15 ani de D&D Research, drumul de la “Cel putin două soluții” la “Cool, old school” 15 ani de D&D Research, drumul de la “Cel putin două soluții” la “Cool, old school”
D&D Research împlinește anul acesta 15 ani de activitate și marchează aniversarea cu multe noutăți. O nouă poziționare, noi instrumente de lucru, un nou... 15 ani de D&D Research, drumul de la “Cel putin două soluții” la “Cool, old school”

D&D Research împlinește anul acesta 15 ani de activitate și marchează aniversarea cu multe noutăți. O nouă poziționare, noi instrumente de lucru, un nou sediu.

Echipa formată din Dan Petre, Phd. (Business Developer), Dragoș Iliescu, Phd. (Chief scientist), Vlad Tureanu (Quantitative Director) și Cosmin Peleașa (Head of statistics and analysis) a început aventura explorării consumatorului român încă din anul 2000.

vlad-tureanuMarketingul era pe atunci într-o perioadă propice: piața relativ tânără și foarte puțin segmentată, consumatorii încă foarte receptivi la avansurile publicității iar bugetele de marketing încurajator de generoase. Exista un potențial imens de oportunități pentru brandurile care știau să se folosescă de research iar pentru noi asta a însemnat dezvoltarea rapidă a unor tipologii variate de proiecte”. își amintește Vlad Tureanu,  Quantitative Director.

Între timp, D&D Research a semnat rapoarte de cercetare pentru branduri din toate segmentele de business iar clienții agenției au fost atât companii (Pepsico, Agrana, Raiffeisen Bank, Omega Pharma, Rombat, Lafarge, Piraeus Bank, Universitatea Bucuresti, Pheonix Media, Peli Filip și alții) cât și agenții de publicitate (DDB România, Leo Burnett, Lowe & Partners, OMD Media Group, Bridge Communication, Brandient – cu brandurile H&M, La Fântâna , Petrom, Samsung, Otter, Delaco, Leroy Merlin, Vodafone).

În 2015, atelierul de research trece de la promisiunea “Cel putin două soluții” la cea de “Cool, old school”.

“Prin acest statement de poziționare comunicăm cu legitimitate principalul nostru avantaj competitiv: avem un melanj unic de competențe pentru că reunim într-o echipă bine sudată experți în psihologie, sociologie, comunicare și statistică. Acești oameni sunt în același timp teoreticieni cu multă școală, activi în comunitățile academice de profil (de unde conceptul de “old school”), dar și practicieni cu experiență consistentă în cercetarea aplicată (de unde ideea de “cool”).

dan-petrePractic, “old school” vorbește depre CE FACEM, despre metodologie și faptul că stăpânim foarte bine principiile sănătoase ale research-ului științific, făcut by the book iar „cool” vorbește despre CUM FACEM noi asta. Printr-o atitudine deschisă și flexibilă, care ne permite să ne mulăm design-ul de cercetare pe nevoile fiecărui tip de business, în cadrul unor bugete prietenoase. Suntem așadar un atelier de research. Nu am fost și nici nu vrem să devenim o corporație. Poate tocmai de aceea ne place în continuare ceea ce facem și ne implicăm personal în toate proiectele.” explică Dan Petre, Business Developer.

De-a lungul celor 15 ani de activitate,  membrii fondatori ai D&D Research au dezvoltat alte cinci business-uri conexe celui de cercetare, prin care acoperă principalele ramuri ale psihologiei aplicate și ale științelor comportamentale:

  • Test Central (cel mai mare publisher de teste psihologice din țara noastră)
  • SHL România (distribuitorul autorizat al soluțiilor de assessment și talent management CEB SHL Talent Management™)
  • OWA – Organizational Wellbeing Assessment (programe pentru evaluarea și dezvoltarea strategiilor de wellbeing în organizații)
  • Parenting România (platforma online de teste psihologice pentru copii și adolescenți) Pemeserie (platforma online de teste pentru orientare profesională)

dragos-iliescu-v2Cele șase entități sunt reunite sub umbrela mărcii Psyence (psyence.ro) prin viziunea comună de “psihologie aplicată în business”.

“De altfel, poziționarea D&D Research este în linie cu filozofia de ansamblu a grupului Psyence, “psihologie aplicată în business”. Noi le oferim clienților o cercetare de piață personalizată, realizată de cei mai experimentați profesioniști de psihologie aplicată din România, pentru a-i ghida în deciziile lor de business.” completează Dragoș Iliescu, Phd. (Chief scientist).

cosmin-peleasaIntrarea în această nouă etapă de dezvoltare a business-ului de research coincide și cu mutarea într-o casă nouă. “Nu întâmplător îi spunem „casă” și nu „sediu”, pentru că este cu adevărat o casă și nu un spațiu rece de office. E vorba de o locație foarte frumoasă din zona Grădina Icoanei, în care în sfârșit am avut loc pentru toate cărțile noastre dar și pentru o mini-sală de sport, povestește Cosmin Peleașa (Head of statistics and analysis).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *