Home&Deco: Combinațiile extreme, tendința anului în amenajarea băii și a bucătăriei Home&Deco: Combinațiile extreme, tendința anului în amenajarea băii și a bucătăriei
Potrivit Kuma România, unul dintre principalii producători locali de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării sub brandurile Kuma şi Nordline, o treime... Home&Deco: Combinațiile extreme, tendința anului în amenajarea băii și a bucătăriei

Potrivit Kuma România, unul dintre principalii producători locali de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării sub brandurile Kuma şi Nordline, o treime dintre românii care își amenajează băile sau bucătăriile au început să fie mai deschiși la combinații îndrăzneţe și să iasă din tiparele predominate de alb.

Astfel, datele companiei arată că, în amenajarea băii sau a bucătăriei, românii adoptau până de curând un stil convențional, caracterizat prin abundența culorilor deschise, în special a albului pentru lavoare sau blaturi de lucru și bej sau maron pentru plăci ceramice sau decorațiuni.

În ultima perioadă însă, unul din trei români apelează la soluții de amenajare neconvenţionale, dictate de trendurile occidentale şi mai ales de cele nordice.

„Odată cu majorarea numărului de profesioniști în domeniul amenajărilor interioare, românii au devenit mult mai exigenți și, sub îndrumarea acestora, au început să fie receptivi la stiluri mai îndrăznețe și să iasă din tipare”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma România.

Concentrarea românilor asupra noilor tendințe a însemnat și creșterea bugetelor alocate de către aceștia pentru amenajarea principalelor spații funcționale din casă. Astfel, în 2014, românii au fost mai interesați de înlocuirea obiectelor sanitare existente cu produse de calitate superioară, realizate, de cele mai multe ori, la comandă.

În ceea ce privește materialele, românii încep să aleagă produse durabile, executate din granit sau glass, material care are la bază sticla reciclată. Din punct de vedere al formelor, lavoarele cu scurgeri ascunse atrag consumatorii, iar bolurile clasice – ovale, ori rotunde, aparțin de domeniul trecutului.

„O deschidere mai mare spre inovație s-a putut observa anul trecut și în cazul proiectelor publice. Restaurantele și cluburile, de exemplu, cer cele mai moderne tipuri de lavoare cu scurgeri ascunse sau integrate cu sisteme de iluminat, iar coloristica variază în funcție de locație, astfel albastrul predomină în zona litoralului, iar nuanțele pădurii în zonele montane”, a completat Camelia Olesen.

Combinațiile extreme, tendința anului în amenajarea băii și a bucătăriei

Kuma_BucatarieÎn ceea ce privește amenajarea băilor și a bucătăriilor, negrul este anul acesta nuanţa folosită de  designerii de interior care mizează pe combinații îndrăznețe. Atribuit stilului clasic reinterpretat, negrul devine culoarea vedetă în alegerea lavoarelor pentru baie. Compania nu recomandă însă o baie dominată de culori închise, ci sugerează combinarea acestora cu piese de mobilier din MDF alb sau viceversa.

Pentru cei care își doresc un stil modern, însă fără a obține o atmosferă închisă, Kuma recomandă culorile inspirate din natură, precum azurul viu al mării sau nuanțele pământii ale zonelor montane.

Și în cazul bucătăriei, mixul alb-negru rămâne o soluție potrivită. De data aceasta, vedeta încăperii este blatul de lucru, care poate fi realizat dintr-un mix de sticlă reciclată cu inserție de oglindă, marmură sau quartz. În ceea ce privește mobilierul, recomandările pentru acest an vizează tonurile neutre, care să direcționeze toată atenția către blatul de lucru, punctul central al bucătăriei.

De asemenea, pentru a înviora atmosfera, accentul de culoare se poate reda prin alegerea unor electrocasnice sau decorațiuni în nuanțe puternice, contrastante, dar și printr-o placare de perete din materiale compozite în culori intense.

Peste 80% din vânzările Kuma provin din exporturi

În ceea ce priveşte business-ul companiei, Camelia Olesen a subliniat că anul trecut Kuma România și-a menținut cifra de afaceri la aceeași valoare ca şi în 2013, de 3 milioane de euro. Potrivit reprezentantei companiei, cea mai mare pondere a vânzărilor – 80% – a fost reprezentată de exporturi în țări precum Danemarca, Norvegia , Suedia, Olanda.

Totuși, investițiile efectuate în 2013 pentru modernizarea și creșterea capacității de producție, au condus la creșterea ratei de profit din 2014.

„O diferență notabilă în anul 2014 s-a remarcat la nivel intern, unde am înregistrat o creștere a vânzărilor de circa 2-3% față de 2013, datorită proiectelor gen office realizate în Sala Polivalentă din Cluj, Centrul de Afaceri Pitești, Proiectul Rezidențial Greenfield Residence, dar și în segmentul hotelier prin amenajarea hotelurilor Transilvania și Citadela”, a încheiat Camelia Olesen.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *