare parte dintre români considerând că serviciile centrelor wellness se adresează clienților cu venituri peste medie. În acest context, valoarea pieței locale a centrelor Spa era estimată prin 2013 la circa 6,5 milioane de euro, iar numărul tratamentelor efectuate, la circa 200.000.

“În România nu avem încă o cultură a centrelor spa, este o piață care se află, încă la început. Cu toate acestea, tinerii au conștientizat nevoia de a face mișcare, iar printre clienții noștri se numără și categorii de vârstă peste 45 de ani, care acordă o atenție mai mare vieții sănpătoase, deși în targetul nostru intră clienții din zona 25-45 de ani”, ne-a declarant Roxana Vișan, director Orhideea Spa.

Orhideea Spa este cel mai mare centru spa din București, întins pe o suprafață de 3.000 de metri pătrați, dotat cu zonă de relaxare, zonă de piscină, sauna și terapii. Orhideea Spa este proiectul Fundației pentru sănătate Orhideea Spa, proiect demarat în anul 2010, în urma unei investiții de 3,5 milioane de euro.

Potrivit managerului centrului spa, traficul mediu este de 200-250 de persoane zilnic, iar numărul abonaților activi al complexului este de 700-800 de persoane, fără a-i pune la socoteală pe cei care vin în weekend pentru a beneficia de diverse terapii, dar nu au un card de membru. Din veniturile totale, intrărilor de o zi le revine o pondere de circa 30%.

Roxana Vișan, Orhideea Spa“Din ce am observat, 40% dintre terapii se fac de persoanele cu intrări de o zi, restul fiind ale membrilor. În ceea ce privește frecvența cu care ne vizitează abonații, aceștia vin de 3-4 ori pe săptămână și petrec, în medie, 2-3 ore la spa. În schimb, media timpului petrecut în spa de cei care nu au card de membership este de la 3 ore în sus”, a precizat Roxana Vișan.

Odată intrați în centru, noii clienți sunt consiliați de terapeuții Orhideea Spa, iar serviciile sunt personalizate în funcție de nevoile și cerințele acestora. “La noi, piața este privită ca una de lux. Tocmai de aceea vrem să le transmitem că tratamentele spa ar trebui privita și ca o necessitate. Unul dintre serviciile pe care vrem să ne concentrăm mai mult în perioada următoare este cel al tratamentelor de kinetoterapie”, a mai spus Roxana Vișan.

În ultimii doi ani, rolul de “educare” a pieței pe care centrul spa și l-a asumat se pare că a dat roade, acesta corelându-se și cu introducerea vânzărilor online de carduri cadou (valoarea medie a unui card este de circa 300 de lei). Astfel, de la câteva carduri cadou vândute pe lună, centrul a ajuns la circa 30-40 pe săptămână. Iar cel mai mare avânt a vânzărilor se realizează în apropierea perioadelor de sărbători.

De exemplu, doar în acest an cu ocazia Valentine’s Day, centrul Orhideea Spa a înregistrat o creștere de 400% a numărului de clienți care au achiziționat un card cadou de cuplu. Totodată, potrivit informațiilor anterioare ale reprezentanților Orhideea Spa, numărul de carduri cadou vândute în decembrie 2014 a crescut cu 130% faţă de decembrie 2013. După numărul de carduri vândute, creşterea medie a cardurilor cadou pe întreg anul trecut faţă de anul 2013 a fost cu 50% în lunile fără sărbători sau evenimente speciale. În 2014, cardurile cadou ale Orhideea Spa au fost cumpărate atât de femei, cât și de bărbați, în proporții egale, iar rata lor de folosință a fost în proporție de 65% pentru femei și 35% pentru bărbați.

“Bărbații sunt mult mai serioși când vine vorba despre terapii. Își fac programare chiar cu o săptămână înainte”, ne-a precizat managerul centrului.

De asemenea, și clienții străini ajută la rotunjirea veniturilor Orhideea Spa, în ceea ce privește cardurile cadou, străinii reprezentând în proporție 5% dintre cumpărători. “Venirea clienților străini în cadrul centrului este o tendință care se observă de vreun an. Expații merg foarte mult pe recomandările făcute în cadrul cercului lor de cunoscuți”, este de părere Vișan.

Însă cea mai mare pondere a clienților este reprezentată de clienții corporate, din middle și top managementul companiilor importante care activează pe piața locală, persoane cu venituri peste medie. Reprezentând circa 90% dintre abonați, acești clienți sunt dornici să prevină afecțiunile care se pot declanșa din cauza sedentarismului.

Iar printre facilitățile preferate ale celor care treg pragul centrului spa se numără piscina, jacuzzi-ul și baia turcească (hammam), topul celor mai cerute terapii fiind condus detașat de masajele de relaxare.

orhideea spa

Și cum viața încărcată pe care o avem ne ține împărțiți între birou și familie, mulți dintre abonații centrului au găsit o metodă de a combina câteva ore de relaxare cu petrecerea timpului alături de cei mici. Tocmai de aceea, o altă tendință observată de oficialii Orhideea Spa este cea a abonamentelor făcute pentru cursuri de înot.

Din informațiile centrului, în perioada mai-iulie 2014, peste 12.000 de persoane au ajuns la Orhideea Spa, deși tendința în lunile călduroase este să se opteze pentru piscine în aer liber, litoral sau munte. Potrivit reprezentanţilor celui mai mare centru spa din Capitală, acest trend se datorează și numărului mare de copii care au venit pe perioada vacanței pentru lecții de înot, cererea pentru acest gen de cursuri fiind cu 20% mai mare anul trecut comparativ cu 2013.

Dacă la nivelul anului 2014 veniturile Orhideea Spa au fost de circa 1 milion de euro, pentru acest an oficialii centrului estimează un plus de 15-20%. Cu toate acestea, managerii Orhideea Spa afirmă faptul că nu sunt planuri pentru crearea unei rețele de centre spa la nivel național, sau chiar și în București, pentru moment fiind operațională o singură locație.

  • pletea florentina

    09/04/2015 #1 Author

    “Orhideea Spa: tratamentele wellness ar trebui constientizate ca si o necesitate.”
    Ce sa o mai dam la intors…asa esre:trebuie constientizate ca si o necesitate…insa la fel de constiantizat trebuie sa fie si salariu mai mare si programul de munca…ca daca pe langa spa nu faci si exerciti fizice si mananci shaorma(de lene sa nu gatesti)…poti sa ti dai in continuare toti bani din casa pe tratamentele spa….
    p.s. De multe ori fetele care lucreaza la spa(mai ales cele de la masaj)specifica clientelei ca pe langa sedinta trebuie sa faca sau sa respecte cate cava(gen 30 minute miscare),dar credeti ca tine cineva cont?…poate 20%-dar e foarte putin(si aici intervine mediul de viata si educatia).

    Reply

  • Eric Victor

    01/05/2015 #2 Author

    Simplitatea omului este ceva ce nu poate fi atins de catre nimeni. Oricat de mute tratamente ai face…omul trebuie sa ramana om…iar aceste tratamente mi se par a fi fitze.

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *