Hornbach, creştere cu 6% a cifrei de afaceri, la 3,57 miliarde de euro Hornbach, creştere cu 6% a cifrei de afaceri, la 3,57 miliarde de euro
Ritmul de creștere al Hornbach Holding AG (grupul Hornbach) s-a accelerat în exercițiul financiar 2014/2015, comparativ cu anul precedent. Astfel, cifra de afaceri a... Hornbach, creştere cu 6% a cifrei de afaceri, la 3,57 miliarde de euro

Ritmul de creștere al Hornbach Holding AG (grupul Hornbach) s-a accelerat în exercițiul financiar 2014/2015, comparativ cu anul precedent. Astfel, cifra de afaceri a concernului a crescut în intervalul 1 martie 2014 – 28 februarie 2015, la nivel de concern, cu 6%, faţă de 4,3% în perioada anterioară, ajungând la 3,572 miliarde de euro.

În cel mai mare subconcern operativ, Hornbach-Baumarkt-AG  (segmentul de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit), care, la data bilanțului, 28 februarie 2015, opera la nivel european 146 magazine de bricolaj în nouă țări, cifra de afaceri a crescut cu 6,5%, ajungând la 3,357 miliarde de euro.

Raportat la suprafață (n.red. fără a se lua în calcul magazinele inaugurate și cele închise în ultimele douăsprezece luni), și la ajustările de schimb valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit au crescut la nivelul concernului cu 4,4%. La această creștere au contribuit atât magazinele din Germania, cât și magazinele din restul Europei. Cele 49 de magazine din alte ţări europene, fără a lua în calcul Germania, au adus 41,4% din totalul cifrei de afaceri.

Autodepășirea performanțelor în Germania

Cele mai puternice impulsuri pentru creșterea economică au venit, şi de această dată, din Germania. Astfel, cele 97 magazine de bricolaj din această ţară au raportat o creştere a cifrei de afaceri la nivel național a subconcernului Hornbach-Baumarkt-AG cu 7,6%, ajungând la 1,966 miliarde de euro. Aici sunt incluse și cifrele de afaceri aferente celor șapte magazine nou inaugurate și unei extinderi de locație. Raportat la suprafață, cifrele de afaceri au crescut în Germania cu 5,5%. În acelaşi timp, cota de piață a grupului Hornbach a crescut în Germania, în anul financiar încheiat, de la 10% la 11%.

„Creșterea raportată la suprafață în Germania este remarcabilă. Deoarece anul de comparație a fost unul foarte bun datorită efectelor consolidării pieţei în urma intrării în insolvență a firmei Praktiker și datorită iernii blânde 2013/2014, standardul a fost foarte ridicat, mai ales în cea de a doua jumătate a anului. În acest context am reușit chiar să ne îmbunătățim performanțele”, a declarat Albrecht Hornbach, Președintele Consiliului de Administrație al Hornbach Holding AG.

„Este astfel clar că, prin magazinele offline, dar şi prin cel online, oferim clienților care doresc să pună în practică proiecte de construcție sau renovare de mare anvergură un plus de valoare”, a mai spus Albrecht Hornbach.

Hornbach Brasov_1

Restul Europei: Raportat la suprafață, din nou în zona de creștere

Și în cele opt țări din afara Germaniei magazinele Hornbach au avut o creștere îmbucurătoare în exercițiul financiar 2014/2015. Astfel, cifra de afaceri a magazinelor DIY, incluzând un magazin nou inaugurat, a crescut în restul Europei cu 5% (faţă de 3,5% în anul anterior), ajungând la 1,390 miliarde de euro.

Evoluția raportată la suprafață a magazinelor de bricolaj Hornbach * (în procente)

Exercițiul financiar 2014/2015

Exercițiul financiar 2013/2014

Trimestrul 1 Trimestrul 2 Trimestrul 3 Trimestrul 4 Total
Concern 14,6 -1,0 1,0 2,4 4,4
  -5,9 4,6 4,6 10,6 2,7
Germania 19,4 -1,0 1,4 1,8 5,5
  -5,8 7,7 7,0 14,1 4,9
Restul Europei 8,2 -1,0 0,6 3,4 2,8
  -6,1 0,5 1,5 5,9 -0,1

* nu include efectele variației cursului de schimb valutar

Raportat la suprafață și la ajustările de schimb valutar, tendințele au fost unele pozitive. Astfel, după scăderea cifrelor de afaceri timp de trei ani consecutivi, filialele internaționale ale Hornbach au obținut, în 2014/2015, o creștere ajustată semnificativă a cifrei de afaceri, de 2,8% (faţă de anul precedent, când a fost o evoluţie de -0,1%).

Conform informațiilor oferite de companie, aceste evoluţii au fost influenţate și de condițiile – cadru macroeconomice pentru consumatori și constructori din afara Germaniei, care s-au îmbunătățit per ansamblu comparativ cu anul precedent. Astfel, Hornbach a raportat o îmbunătățire semnificativă a dinamicii cifrei de afaceri în toate țările de desfacere.

„Ne bucură faptul că am înregistrat din nou o creștere mai rapidă decât media din sectorul DIY nu doar în Germania, ci și în cea mai mare parte a zonei internaționale de distribuție”, a mai subliniat Albrecht Hornbach.

Şi subconcernul Hornbach Baustoff Union GmbH a fost nevoit să se afirme în exercițiul financiar 2014/2015 raportându-se la un an precedent foarte bun. Cifrele de afaceri ale celor 27 de sucursale de magazine de materiale de construcții, a căror cifră era nemodificată la data bilanțului, 28 februarie 2015, a fost de 213 milioane euro, puţin sub cifra de afaceri a anului anterior, de 216 milioane euro.

Indicatori preliminari pentru concernul Hornbach Holding AG

(în milioane euro, dacă nu se specifică altfel)

Exercițiul financiar 2014/2015 Exercițiul financiar 2013/2014 Modificare în %
Cifra de afaceri netă la nivelul întregului concern 3.572 3.369 6,0
Cifra de afaceri netă subconcernul Hornbach-Baumarkt-AG 3.357 3.152 6,5
din care Germania 1.966 1.827 7,6
din care restul Europei 1.390 1.325 5,0
Cifra de afaceri netă subconcernul Hornbach Baustoff Union GmbH 213 216 -1,1
Numărul filialelor DIY           146 141 3,5
Suprafața de vânzări conform BHB (în mii mp) 1.704 1.647 3,5
Angajați grupul HORNBACH 2) 16.455 16.021 2,8
  • 1. ajustată în funcție de efectele variației cursului de schimb valutar
  • 2. Număr total la data bilanțului 28 februarie

În cazul datelor prezentate în procente și cifre pot apărea diferențe de rotunjire. Datele procentuale sunt calculate având la bază cifrele exprimate în mii euro.

  • Sofica Mihaela

    06/04/2015 #1 Author

    Partea importanta a acestei stiri, ce denota inca din titlu e cresterea semnificativa a cifrei de afaceri, ceea ce ma face sa cred, luand in considerare aria de desfasurare a acestui business (Europa) ca asistam la o crestere economica, fapt ce nu poate decat sa ma bucure, sperand intr-o continua si constanta ascensiune a puterii de cumparare a cetatenilor europeni, deci implicit a cetatenilor romani.

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *